Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jenter :) 

Gratulerer til alle dere med en liten julibaby i magen :) 

Vet ikke hvor langt på vei jeg er, men regner med jeg har termin i midten av juli en gang. Fikk aldri mens etter at spiralen ble fjernet. Har vært hos legen og tatt hcg prøver, men hun kunne likevel ikke si hvor langt på vei jeg er. Har fått time til ny kontroll når jeg er ca 10 uker, så får se da om legen finner ut mer. Skulle ønske jeg kunne få en mer sikker termindato. Jeg har så lyst å fortelle om babyen som er på vei :) I tillegg til at julebordene kommer som perler på en snor.

Når er det tidligste man kan se noe på ul? Vurderer ul for kanskje der få en mer nøyaktig termindato i tillegg til å forsikre meg om at hjertet banker. Er så redd for å miste. 

Fortsetter under...

Hei! Da satser jeg på å melde meg inn her. Jeg venter nr 2, og ut fra min eggløsning har jeg termin 30 / 31.07, så jeg krysser fingrene. Regner med jeg ved UL vil bli flyttet til august, men magefølelsen min er nok uansett at det blir en julibaby :) 

Jeg ble gravid i 2. pp og kjente stor forskjell på 1. og 2. periode. Var ingen symptomer i 1. periode, mens jeg var helt sikker på klaff i 2. periode. Fascinert over hvordan kroppen sier ifra.. Dog har symptomene roet seg litt, men kjenner fortsatt noe i blant. 

Jeg gleder meg veldig over graviditeten, men kan ikke forstå at det er virkelig denne gangen. Veldig usikker på hvorfor det er så fjernt denne gangen, men det kommer seg utover! 

Hei damer.

Da sniker jeg meg inn her. Jeg testet positivt for en uke siden, men siden jeg har blødd i en og en halv uke til og fra før jeg testet tenkte jeg at den kom til å bli negativ, men den gang ei. Jeg tok blodprøve torsdag forje uke, og mandag denne uken, i dag fikk jeg svar fra legen om at jeg er gravid, har fått henvisning til tidlig UL sånn at vi får funnet ut hvor langt jeg er på vei. Forje mens startet i starten av oktober, rundt den 10, så ifølge den så har jeg termin rundt den 25 juli. :) Men får forhåpentligvis svar på tidlig UL.  

Noen som veit hvor lang tid det kan ta fra henvisningen fra legen er sendt til man får time?

Jeg er 25 år, og min samboer er 28, vi har en datter på 10,5 mmd, blir 1 år i januar. :) samt han har en datter på 8 år. Også har vi en hund som er helt herlig med yngste jenta. <3 Blir koselig å følge dere videre alle sammen. :)

Hva tror dere om termin? Jeg sluttet på ppiller en drøy mnd før jeg ble gravid. Jeg ble altså gravid i første periode etter naturlig mens (ved 2. eggløsning) Jeg har tatt el tester, og kjenner disse periodene svært godt på kroppen.. Slik var det også da jeg fikk mitt første barn. Første periode etter pilleslutt, var syklusen min 27 dager. Andre periode, da jeg ble gravid, er jeg noe usikker på. Men går ut fra at perioden var lengre. Jeg hadde første dag i siste mens 18,oktober. Pos el test 5.11 (hadde bare en test, så testet ikke dagene før eller etter, men den dagen hadde jeg mye smerter) Tok gtest som var neg 11 dpo og svak pos 13 dpo. 

Når jeg legger inn i terminkalkulator, vil første dag i siste mens gi meg termin 27/7 med sykluslengde på 28 dager. Når jeg legger inn med unnfangelse 5/11 får jeg termin 31/7. er få dager i mellom, så spiller ingen rolle. Men jeg tar utgangspunkt i at jeg kommer til å få termin 27/7 etter legetime pga mensdato. Men hvor sannsynlig er det at unnfangelsesdato stemmer med pos el test? For det tar vel strengt talt litt tid fra samleie til unnfangelse?! De bommet med terminen min på ul på min første, og synes det er litt skremmende om jeg blir satt med termin flere dager for tidlig i forhold til hva som kanskje er reelt. 

Anonymous poster hash: b08ff...d5c

Forje gang regnet lege termin etter siste mens, samt med 28 dagers sykelus, selv om jeg sa at sykelusen min var på 24 dager. Så i journalen min sto det en dato fra legens ble flyttet noen dagen frem etter oul.

Hvordan går det med alle dere julibaby-damer? :)

Jeg er 5+6 nå (termin 27. juli) og må si at jeg egentlig ikke føler meg gravid. Bortsett fra litt ømme bryster har jeg egentlig ikke noen symptomer. Er selvfølgelig litt trøtt, men det kan jo ha med årstiden/travelt på jobb å gjøre.

Jeg har ett barn fra før, da hadde jeg heller ikke mye symptomer i starten, så jeg håper det blir på samme måten nå/at ikke noe er galt.

Kjenner at jeg veksler mellom å ha lyst til å fortelle "alle" om graviditeten, til å ville holde på hemmeligheten så lenge som mulig.

Pga alder skal jeg ta duotest, med blodprøver en gang rett før jul (ca uke 10), og ultralyd en gang rett etter nyttår (ca uke 12), så tenker å vente til disse er overstått før jeg forteller noe på jobb etc. Vi lurer på å fortelle foreldrene våre på julaften (9+4 da).

Anonymous poster hash: 5d150...57b

Annonse

Hvordan går det med alle dere julibaby-damer? :)

Jeg er 5+6 nå (termin 27. juli) og må si at jeg egentlig ikke føler meg gravid. Bortsett fra litt ømme bryster har jeg egentlig ikke noen symptomer. Er selvfølgelig litt trøtt, men det kan jo ha med årstiden/travelt på jobb å gjøre.

Jeg har ett barn fra før, da hadde jeg heller ikke mye symptomer i starten, så jeg håper det blir på samme måten nå/at ikke noe er galt.

Kjenner at jeg veksler mellom å ha lyst til å fortelle "alle" om graviditeten, til å ville holde på hemmeligheten så lenge som mulig.

Pga alder skal jeg ta duotest, med blodprøver en gang rett før jul (ca uke 10), og ultralyd en gang rett etter nyttår (ca uke 12), så tenker å vente til disse er overstått før jeg forteller noe på jobb etc. Vi lurer på å fortelle foreldrene våre på julaften (9+4 da). Anonymous poster hash: 5d150...57b

Det lå foresten brev i postkassa i dag, med innkalling til tidlig ultralyd (duotest), på BURSDAGEN min!

Håper virkelig alt er bra med den lille, det blir en fantastisk bursdagsgave. :)

Anonymous poster hash: 5d150...57b

Her er også alt fint. Føler meg ikke gravid og glemmer det til tider. Slik var det sist også. Det eneste er at jeg brekker meg litt når jeg pusser tennene samt at brystene er veldig tunge. Synes forøvrig tiden går veldig sent.

Går fint her og😊 Ømme bryster, bekkensmerter og en ekkel metall-gummismak i munnen. Hadde hyperemesis sist svangerskap, så nyter hver uke uten så lenge jeg kan 😊 Har allerede fortalt til sjefen av ulike årsaker og det gikk veldig bra 👏🏻

Annonse

Jeg har fått tidlig ul på freda, gleder meg til å se lille, og å få vite om alt er som det skal, samt hvor langt jeg er på vei. :)

Jeg har fortalt mine to nærmeste sjefer samt de to personene jeg jobber med til daglig om graviditeten, dette for tilrettelegging på jobb, noe som trengs i mitt yrke, resten av kollegaene mine får vente.. :) Jeg kom på at jeg skal spise middag med mine to beste venninner i dag, så da skal dem få vite det også. :) Gleder meg til å fortelle dem det. :)

Jeg er mer kvalm nå enn hva jeg var sist, da var jeg bare uggen, men til gjengjeld så er jeg ellers i bedre form, ikke så sliten nå som sist, nå jobber jeg enda 100% sist var jeg nede i 50% hele første trimester. :)

Gleder meg så til å følge dere videre. :)  

Jeg betalte ingenting, det var på sykehuset. Ringte bare og ba om en tidlig ul :) men jeg er veldig bekymret for at hjertet ikke slo enda, men det kan vel stemme at det er for tidlig? Siste mens var 15 OKT, med noe unøyaktig syklus lengde, den er rundt 30-32 dager. Kan det stemme at det bare er for tidlig?

Hei. Fikk bare se plommesekken med noe hvitt inni i dag, men ikke et hjerte :/ han sa det antakelig var for tidlig, så jeg har fått ny time mandag om ei uke :)

da blir det spennende:) hvilken uke er du i nå? Jeg var til ul i forrige svangerskap 6+5. Da så vi mest plommesekk, og et hjerte så lite som et halvt knappenålshode.

Hei. Fikk bare se plommesekken med noe hvitt inni i dag, men ikke et hjerte :/ han sa det antakelig var for tidlig, så jeg har fått ny time mandag om ei uke :)

da blir det spennende:) hvilken uke er du i nå? Jeg var til ul i forrige svangerskap 6+5. Da så vi mest plommesekk, og et hjerte så lite som et halvt knappenålshode.
Jeg vet ikke helt sikkert hvor langt jeg er på vei..men siste mens begynte 15 oktober, og har en syklus på rundt 30-32 dager. Så er vel ca 6 uker akkurat? :) kan det stemme at det rett og slett er for tidlig å se hjertet? :)

Jeg betalte ingenting, det var på sykehuset. Ringte bare og ba om en tidlig ul :) men jeg er veldig bekymret for at hjertet ikke slo enda, men det kan vel stemme at det er for tidlig? Siste mens var 15 OKT, med noe unøyaktig syklus lengde, den er rundt 30-32 dager. Kan det stemme at det bare er for tidlig?

Ok. Håper jeg er like heldig da. :) Men jeg skal til gynekolog da, sikkert litt annerledes der.

Det kan nok stemme at det er litt tidlig. Vi krysser fingrene for deg. <3

Kjenner nå at jeg har ikke noe vondt i puppene lengre.. Jeg er så innmari redd for en ny MA..etter mine beregninger skulle jo hjertet ha slått i går..og hvorfor er jeg verken kvalm eller øm i puppene? Heg føler meg som et nervevrak..er så redd! Er det normalt og miste symptomene noen dager uten at normer galt? Min siste mens var 15 oktober, med syklus på ca 32dager.. Burde hjertet slått nå? Beklager maset, men har stort behov for at noen kan berolige meg.. Håper på svar!

Jeg vet ikke helt sikkert hvor langt jeg er på vei..men siste mens begynte 15 oktober, og har en syklus på rundt 30-32 dager. Så er vel ca 6 uker akkurat? :) kan det stemme at det rett og slett er for tidlig å se hjertet? :)
det er vel helt i grenseland. Det er sikkert litt individuelt også og litt tilfeldig om man klarer å se det. Blir spennende å høre fra deg igjen:) kan kjenne på meg den nervøsiteten du kjenner.

Kjenner nå at jeg har ikke noe vondt i puppene lengre.. Jeg er så innmari redd for en ny MA..etter mine beregninger skulle jo hjertet ha slått i går..og hvorfor er jeg verken kvalm eller øm i puppene? Heg føler meg som et nervevrak..er så redd! Er det normalt og miste symptomene noen dager uten at normer galt? Min siste mens var 15 oktober, med syklus på ca 32dager.. Burde hjertet slått nå? Beklager maset, men har stort behov for at noen kan berolige meg.. Håper på svar!

jeg mistet symptomene sist rundt uke 6-7. Kjente ingen ting. Fikk ikke noe mer bekreftelse før buksene ble strammere og strammere. Man er så var for alt som skjer og tolker det som regel negativt. Men er det noe jeg har lært etter en MA, SA og et fullgått svangerskap så er det at kroppen er helt umulig å lese. Så prøv og få dagene til å gå. Det er det eneste som etterhvert kan gi svar på hvordan det går.

Jeg skal til legen i morgen klokken 14, spennende å få høre om alt står til bra :D skal spørre om tidlig ul før jul, ettersom vi er litt i tvil hvor langt jeg er på vei. Tror jeg er litt lenger på vei enn hva kalkulatoren tilsier; 9+2 i dag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...