Gå til innhold

Økedøgn, baby gråter av sult?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg har et såkalt "økedøgn", baby vil ligge ved puppen nesten hele tiden. Nå har hun tømt den, og gråter i fortvilelse fordi det ikke kommer mer melk. Frister så å gi mme for å roe henne, men ødelegger dette økedøgnet? Pleier de virkelig å gråte så mye, og skal man la dem gå "sultne" når det ikke er mer melk? Vil jo ikke ødelegge melkeproduksjonen og gjøre oss avhengig av mme, men hun virker så sulten! 

Anonymous poster hash: ba90e...c43
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, hvis puppen er tom så ødelegger du ikke melkeproduksjonen. Har du ikke nok melk, må du supplere med mme. Babyen skal ikke sultes.

Anonymous poster hash: c27e2...b32

Skrevet

Det er bare å supplere med mme. Ikke noe vits i å sulte baby for å gjennomføre fullamming for enhver pris.

Anonymous poster hash: 5bd4d...3f4
Skrevet

Eg ville ikkje gitt mme. Aukedøgn går over, og då vert babyen fornøgd igjen :-)

Skrevet

Legger hun bra på seg da? Gjør hun det er det ikke noe vits å gi mme hvertfall, for da har du nok melk. Og de fleste har nok melk. Mange tror de ikke har det når babyen vil ha pupp hele tiden, men min hadde ''økedøgn'' hele tiden de første 3 mnd. Og jeg hadde masse melk.

Anonymous poster hash: 94ec5...809
Skrevet

Det dummeste du gjør er å gi mme om du ønsker å amme. Om det er det samme for deg, så vær så god. Jeg hadde ikke gjort det.

Som hun over meg her, så satt jeg også med puppen ute i 3 mndr. Jeg vet ikke egentlig hva økedøgn er, fordi jeg i praksis hadde det hele tiden.

Når en pupp var "tom", så var det bare å legge på andre puppen, og når den var "tom", så tilbake til den første, og slik gikk dagene.

(Brystene blir aldri helt tomme, der er alltid noen dråper)

Sjekk nå om babyen din går opp i vekt før du ødelegger ammingen din med mme. Går den ikke opp i vekt så må du jo supplere med mme, men går den opp i vekt, hvilket den mest sannsynlig gjør, så sulter ikke babyen din, uansett hvor mye den gråter. 

Anonymous poster hash: 7f513...d99
Skrevet

Som hun over her sier; det blir aldri tomt i puppen. Hvis baby ikke er fornøyd etter en pupp, gir du den andre - og så bytter du fram og tilbake. Å amme nesten kontinuerlig de første mnd er helt normalt 😊

Hvor gammel er babyen, og er du sikker på skrikinga er pga sult? Min på 3 mnd har først nå siste par ukene oppdaget konseptet "mett", før det har han søkt desperat etter pupp uansett om han har vært sulten, trøtt, stappmett eller misfornøyd med noe annet 😛 og fortsatt kan han slippe puppen, hyle og søke når han er veldig trøtt og mett - fordi han vil ha "kosepupp" å sove på og så er magen så ubehagelig full at han ikke får nedpå mer 😂 (men det kan til forveksling se ut som han da er mer sulten og sur fordi det er tomt)

Gir du mme vil du antagelig på sikt redusere produksjonen din, da kroppen din produserer etter etterspørselen. Og gir du under økedøgn vil jo ikke baby få økt din produksjon (hvilket er hele poenget), så da er du antagelig "låst" til å fortsette med tillegg. Økedøgn kommer jo av at baby vokser og trenger mer mat, og derfor intensivt jobber for å stimulere deg til å produsere mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...