Gå til innhold

Gravid, og veldig usikker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ettersom du ikke kan google deg frem til rett svar på dette så må jeg nesten snakke med dere.
Jeg er 21år, og har nettopp flyttet til oslo. Vi bor i en 1-soveroms leilighet, og har begge nettopp fått oss jobb vedsiden av studiene. Jeg går på  BI, og han tar opp fag fra vidergående.

Jeg fant ut at jeg var gravid, etter en abort i juli. Det var en bestemt abort, og jeg slet veldig mye etterpå med en følelse av at jeg hadde gjort noe galt. Jeg hadde mye press rundt meg fra min familie, som er veldig opptatt av at ting skal bli gjort i den rette rekkefølgen i livet.

Jeg fant ut at jeg var gravid igjen i oktober, og var da 7-8uker på vei, selv om jeg gikk på p-piller. Vi trengte tid til å tenke over det som vi nettopp hadde tatt en forferdelig avgjørelse på i sommer.
Vi bestemte oss for å beholde, og tiden gikk. Jeg håpte på at min kjære ville vise en litt annen side ang engasjement når det kom til skole, noe han ikke gjor, og jeg følte jeg maste som en gammel mor ville ha gjort. Vi har kranglet flere ganger om dette emne.

Han er veldig for å beholde, han vet han vil være med meg, men han er 25år, og har levd en del av sitt liv, og har fortalt familien sin, ettersom vi ble enige om å beholde me en gang. De ble utrolig glade, og er veldig opptatt av min velvære.
Familien hans er spansk, og veldig ulik min familie. De er varme og snille, høylytte og mange! hehe...
Sist gang jeg var gravid søkte jeg trøst hos min mor, som ikke ønsket å snakke med meg, og oppførte seg som dette var mest hennes tragedie, og snakket først med meg når jeg hadde tatt abort.

Vell, poenget er. Jeg er nå 11+3 dager. Jeg har en avtale på sykehuset imorgen kl 07.30 for kirugisk inngrep. Men jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg vil.

Jeg er redd for at ''jeg'' forsvinner, og jeg vet ikke en gang hvem jeg er, og hva jeg vil me livet mitt.
Jeg tror jeg er usikker og redd fordi nå er det virkelig siste sjanse for å bestemme seg.
Vi har et veldig intenst forhold, og er ikke alltid enige om ting.
Jeg er redd for hva min familie vil si, og hvordan framtiden min vil se ut om jeg velge å beholde. blir jeg alene? vil en annen mann ha meg senere i livet?  ganske ego grunner å tenke, men det er nå slike ting jeg tenker å grubler over.

Håper noen tar seg tid til å svare meg, kanskje ikke et direkte svar men en hjelp?

Anonymous poster hash: 383bb...8f8

Anonymous poster hash: 383bb...8f8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må følge hjertet ditt. Enten så tar barnefaren seg sammen, ellers så blir du alene. Men uansett tror jeg du kommer til å angre mer av å ta en abort for andre gang. Nå har du blitt gravid for andre gang uplanlagt. Kanskje det er en mening med det :)

Jeg tror ikke du hadde skrevet her hvis du ikke hadde ønsket noen til å overtale deg til å ikke ta abort. Det er ditt valg. Men det er også barnets far sitt valg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...