Gå til innhold

Er en 2-åring for liten til å leke med modelleire ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har baby selv, men skal passe en to åring i morgen etter hun har vært i barnehage. Tenkte å ha en aktivitet å pusle med inne. Tenkte da på modelleire, men kanskje hun er for liten? Andre forslag?

Anonymous poster hash: 83c59...e8d

Skrevet

Toåringer kan fint leke med modelleire, det gjør de nok i barnehagen og. Men ikke forvent at hun sitter med det så lenge😊

Skrevet

Det er jo bare å prøve :) er hun interessert, så er hun interessert :) jenta mi på 15mnd leker med det. Lager ingenting, men kjenner på det, tar det ut og inn av boksen osv. Kan sitte leeenge med det :)

Anonymous poster hash: 8e6c4...52a

Skrevet

Det tror jeg går helt fint, min toåring er i hvertfall glad i å kna og holde på med deig, og modelleire er jo i samme gate.

Det går an å finne fram noen pepperkakeformer eller gaffel også, for å holde litt lenger på oppmerksomheten, noe jeg ofte synes er den største utfordringen med disse små. Hvis du bruker flere farger, må du regne med at de er blandet til en brun klump til slutt.

Ellers så kan dere jo rett og slett bake (hos oss er muffinsmix en vinner, det går fort og er lettvint) eller lage pannekaker, Men hvis middagen er like rundt hjørnet, er det kanskje dumt å sabotere appetitten.

Min toåring liker også å tegne.

Skrevet

nei, min har lekt med det siden han var i 18månders alderen

Skrevet

Ja en toåring kan fint leke med modelleire.

Skrevet

Bare husk at du må forvente at barnet spiser leiren.

Anonymous poster hash: 912bf...ce5
Skrevet

Vår har lekt med det siden 18 mnd, og koser seg med det (strakt 2 år nå). Så vil tro det går fint :-)

Anonymous poster hash: eaff8...0df

Skrevet

Går helt fint. Men fordel med en myk type modelleire som playdoh(eller hva det nå heter).

Skrevet

Nei,det er vel midt i målgruppen. Men vær forberedt på MYE gris, og smuler som faller på gulvet hvis babyen er så stor at h*n krabber.

Skrevet

Playdoh er mye bedre

Anonymous poster hash: 6cc83...9d5

Skrevet

Ja, min treåring har likt modelleire lenge. Har aldri opplevd han har spist det, men han later som han lager noe spiselig og "latespiser" det.

Anonymous poster hash: f6048...a57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...