Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #1 Skrevet 15. november 2015 Min 1,5 åring har grått mye under lurer på dagtid og på kveldene. Hadde feber for et par dager siden og er forkjølet med hoste og tett nese. På natta er det noe som plager henne mer. Muligens øreverk! Prøvde gi Stikkpille etter bleieskift, men hun skrek høyt, vred seg og det føltes nesten som et overgrep at jeg prøvde :'( Anonymous poster hash: 7a4d6...047
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #2 Skrevet 15. november 2015 Joda, men sånn er det bare. Det er du som bestemmer, og barnet får hjelp. Anonymous poster hash: 7af29...628
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #3 Skrevet 15. november 2015 Gi henne flytende ibux. Stikkpille skal inn med den flate delen først. - Ha på vaselin for å få den lettete inn. Vi bruker bare flytende ibux. Anonymous poster hash: ae03b...c84
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #4 Skrevet 15. november 2015 Ta bittelitt glidemiddel på den flate enden av stikkpilla. Og det er den flate enden som skal inn først, ikke spissen. Det er et lite hulrom på den flate enden som skaper et lite vakuum slik at pilla blir "sugd opp" i rompa når den kommer innafor. Anonymous poster hash: 90f41...bc6
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #5 Skrevet 15. november 2015 Ta bittelitt glidemiddel på den flate enden av stikkpilla. Og det er den flate enden som skal inn først, ikke spissen. Det er et lite hulrom på den flate enden som skaper et lite vakuum slik at pilla blir "sugd opp" i rompa når den kommer innafor.Anonymous poster hash: 90f41...bc6 Må vel sette den når ungen er blid da?! Når hun spenner alle muskler er det vanskelig... Anonymous poster hash: 7a4d6...047
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #6 Skrevet 15. november 2015 Ta bittelitt glidemiddel på den flate enden av stikkpilla. Og det er den flate enden som skal inn først, ikke spissen. Det er et lite hulrom på den flate enden som skaper et lite vakuum slik at pilla blir "sugd opp" i rompa når den kommer innafor.Anonymous poster hash: 90f41...bc6 Må vel sette den når ungen er blid da?! Når hun spenner alle muskler er det vanskelig... Anonymous poster hash: 7a4d6...047 Du må være kjapp med å få den inn. Og få gjerne mann eller eldre søsken til å hjelpe deg med å få oppmerksomheten vekk fra deg. Ha stikkpilla klar og ferdig smørt. Få stikkpilla inn fort og gale før ungen rekker å kave seg opp. Anonymous poster hash: 90f41...bc6
Engeln Skrevet 15. november 2015 #7 Skrevet 15. november 2015 Sverger også til flytende nettopp pga dette. Funker utmerket! 👍
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #8 Skrevet 15. november 2015 Kjøp flytende ibux. Barneavdelingen på Ullevål anbefalte denne. Anonymous poster hash: ae03b...c84
Mariogspiren Skrevet 15. november 2015 #9 Skrevet 15. november 2015 Du kan gi legemidler i andre former, spesielt mikstur eller brusetabletter er greit å gi til barn. Ofte har det en god smak i tillegg. Jeg gir paracet mikstur til min, da han hyler som om jeg skulle ha virkelig skadet han når jeg setter stikkpiller.
skinnfilla Skrevet 16. november 2015 #10 Skrevet 16. november 2015 Jeg har lagt de på rygg, oljet stikkpillen , bøyd beina bakover og kjapt ført den inn. Må man så må man.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #11 Skrevet 16. november 2015 vi hadde samme problemet før vi begynte med den flate enden først. Nå er barnet 5 år, og får velge mellom flytende og stikkpille. Han velger stikkpille i 90% av tilfellene, så, så ille kan det ikke være. Anonymous poster hash: 5d949...03e
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #12 Skrevet 16. november 2015 Gi henne flytende ibux. Stikkpille skal inn med den flate delen først. - Ha på vaselin for å få den lettete inn. Vi bruker bare flytende ibux. Anonymous poster hash: ae03b...c84 En skal ikke gi ibux sånn uten videre. Er paracet son er førstevalget uansitt!!! Men går ikke feber ned, er øreverk eller muskel og ledd smerte relatert, er ibux et bra valg. Dette er det mange som ikke vet, da slike som deg bare sier : bruk ibux. ... Anonymous poster hash: 662d7...2e9
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #13 Skrevet 16. november 2015 vi hadde samme problemet før vi begynte med den flate enden først. Nå er barnet 5 år, og får velge mellom flytende og stikkpille. Han velger stikkpille i 90% av tilfellene, så, så ille kan det ikke være. Anonymous poster hash: 5d949...03e Nei det er klart, hvis ungen din ikke syns det er ille, så kan det ikke være det for noen andre heller. Yngste her begynte etterhvert å skrike, knipe rumpa og alt det der. Jeg har brukt å ta litt vann på stikkpilla, da blir den glatt. Fortsatte litt til tross for at han ble fra seg og det førte til at han begynte å vegre seg for bleieskift, vask nedentil og etterhvert å bæsje. Nå er det kun flytende som blir brukt her. Han har vært mye syk og får feberkramper, så det har blitt litt mye.. Eneste aberet med flytende er at den er dyr per dose. Anonymous poster hash: 63f25...d2f
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #14 Skrevet 16. november 2015 Gi ungen mobilen din med litt barne-tv fra youtube og sett stikkpilla. Jeg bruker en q-tips som jeg dytter den helt inn med når hele har kommet inn i åpningen. Min hater også stikkpille. Anonymous poster hash: a29f5...067
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #15 Skrevet 16. november 2015 Gi ungen mobilen din med litt barne-tv fra youtube og sett stikkpilla. Jeg bruker en q-tips som jeg dytter den helt inn med når hele har kommet inn i åpningen. Min hater også stikkpille. Anonymous poster hash: a29f5...067 Q-tips? Er du ikke riktig klok? Den skal bare rett innenfor, den skal absolutt ikke "helt inn"!! Anonymous poster hash: 5be4b...837
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #16 Skrevet 16. november 2015 Gi ungen mobilen din med litt barne-tv fra youtube og sett stikkpilla. Jeg bruker en q-tips som jeg dytter den helt inn med når hele har kommet inn i åpningen. Min hater også stikkpille. Anonymous poster hash: a29f5...067 Q-tips? Er du ikke riktig klok? Den skal bare rett innenfor, den skal absolutt ikke "helt inn"!! Anonymous poster hash: 5be4b...837 Lært det på sykehuset så slapp av. Den settes i åpningen og skyves 1 cm innenfor med q-tips, (stikker da ikke HELE inn da) det er mindre ubehagelig. Må ikke hisse deg opp over ting du ikke vet. Anonymous poster hash: a29f5...067
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #17 Skrevet 16. november 2015 Det er samme hvilken vei man setter den inn. Her funker det best med spissen. Den kommer ikke ut igjen og på et svupp er den inne. Jeg bruker vaselin/fet krem rundt anus slik at den glir lettere inn. Jeg sier også at kremen er bedøvende, det funker. Lar kremen sitte på 10-20sek, så sier jeg: - Nå virker kremen, den gjør at du får mindre vondt. Hvitløgn, men det funker. Det er ikke vill jubel for stikkpiller, men ikke hysterisk krampegråt og angst heller. "Bedøvelseskrem-effekten" benytter jeg også til andre auer som er mest i hode. 😁 Det jeg har gjort er å kjøpe inn eller skaffet små tuber, type prøvetuber på fete kremer som jeg bruker til det formålet. Anonymous poster hash: 8a3d8...c32
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #18 Skrevet 16. november 2015 Gi henne flytende ibux. Stikkpille skal inn med den flate delen først. - Ha på vaselin for å få den lettete inn. Vi bruker bare flytende ibux. Anonymous poster hash: ae03b...c84 En skal ikke gi ibux sånn uten videre. Er paracet son er førstevalget uansitt!!! Men går ikke feber ned, er øreverk eller muskel og ledd smerte relatert, er ibux et bra valg. Dette er det mange som ikke vet, da slike som deg bare sier : bruk ibux. ... Anonymous poster hash: 662d7...2e9 Slike som meg har fått høre da på denne Barneavdelingen at det ikke bør gis paracet til barn. Men da derimot ibux. Men slike som deg vet vel ikke dette. Har du vondt? Anonymous poster hash: ae03b...c84
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #19 Skrevet 16. november 2015 Gi henne flytende ibux. Stikkpille skal inn med den flate delen først. - Ha på vaselin for å få den lettete inn. Vi bruker bare flytende ibux. Anonymous poster hash: ae03b...c84 En skal ikke gi ibux sånn uten videre. Er paracet son er førstevalget uansitt!!! Men går ikke feber ned, er øreverk eller muskel og ledd smerte relatert, er ibux et bra valg. Dette er det mange som ikke vet, da slike som deg bare sier : bruk ibux. ... Anonymous poster hash: 662d7...2e9 Slike som meg har fått høre da på denne Barneavdelingen at det ikke bør gis paracet til barn. Men da derimot ibux. Men slike som deg vet vel ikke dette. Har du vondt? Anonymous poster hash: ae03b...c84 Vi fikk også beskjed på barneavdelingen på Riksen at ibux er et fint alternativ. Noen har bedre utbytte av ibux. Er så lei mødrene her inne som skal kjefte og motsi når de ikke har peiling. Vil tro barnekirurgene vet bedre enn disse bedreviterne. 🙊 Anonymous poster hash: a29f5...067
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #20 Skrevet 16. november 2015 vi hadde samme problemet før vi begynte med den flate enden først. Nå er barnet 5 år, og får velge mellom flytende og stikkpille. Han velger stikkpille i 90% av tilfellene, så, så ille kan det ikke være. Anonymous poster hash: 5d949...03e Nei det er klart, hvis ungen din ikke syns det er ille, så kan det ikke være det for noen andre heller. Yngste her begynte etterhvert å skrike, knipe rumpa og alt det der. Jeg har brukt å ta litt vann på stikkpilla, da blir den glatt. Fortsatte litt til tross for at han ble fra seg og det førte til at han begynte å vegre seg for bleieskift, vask nedentil og etterhvert å bæsje. Nå er det kun flytende som blir brukt her. Han har vært mye syk og får feberkramper, så det har blitt litt mye.. Eneste aberet med flytende er at den er dyr per dose. Anonymous poster hash: 63f25...d2f Vi er alle forskjellige... Ville bare få frem at ikke alle barn, eller voksne for den del, synes stikkpiller er så ille. Tror det går mye på settingen og det at en klarer å slappe av i muskulaturen. En stikkpille er jo bitteliten i forhold til hva som normalt skal passere samme sted. Selvsagt blir det vanskelig å sette stikkpille på noen som kniper igjen, og ikke minst ubehagelig, og da er en i en vond sirkel. Anonymous poster hash: 5d949...03e
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #21 Skrevet 16. november 2015 Gi henne flytende ibux. Stikkpille skal inn med den flate delen først. - Ha på vaselin for å få den lettete inn. Vi bruker bare flytende ibux. Anonymous poster hash: ae03b...c84 En skal ikke gi ibux sånn uten videre. Er paracet son er førstevalget uansitt!!! Men går ikke feber ned, er øreverk eller muskel og ledd smerte relatert, er ibux et bra valg. Dette er det mange som ikke vet, da slike som deg bare sier : bruk ibux. ... Anonymous poster hash: 662d7...2e9 Slike som meg har fått høre da på denne Barneavdelingen at det ikke bør gis paracet til barn. Men da derimot ibux. Men slike som deg vet vel ikke dette. Har du vondt? Anonymous poster hash: ae03b...c84 Vi fikk også beskjed på barneavdelingen på Riksen at ibux er et fint alternativ. Noen har bedre utbytte av ibux. Er så lei mødrene her inne som skal kjefte og motsi når de ikke har peiling. Vil tro barnekirurgene vet bedre enn disse bedreviterne. 🙊 Anonymous poster hash: a29f5...067 Nemlig ❤ Anonymous poster hash: ae03b...c84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå