Rosepus™ Skrevet 15. november 2015 #26 Skrevet 15. november 2015 Vi kjøpte pepperkakehusform der delene kunne monteres uten knekk/lim ifjor. Genialt Litt verre om man komponerer sitt eget da selvfølgelig Hvor kjøpte dere det? Hvordan ble det festet? HiAnonymous poster hash: 89335...0a2 http://www.coolstuff.no/Pepperkakehus-formerSidene "hektes" i hverandre Man er avhengig av god pepperkakedeig for at disse skal fungere, min ble for tykk og este for mye, og ble myk... Ingen hit for husbygging med andre ord Vi brukte ikea-deig, kjevla ut på brettet, stekte og stakk ut delene med en gang vi tok ut brettet. Ble så bra atte
Salvador Skrevet 15. november 2015 #27 Skrevet 15. november 2015 Vi kjøpte pepperkakehusform der delene kunne monteres uten knekk/lim ifjor. Genialt Litt verre om man komponerer sitt eget da selvfølgelig Hvor kjøpte dere det? Hvordan ble det festet?Hi Anonymous poster hash: 89335...0a2 http://www.coolstuff.no/Pepperkakehus-formerSidene "hektes" i hverandre Man er avhengig av god pepperkakedeig for at disse skal fungere, min ble for tykk og este for mye, og ble myk... Ingen hit for husbygging med andre ord Jeg får vel bare satse på ikke altfor brente fingre hi Anonymous poster hash: 89335...0a2 Jeg laget deigen selv.... Med kjøpe-deig tror jeg ikke det skal bli noe problem Gi det et forsøk, kanskje du klarer å unngå brente fingre?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2015 #28 Skrevet 15. november 2015 Vi kjøpte pepperkakehusform der delene kunne monteres uten knekk/lim ifjor. Genialt Litt verre om man komponerer sitt eget da selvfølgelig Hvor kjøpte dere det? Hvordan ble det festet?Hi Anonymous poster hash: 89335...0a2 http://www.coolstuff.no/Pepperkakehus-formerSidene "hektes" i hverandre Man er avhengig av god pepperkakedeig for at disse skal fungere, min ble for tykk og este for mye, og ble myk... Ingen hit for husbygging med andre ord Jeg får vel bare satse på ikke altfor brente fingre hi Anonymous poster hash: 89335...0a2 Jeg laget deigen selv.... Med kjøpe-deig tror jeg ikke det skal bli noe problem Gi det et forsøk, kanskje du klarer å unngå brente fingre? Takk skal prøve. Tenker jeg kjøper deig så erjeg sikker på at den blir grei iallfall. Så amelter jeg smørbukk til lim. Og lager glasur av en pakke melis, 3 eggehviter som piskes inn med noen sitrondråper. Og gelatinplater i vinduene. Non-stop og godis på tak og vegger, festet i glasur. Så spiser vi støvete pepperkakehus på nyttårsaften. Forhåpenlugvis uten plaster på fingrene. hi Anonymous poster hash: 89335...0a2
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #29 Skrevet 16. november 2015 Lim fra kakebutikken går vel greit? Spiselig. Anonymous poster hash: d2b2a...221
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #30 Skrevet 16. november 2015 Bruker melis, litt sitronolje og vann. Holder som lim Anonymous poster hash: fbfc7...187
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #31 Skrevet 16. november 2015 Lim fra kakebutikken går vel greit? Spiselig. Anonymous poster hash: d2b2a...221 Finnes det altså? Anonymous poster hash: 89335...0a2
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #32 Skrevet 16. november 2015 Bruker melis, litt sitronolje og vann. Holder som lim Anonymous poster hash: fbfc7...187 Noen er skrev jo at det ikke ble sterkt nok? Anonymous poster hash: 89335...0a2
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #33 Skrevet 16. november 2015 Lim fra kakebutikken går vel greit? Spiselig. Anonymous poster hash: d2b2a...221 Finnes det altså? Anonymous poster hash: 89335...0a2 Ja, men det er nok ikke sterkt nok, det er ment til å lime fast kakepynt på en marsipankake o.l. ikke til å lime sammen pepperkakehus. Anonymous poster hash: 43604...c60
Gummibjørnen Skrevet 16. november 2015 #34 Skrevet 16. november 2015 Vi kjøpte pepperkakehusform der delene kunne monteres uten knekk/lim ifjor. Genialt Litt verre om man komponerer sitt eget da selvfølgelig Hvor kjøpte dere det? Hvordan ble det festet?Hi Anonymous poster hash: 89335...0a2 http://www.coolstuff.no/Pepperkakehus-formerSidene "hektes" i hverandre Man er avhengig av god pepperkakedeig for at disse skal fungere, min ble for tykk og este for mye, og ble myk... Ingen hit for husbygging med andre ord Takk, dette skal vi prøve! Med kjøpedeig Jeg har prøvd å lage pepperkaker en gang og det var nok
Anonym bruker Skrevet 16. november 2015 #35 Skrevet 16. november 2015 Smeltet smørbukk fungerer veldig bra Anonymous poster hash: 5b37f...016
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå