Gå til innhold

Babyen blir så kald på armer og hender om natta...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Armene ligger altid utenfor dyna og blir så kalde. Vi har det kjølig på rommet. Sovepose vil jo også gi kalde armer da disse mangler ermer. Hvordan har dere løst dette? Finnes deg pysjer med tykkere ermer? Eller soveposer med ermer? Eller gjør det ikke noe at armene er kalde?

Anonymous poster hash: d1bd4...365

Skrevet

Hva med å øke temperaturen på siverommet noen grader? Bruker du ullpysj?

Anonymous poster hash: 10d35...f43

Skrevet

Tror H&M har litt tykke pysjer??

Evt ha en tynn langermet ulltrøye under?

Anonymous poster hash: 20d8e...452
Skrevet

Da er vel rommet for kaldt for bebis da, stakkars.

Ullpysj og tynne votter, hvis det ikke går an å ha det litt varmere?

Anonymous poster hash: f201f...259

Skrevet

Fryser babyen så våkner hun...mye verre hvis hun blir for varm!

Skrevet

Ullpysj eller ullbody, selvfølgelig.

Anonymous poster hash: abe42...a7b

Skrevet

Vi brukte ullpysj og lue

Anonymous poster hash: 2c884...652
Skrevet

Vi brukte ullpysj og lue

Anonymous poster hash: 2c884...652

Lue skal faktisk ikke brukes inne når de kommer hjem. De klarer ikke regulere varmen så godt og lue inne er for varmt.

HI, min baby hadde alltid litt kaldere armer og hender, det gjør ingenting. Babyen våkner hvis de fryser. Det er farlig å pakke baby inn for mye. (For varmt kan føre til krybbedød) Hvis du synes hendene er for kalde kan du jo kjøpe ullvotter som går litt opp på armen, da vil det bare være en liten del av armen som blir kald.

Babyer sier i fra om noe er ubehagelig.

Anonymous poster hash: e4cb3...384

Skrevet

Har ikke prøvd det selv, men det finnes soveposen med armer :)

Anonymous poster hash: 6b981...244

Skrevet

Mine sov alltid i tynn ullbody eller pysjamas. Gode og varme samtidig som de regulerer temp.

Skrevet

Joha har ulldresser til de minste med "votter" som du bretter over. Lilleba har tilsvarende nattdrakter i bambus.

Anonymous poster hash: 832cd...cc2

Skrevet

Lue er FY på babyer inne.

hvorfor det?

Anonymous poster hash: 6ca0e...390

Skrevet

Armene ligger altid utenfor dyna og blir så kalde. Vi har det kjølig på rommet. Sovepose vil jo også gi kalde armer da disse mangler ermer. Hvordan har dere løst dette? Finnes deg pysjer med tykkere ermer? Eller soveposer med ermer? Eller gjør det ikke noe at armene er kalde? Anonymous poster hash: d1bd4...365

Armene ligger altid utenfor dyna og blir så kalde. Vi har det kjølig på rommet. Sovepose vil jo også gi kalde armer da disse mangler ermer. Hvordan har dere løst dette? Finnes deg pysjer med tykkere ermer? Eller soveposer med ermer? Eller gjør det ikke noe at armene er kalde? Anonymous poster hash: d1bd4...365

Klipp en ullstrømpebukse i to og sy fast på ermene.

Skrevet

Jeg vet ikke hvor gammel baby er, men er hun bare noen mnd er dette normalt. Babyer har ikke så god blodsirkulasjon og er derfor ofte kald på hender eller føtter. Helsesøster sa til meg at jeg alltid skulle kjenne i nakken på baby, det er her du kjenner om de er varme eller kalde :)

Anonymous poster hash: cfcdc...621

Skrevet

Jeg vet ikke hvor gammel baby er, men er hun bare noen mnd er dette normalt. Babyer har ikke så god blodsirkulasjon og er derfor ofte kald på hender eller føtter. Helsesøster sa til meg at jeg alltid skulle kjenne i nakken på baby, det er her du kjenner om de er varme eller kalde :)Anonymous poster hash: cfcdc...621

Babyen er to mnd og er varm og god alle andre steder. Sover lange strekk, så virker jo ikke plaget. Ca 19 grader på rommet.

Skrevet

Du må hvertfall ikke finne på å putte på babyen lue inne om natten. Se link som er lagt ut her eller Google selv. Det er virkelig ikke bra og kan få katastrofale følger....

Anonymous poster hash: f59a6...6dc
Skrevet

Du må hvertfall ikke finne på å putte på babyen lue inne om natten. Se link som er lagt ut her eller Google selv. Det er virkelig ikke bra og kan få katastrofale følger....

Merkelig at det andre steder anbefales da, siden babyer mister mye varme gjennom hodet.

Skrevet

Du må hvertfall ikke finne på å putte på babyen lue inne om natten. Se link som er lagt ut her eller Google selv. Det er virkelig ikke bra og kan få katastrofale følger....Anonymous poster hash: f59a6...6dc

Merkelig at det andre steder anbefales da, siden babyer mister mye varme gjennom hodet.Anonymous poster hash: 6ca0e...390

Hvilke andre steder? Ville vel kanskje sett på Landsforeningen uventet barnedød som en pålitelig kilde...

Anonymous poster hash: fe8b4...255

Skrevet

Merkelig at det andre steder anbefales da, siden babyer mister mye varme gjennom hodet.

Hvor anbefales det å bruke lue på baby inne?

Vi snakker inne i eget hjem.

Merkelig at noen steder anbefaler lue innendørs når det kan ses i sammenheng med overoppheting og krybbedød.

Anonymous poster hash: e4cb3...384

Skrevet

Det er ikke anbefalt å ha på lue INNE i sitt eget hjem og hverfall ikke om natten. Hvis du ikke tror dette får du ringe helsesøster, da....

Skrevet

Har på ullpysj og en ekstra tynn ullbody som dekker armer og overkropp. Da blir h*n ikke så kald om natten :)

Anonymous poster hash: ec27a...e8a

Skrevet

Jeg vet ikke hvor gammel baby er, men er hun bare noen mnd er dette normalt. Babyer har ikke så god blodsirkulasjon og er derfor ofte kald på hender eller føtter. Helsesøster sa til meg at jeg alltid skulle kjenne i nakken på baby, det er her du kjenner om de er varme eller kalde :)Anonymous poster hash: cfcdc...621

Babyen er to mnd og er varm og god alle andre steder. Sover lange strekk, så virker jo ikke plaget. Ca 19 grader på rommet.

Høres ut som hun har det perfekt :)

Anonymous poster hash: cfcdc...621

Skrevet

Bruker tynne litt lengre sokker på hendene til baby her, gjort på alle barna

Anonymous poster hash: 42b1e...a89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...