Gå til innhold

Finnes det barnehjem i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet jo at bufetat etc tar hånd om barn men er dette på institusjoner? Jeg er veldig dårlig opplyst på det området.

Har masse babyleker som jeg gjerne skulle levert på et typisk barnehjem hvor flere kan få glede av det

Anonymous poster hash: e563c...112

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, men det er ikke spedbarn der. Småbarn blir plassert i beredskapshjem før de evt kommer i fosterhjem.

Det er et barnehjem ikke langt fra her jeg bor, men barna er fra 10-12 til 18 år gamle.

Om du vil levere leker til mindre barn kan du høre med ditt lokale krisehjem eller asylmottak.

Anonymous poster hash: 6eb6c...556

Skrevet

Ja, det finnes faktisk barnehjem i Norge. De drives av bufetat mener jeg, eller de eies kanskje privat og drives via bufetat. Kanskje kalles det heller barnesenter eller noe lignende. Du kan jo google litt og finne ut om det er noen i nærheten av deg :)

Anonymous poster hash: ecb1c...9cc
Skrevet

Om du bor I Oslo finnes mødrehjem som sikkert tar i mot.

Skrevet

Om du bor I Oslo finnes mødrehjem som sikkert tar i mot.

Bor i Akershus! Så det heter mødrehjem ?

HI

Skrevet

Er flere barnehjem her i byen og et kvinnefengsel. Har akkurat levert noe tøy og leker til kvinnefengslet. Trengte det sårt til innsattes barn som kommer på besøk.  Kanskje det er en idè?

Annonse

Skrevet

Er flere barnehjem her i byen og et kvinnefengsel. Har akkurat levert noe tøy og leker til kvinnefengslet. Trengte det sårt til innsattes barn som kommer på besøk. Kanskje det er en idè?

God ide !! Men om det er noe slikt i nærheten har jeg liten oversikt over. Noen fra akershus som har peil?:) og ringer man først eller dukker man bare opp og leverer i en resepsjon?

Skrevet

Er flere barnehjem her i byen og et kvinnefengsel. Har akkurat levert noe tøy og leker til kvinnefengslet. Trengte det sårt til innsattes barn som kommer på besøk. Kanskje det er en idè?

God ide !! Men om det er noe slikt i nærheten har jeg liten oversikt over. Noen fra akershus som har peil? :) og ringer man først eller dukker man bare opp og leverer i en resepsjon?

Jeg ringte opp bare jeg :) Og leverte lekene & klærne dagen derpå. Bredtvedt fengsel er i Oslo vet jeg, men det blir kanskje for langt unna for deg? Og aner ikke om de har besøk av barna sine der inne. Ring og hør. :)

Skrevet

Kjenner en som bodde på barnehjem i Trøndelag noen år

Anonymous poster hash: f76f5...c2c

Skrevet

Ikke akkurat barnehjem (for babyer, det finnes for eldre barn), men det kan hende de tar i mot på Aline. Det er en del av Aline og Frydenberg familiesenter, og fungerer som et "mødrehjem." Det bor foreldre og småbarn der, i hovedsak barn under to år, for utredning og/eller veiledning. Gjerne i perioder på rundt tre måneder.

Ganske slitte lokaler, men jeg er usikker på hvordan behovet for leker er. Det har vært greit utvalg de gangene jeg har vært innom ifbm jobb.

Ellers tar muligens Fattighuset i mot.

Anonymous poster hash: cdadb...f9c
Skrevet

Krisesenter og barneavdeling på sykehuset er også glade for leker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...