Gå til innhold

Sliter ekstremt i jobb pågrunn av sosial angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt mange forskjellige jobber i barnehage,men enten sluttet eller blitt sykemeldt pågrunn av sosial angsten min.Men aldri vært noe langtids sykemeldt maks 3 til 4 måneder.Har jeg rett å søke på halv uføre da?Jeg synes det er vanskelig når det alltid ender slik at jeg blir sykemeldt.Har også hatt masse andre jobber.Nå er jeg blitt sykemeldt igjen.vet at det er vanskelig å få igjennom og helst vil jeg jobbe og være frisk,men når jeg ser tilbake ser jeg at jeg har vært mye syk.Må man være langtidssykemeldt for å søke om det?Håper å få svar fra noen som har søkt om dette.Jeg har tidligere søkt,men fått avslag.

Anonymous poster hash: 3174b...ae5

Skrevet

Etter min mening burde du være i arbeidslivet. Mange har sosial angst, dersom alle disse ikke skal jobbe klarer ikke fellesskapet med trygdeutgiftene. Enten bør du jobbe med angsten sammen med terapeut/psykolog/lege evt medisiner eller finne en jobb som krever mindre samhandling med mennesker. Dersom du slutter å jobbe gir du etter for angsten, og tilstanden kan progrediere. Det neste som skjer da er at du ikke tør ta bussen eller gå på butikken. Til slutt sitter du inne i din egen trygge stue, men full av angst allikevel.

Anonymous poster hash: 47238...843

Skrevet

Hvordan kan du jobbe i barnehage med sosial angst? Hva med å finne deg en jobb der du ikke må forholde deg til så mange mennesker?

Tviler på du blir ufør bare fordi du ikke kan jobbe i barnehage. Det er nok heller ikke bra å gå hjemme når du har sosial angst.

Har du vært hos lege og fått diagnosen angst? Får du behandling hos psykolog?

Anonymous poster hash: 7f5de...daa

Skrevet

For å kunne søke om ufør må du først være sykemeldt ett år, så på aap, og prøve deg i forskjellige jobber. Det er en vekdig lang og omstendig prosess. Og legen blr være enig med at du bør søke, ellers kommer du ikke langt tror jeg

Anonymous poster hash: 562d2...121

Skrevet

Sosial angst, ja angst generelt, er kjennetegnet av unnvikende atferd. Man unngår det som er vanskelig, med det resultat at angsten bare blir sterkere.

Uføretrygd for deg er en livstidsdom som vil sørge for at du aldri blir kvitt sosial angst.

En annen typisk ting ved sosial angst er vegringen for å oppsøke hjelp. Du kan bli frisk av sosial angst, men du klarer det neppe alene. Og det krever mye arbeid fra deg.

Anonymous poster hash: 3e0e3...784

Skrevet

Selvfølgelig kan man jobbe i barnehage med sosial angst jeg skjuler det bare.

Skrevet

Takk for gode svar! Har gått til psykolog i flere år,men kommer stadig tilbake spesielt ved mye stress.

Skrevet

Takk for gode svar! Har gått til psykolog i flere år,men kommer stadig tilbake spesielt ved mye stress.

Hva med å prøve deg i andre jobber hvor du ikke må forholde deg til så mye mennesker?

Anonymous poster hash: a1837...e9b

Skrevet

Angsten blir ikke bedre av å slutte i jobb. Du kan finne en mindre stressende jobb, men ikke slutte å jobbe.

Anonymous poster hash: 887e0...bc8
Skrevet

Du bør vel prøve deg i jobber der du ikke eksponeres så mye? I barnehage blir det jo mennesker på alle kanter hele tiden. Hva med å bli brukerstyrt personlig assistent? Bare ett annet menneske å jobbe med?

Uføretrygd fører med seg et vell av negative konsekvenser: ensomhet, stigmatisering, økt angst, dårlig selvfølelse, dårlig økonomi...Hvorfor vil du utsette deg for det?

Hvilke andre jobber har du prøvd?

Hilsen en med snev av sosial angst selv, som trives godt i et kontormiljø med få ansatte.

Anonymous poster hash: b71ac...471

Skrevet

Om du har kunnet jobbet i barnehage i perioder, så vil du vel også kunne jobbe f.eks på kontor med minimalt kontakt med andre. Uansett tror jeg at en jobb og litt kontakt med andre mennesker vil gjøre deg godt!Har man sosial angst og burer seg inne, så vil den bare bli verre. Tenk hvordan det skulle godt om du ble ufør og satt hjemme hele dagen? For selv om de som har slik angst ofte planlegger at de skal prøve å gjøre ditten og datten, så er det ofte det helt motsatte som skjer. 

Jeg har sosial angst selv, men den er ikke veldig sterk. Har jobbet mye i butikk, og gjør det nå også. Tvinger meg selv til å møte andre mennesker. Jeg er veldig sliten i hodet etter jobb, men ellers så har jeg bare godt av det. Om jeg ikke tvinger meg selv ut, så blir jeg sittende inne fordi det er der jeg trives best. Jeg holder på å ta en utdannelse nå, revisor. Kommer til å ha litt kundekontakt, men også mye kontorarbeid. Det kunne ikke vært noe for deg?

Anonymous poster hash: 9b39e...243
Skrevet

Jeg har prøvd andre yrker som jobb i kafé, på storkjøkken og som stuepike.

Skrevet

Finn deg en jobb uten så mye kontakt med andre. Å bli ufør og bare sitte hjemme å dyrke sin egen angst er bare idiotisk.

Anonymous poster hash: eb5a4...613

Skrevet

Jeg har tenkt masse på det.Men hvilken jobber kan passe når man har sosial angst?

Skrevet

Om du har gått til psykolog i flere år uten bedring i sosial angst, er sannsynligheten stor for at du går til feil psykolog.

Hvilken type behandling har du fått? Hvor intensivt? Er du utredet i forhold til andre, underliggende psykiske lidelser? Personlighetsforstyrrelser?

Å søke uføre er siste utvei. Du skal være temmelig sikker i din sak. Dessuten er det sannsynlig at uførhet vil gjøre deg verre. Det vil sykmeldinger stort sett gjøre også - er du 100% sykmeldt? Hva er legen og din sin plan for sykmeldingsperioden? Hvilken tilrettelegging har du diskutert med arbeidsgiver?

Anonymous poster hash: c40bb...e72
Skrevet

Ja flere år psykolog ikke utredet for andre ting nei.Ikke noe tilrettelegging nei for vikariat.

Skrevet

Litt vanskelig å ta deg seriøst. Tror ikke du har sosial angst...

Anonymous poster hash: 363cc...f82

Skrevet

Å men det har jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...