Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #1 Skrevet 17. november 2015 Har født 2 ganger. Begge gangene har jeg fått en ekkel følelse i magen, samtidig som det føles tomt så føles det også trangt. Vanskelig å dra pusten, som om innvollene presser på lungene. Ikke tungpustet slik mange tenker tungpustet er (dvs ikke selve pusten spm egentlig er problemet), men mer en følelse av at noe presser på lungene når jeg står. Litt vondt egentlig. Hjelper hvis jeg ligger eller sitter. Hvorfor er det sånn? Flere som har opplevd det? Føles litt som om jeg trekker inn magen. Men det er jo bedre plass etter fødsel? Må nevnes at den gang da jeg var veldig tynn, slet jeg med det samme... Anonymous poster hash: f09be...0cc
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #2 Skrevet 17. november 2015 Jeg hadde det slik jeg også. Utrolig deilig at flere har hatt det slik også da ingen jeg kjenner har hatt det samme. Første gangen jeg skulle reise meg og i de påfølgende dagene etter fødsel trodde jeg nesten at jeg hadde født ut en lunge også. Det var så ubehagelig og jeg måtte gispe etter luft i bevegelse. Skikkelig ekkelt. Hva det var aner jeg ikke. Anonymous poster hash: 15876...6fb
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #3 Skrevet 17. november 2015 Hadde det samme og kunne ikke sove på grunn av det i en uke etter fødsel..trodde jeg skulle dø... Anonymous poster hash: 11550...9b0
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #4 Skrevet 17. november 2015 Jeg følte at mine indre organer flyttet pp seg etter fødsel. Altså de fikk jo sikkert plutselig bedre plass, og trengte litt tid på å justere seg. Man har jo også slappe magemuskler etter fødsel,så jeg følte jeg ikke fikk presset luften skikkelig ut av lungene. Kan det være noe sånt? Anonymous poster hash: e82bb...187
Ikkesåallerværst Skrevet 17. november 2015 #5 Skrevet 17. november 2015 Husker at jeg på barsel med førstemann fikk et skriv der det stod at man måtte lære å puste på nytt etter fødsel. Sammen med mye annen info. Eller altså tilbake til normalt. Man måtte huske å puste med magen og ikke med øverste del av ryggen som man gjør på slutten av graviditeten. Vet ikke om det er derfor dere føler det sånn?
Anonym bruker Skrevet 16. august 2017 #6 Skrevet 16. august 2017 Hei! Jeg hadde samme smerter som dere snakker om etter min fødsel. Utrolig merkelig følselse. Jeg klarte nesten ikke å stå for da slet jeg veldig med å puste. Måtte bare sette meg, eller helst legge meg. Heldigvis hadde jeg med samboeren på sykehuset, så han tok seg av bleiebytting, og hentet mat til meg fra kantina. Dette varte vel i 2-3 dager hvis jeg ikke husker feil. Hvis jeg måtte stå eller gå noen steder måtte jeg gå framoverbøyd for at det ikke skulle gjøre så vondt. Jeg turte aldri å si noe om dette til pleierne på barsel da jeg aldri innser hvor ille det er før etter det har gått over... Vet at dette er en gammel tråd, men jeg lurer veldig på hva som gjør at noen opplever dette? Noen som vet? Anonymkode: 6a952...7a6
Anonym bruker Skrevet 16. august 2017 #7 Skrevet 16. august 2017 Jeg kjenner ubehag og blir veldig tungpustet hvis jeg mangler jern/har lavt blodprosent. Kan det være noe slikt? Anonymkode: 377ba...0f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå