Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #1 Skrevet 17. november 2015 Jeg er, i følge menstermin 6+6 på vei. I går, mens jeg var på jobb, fikk jeg vaginale blødninger, samt koagulert blod, og smerter. Jeg kunne ikke gå fra jobb pga personalmangel. Da jeg sluttet på jobb, dro jeg hjem, hjalp mitt barn med lekser og lagde mat. Så spiste vi, og han dro til en i klassen. Så fikk jeg så intense smerter at jeg ikke klarte å rydde vekk maten, og jeg kontaktet samboeren min (han var på skole og leste til eksamen). Han kom og kjørte meg til legevakten. På legevakten var det lang ventetid, satt der fra kl 19-24, så ble det vår tur. Pga kraftige blødninger, som ga seg ganske fort, varte kun i 8 timer, og for at smertene kommer og går i rygg og napp og kun er ensidig, så måtte jeg inn å sykehuset for UL, i tilfelle det er svangerskap utenfor livmor (dette kan være farlig, og de måtte fort vite om jeg trengte operasjon eller ei). Jeg hadde aldri hørt om et slikt svangerskap, og var ganske redd for å si det slikt. Jordmor på føden tok diverse prøver av meg, og så kom legen ca kl 0115 og tok UL. Hun fant en stor syste i venstre eggleder. Og hun fant også noe annet inni livmoren. Fosteret var ikke 6+6, men nærmere 5 uker. Det kan være to grunner til det Enten at jeg hadde en abort i uke 5, og fosteret døde og stoppet å utvikle seg, men at kroppen ikke merket dette før nå, og har først nå startet å skille den ut. Eller at jeg hadde senere eggløsning enn det jeg trodde, og at jeg derfor er kortere på vei enn det mensterminen skulle tilsi. Jeg har ikke testet meg for eggløsning, så jeg vet ikke når den var. Idag fortsatte disse smertene på venstre side. Om smertene ble sterkere skulle jeg kontakte legen. Jeg kontaktet legen, og fikk time hos fastlegen min. Han sa at systen er så stor at den kan gi smerter å den siden den sitter, samt skape blødninger, samt at den kan lage krøll for fosteret i svangerskapet, da den kan bryte av blodtilførselen. Han hadde fått et utvendig UL apparat og ville sjekke meg. Idag så vi fosterbevegelser, og han sa, at dette ultralydapparatet ikke er like detaljert så tidlig i sv.skapet som et innvendig, men at vi helt tydlig ser fosterbevegelsker og mye aktivitet og at fosteret i høyeste grav er levende, og det ser ut son den er 7+0 uker. Hvordan kan ta ultralyder, tatt med kun 7-8 timers mellomrom, vise så forskjellig? Er helt forvirret, men veldig glad Har fått ny time til han neste uke, så da får vi se hva som skjer Anonymous poster hash: 07569...d16
*Cilie - prøver igjen* Skrevet 17. november 2015 #2 Skrevet 17. november 2015 det er stooooooor forskjell på ul aparatene!!! var selv borti blødning i forrige svangerskap, var inne på sykehuset, de klarte ikke å se fostret engang, dro på privat ul rett etterpå og der var det et høyst levende foster og hjertelyd fødte en frisk og sunn sønn, dog på sykehuset sa de jeg ikke var gravid, enda hcg og alle prøver sa det
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #3 Skrevet 18. november 2015 Oi, såpass. Takk for svar! Ja, på sykehuset tok de innvendig UL, mens hos fastlegen tok de utvendig, så skulle tro at de på sykehuset skulle se mer detaljert, men det gjorde de ikke. Så godt å høre at de kan være UL apparatet som ikke er optimalt, og ikke svangerskapet Tusen takk Anonymous poster hash: 07569...d16
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #4 Skrevet 18. november 2015 Men beveger fosteret seg i uke 7 da? Syns det hørtes litt merkelig ut. Kanskje du kan bli henvist til en ny ul innvendig? Jeg ble fortalt at ved utvendig ul så tidlig i svangerskapet, så kunne man "plukke opp" mer enn bare fosteret i livmora, slik at det så ut som at det var mer der. Jeg tok utvendig ul i uke 8 og da sa jordmora at hun så to foster, men bare hjerteaktivitet hos det ene. Jeg ble derfor henvist til innvendig ul i uke 9+ 3, men da så gynekologen kun ett foster. (Jeg hadde ikke blødd i mellomtiden). Gynekologen sa da at det måtte vært noe annet som ikke var i livmora jordmora hadde plukket opp på den utvendige ul. Håper det går din vei, og at blødningene bare skyldes cysten. Lykke til😊 Anonymous poster hash: f3aea...291
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #5 Skrevet 18. november 2015 Okei, ja, kanskje det var noe annet enn fosteret legen så. Jeg håper det var hjertet som han mente var fosterbevegelse,, men jeg vet jo ikke. Skal til legen på mandag, så får se hva han sier da HI Anonymous poster hash: 07569...d16
Anonym bruker Skrevet 18. november 2015 #6 Skrevet 18. november 2015 Jeg hadde utvendig ul i uke 7+6 og hun som utførte ul hadde ingen problemer med å se hva som var der. Kunne se en liten reke med et bankende hjerte, men vi kunne ikke se bevegelse, utenom hjerte. Dette var privat. Jeg har og hatt utvendig ul hos legen min i slutten av uke 5, begynnelsen av uke 6 (husker ikke helt) og da kunne legen se en eggehule, og det samme ble sett på innvendig ul hos gyn to-tre dager etterpå. Anonymous poster hash: 0d5fc...a4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå