Gå til innhold

Negativ el-test 7dpo

Anbefalte innlegg

Kan jeg være gravid selv om el-testen er negativ i dag 7dpo? Det er jo alt for tidlig å ta g-test, så tok en el-test for morro skyld. Er ganske sikker på at jeg hadde el for 7 dager siden. Føler det murrer og drar nede i livmoren, har gjort det i 2 dager. Tenkte derfor at om jeg er gravid så vil det slå ut på el-test, men den var svakere enn noen gang før...... :s

Anonymous poster hash: 30119...b9b
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144246807-negativ-el-test-7dpo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

G-tester vil ikke slå ut så tidlig. Embryet produserer ikke HCG før 10DPO, og det kan ta flere dager etter dette igjen før du har nok HCG i blodet til at det plukkes opp av en test. Hvis du har gravid, har embryoet ditt bare såvidt begynt å feste seg. Det tar flere dager før det har festet seg skikkelig, og først etter det begynner det å produsere HCG.

G-tester vil ikke slå ut så tidlig. Embryet produserer ikke HCG før 10DPO, og det kan ta flere dager etter dette igjen før du har nok HCG i blodet til at det plukkes opp av en test. Hvis du har gravid, har embryoet ditt bare såvidt begynt å feste seg. Det tar flere dager før det har festet seg skikkelig, og først etter det begynner det å produsere HCG.

Jeg fikk positiv 8dpo, så det går ann å få det tidlig 😊

Anonymous poster hash: 721e0...e70

Jeg fikk positiv 8dpo, så det går ann å få det tidlig

Ja, det går an. Hører historier om folk som har testet positivt utrolig tidlig. Men det hører til unntakene, og en negativ test så tidlig betyr absolutt ikke at man ikke er gravid.

Annonse

Skjønner at g-test ikke vil slå ut, det er aaalt for tidlig :P men hva med el-test? Vil ikke den slå ut også ved graviditet?

Anonymous poster hash: 30119...b9b

Men en el-test vil jo ikke slå ut tidligere enn en g-test?

Anonymous poster hash: ee2ea...46c

Det sies at et egg fester seg etter 2-10 dager. Da vil jo noen få utslag ganske tidlig.

Anonymous poster hash: 9a847...318

Stemmer ikke. Embryoet fester seg ikke før det har blitt en blastocyst, og det tar 5 dager å utvikle seg til en blastocyst. De som mener de har positiv g-test tidlig vet nok ofte ikke når de faktisk hadde EL.

Det sies at et egg fester seg etter 2-10 dager. Da vil jo noen få utslag ganske tidlig.

Anonymous poster hash: 9a847...318

Stemmer ikke. Embryoet fester seg ikke før det har blitt en blastocyst, og det tar 5 dager å utvikle seg til en blastocyst. De som mener de har positiv g-test tidlig vet nok ofte ikke når de faktisk hadde EL.
I mitt tilfelle vet jeg i hvertfall nøyaktig når jeg hadde EL, så jeg er nok en av de som produserer hsg tidlig 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...