Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #1 Skrevet 13. november 2015 Jeg fikk vite av fastlegen at jeg hadde forhøyet blodplater. Helt øverst på normalen. Skulle ta kontroll på det om 3 mnd. Jeg trengte ikke bekymre meg sa legen. Men, selvsagt gjør jeg det. Er det noen som har erfaring eller kjenner til dette? Anonymous poster hash: 4541b...477
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #2 Skrevet 13. november 2015 Sjansen for blodpropp og høyt blodtrykk er vel noe forhøyet. I svært sjeldne tilfeller kan det være tegn på kreft. Men høye verdier i seg selv er egentlig bare bra, sår og rifter leger seg mye fortere og man har ikke like lett for å få blåmerker tror jeg. Anonymous poster hash: 9429a...27b
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #3 Skrevet 13. november 2015 Sjansen for blodpropp og høyt blodtrykk er vel noe forhøyet. I svært sjeldne tilfeller kan det være tegn på kreft. Men høye verdier i seg selv er egentlig bare bra, sår og rifter leger seg mye fortere og man har ikke like lett for å få blåmerker tror jeg. Anonymous poster hash: 9429a...27b Tegn på kreft? Nå ble jeg iallfall bekymret kjenner jeg. hi Anonymous poster hash: 4541b...477
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #4 Skrevet 13. november 2015 Sjansen for blodpropp og høyt blodtrykk er vel noe forhøyet. I svært sjeldne tilfeller kan det være tegn på kreft. Men høye verdier i seg selv er egentlig bare bra, sår og rifter leger seg mye fortere og man har ikke like lett for å få blåmerker tror jeg. Anonymous poster hash: 9429a...27b Tegn på kreft? Nå ble jeg iallfall bekymret kjenner jeg.hi Anonymous poster hash: 4541b...477 Ikke bli det! den sjansen er så mikroskopisk og forhøyede verdier alene er ikke tilstrekkelige symptomer. Sjansen for at det bare er sånn hos deg er så mye, mye større. Og du skriver jo selv at de er fortsatt innen normalområdet. Det taler positivt. Anonymous poster hash: 9429a...27b
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #5 Skrevet 13. november 2015 Jeg ligger på ca. 575 selv med blodfortynnende medisiner. Har gjentatte blodpropper. Har familiemedlemmer som ligger i øvre del av normalen. De er friske og umedisinerte. Anonymous poster hash: 22068...a4f
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #6 Skrevet 13. november 2015 Nå har jeg googlet så mye at jeg er ordentlig skremt. Blodkreft er det eneste jeg har fått med meg. hi Anonymous poster hash: 4541b...477
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #7 Skrevet 13. november 2015 Googlet også blodpropp i lungene. Jeg har tatt pusteprøve pga hosting og hvesing i brystet, har fått astma medisiner mens jeg venter på time hos kungespesialist. Har tatt røntgen av lungene som så fine ut. Vises blodpropp i lungene på røntgen? Hi Anonymous poster hash: 4541b...477
Rubella Skrevet 13. november 2015 #8 Skrevet 13. november 2015 Googlet også blodpropp i lungene. Jeg har tatt pusteprøve pga hosting og hvesing i brystet, har fått astma medisiner mens jeg venter på time hos kungespesialist. Har tatt røntgen av lungene som så fine ut. Vises blodpropp i lungene på røntgen? HiAnonymous poster hash: 4541b...477 Nei, da må det være veldig stort. Det er vanlig å ta CT av lungene ved mistanke om lungeemboli (blodpropp i lungene). Men det kan også lett utelukkes (ikke påvises!) ved hjelp av en blodprøve, D-dimer.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #9 Skrevet 13. november 2015 Ikke Google! Hadde du vært livstruende syk, hadde ikke legen sagt at neste kontroll er om tre måneder. Har tatt blodgassprøver og CT de gangene legene har mistenkt lungeemboli. Anonymous poster hash: 22068...a4f
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #10 Skrevet 13. november 2015 Jeg har hostet og peset siden juni. Så har det bare blitt verre og verre. Toppet seg for 3 uker siden da jeg besvimte for jeg fikk ikke puste. Var på legevakten da og fikk pustemaske. Hi Anonymous poster hash: 4541b...477
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #11 Skrevet 13. november 2015 Hadde de mistenkt kreft hadde de ikke ventet 3 mnd for sjekk! Jeg har en type blodkreft som gir forhøyet blodplater, type 4-5 ganger mer enn normalen. Det ble oppdaget på rutinekontroll og jeg fikk da time på sykehuset under 1 uke senere. Mistenker de kreft går det fort! Lett forhøyet verdier kan jo være noe så enkelt som en infeksjon i kroppen. Ville ikke bekymret meg for blodpropp heller. Hadde legen ment du hadde økt risiko, hadde du fått blodfortynnende. Anonymous poster hash: 53839...fd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå