Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #26 Del Skrevet 12. november 2015 Jeg hadde ikke godtatt dette. Jeg bruker alltid opp mine egne egenmeldingsdager og også syktbarn dagene. Vi er lite syke så jeg sprer de utøve året så jeg får fri innimellom. Det å kunne bruke sine egenmeldingsdager og syktbarn dager er en rettighet man har. Ikke gi deg på dette, hvis de ikke gir seg så kontakt en advokat.Er du ikke riktig velbevart!?!!! Du har rett til egenmeldingsdager dersom du er syk. Er du ikke syk, har du IKKE rett på egenmelding. Er barnet ditt sykt, har du rett på sykt-barn-dager. Er barnet ditt IKKE sykt, har du ikke lov til å bli hjemme. Det er ikke en pott med fridager man kan ta ut ekstra fridager til kos og hygge. Slike som deg er en trussel mot velferdsgodene og du burde skamrødme når du tenker på dette. Anonymous poster hash: 5fdf8...f89 Jo det er en rettighet jeg har, så lenge vi har lite sykdom så bruker jeg de opp som fri dager. Sier til sjefen at jeg er syk eller at barn er sykt, vi har behov for å roe ned innimellom å kose oss. Slik er det og dette har jeg gjort nå i snart 5 år så det går helt fint. Nå skulle vi ikke diskutere meg her, jeg ga hi et råd og det var det. Så da er det du som burde fått inndradd retten til egenmelding... Anonymous poster hash: 2b341...823 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144246225-inndra-rett-til-egenmelding/page/2/#findComment-147551579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostepop123 Skrevet 12. november 2015 #27 Del Skrevet 12. november 2015 Jeg hadde ikke godtatt dette. Jeg bruker alltid opp mine egne egenmeldingsdager og også syktbarn dagene. Vi er lite syke så jeg sprer de utøve året så jeg får fri innimellom. Det å kunne bruke sine egenmeldingsdager og syktbarn dager er en rettighet man har. Ikke gi deg på dette, hvis de ikke gir seg så kontakt en advokat.Er du ikke riktig velbevart!?!!! Du har rett til egenmeldingsdager dersom du er syk. Er du ikke syk, har du IKKE rett på egenmelding. Er barnet ditt sykt, har du rett på sykt-barn-dager. Er barnet ditt IKKE sykt, har du ikke lov til å bli hjemme. Det er ikke en pott med fridager man kan ta ut ekstra fridager til kos og hygge. Slike som deg er en trussel mot velferdsgodene og du burde skamrødme når du tenker på dette. Anonymous poster hash: 5fdf8...f89 Jo det er en rettighet jeg har, så lenge vi har lite sykdom så bruker jeg de opp som fri dager. Sier til sjefen at jeg er syk eller at barn er sykt, vi har behov for å roe ned innimellom å kose oss. Slik er det og dette har jeg gjort nå i snart 5 år så det går helt fint. Nå skulle vi ikke diskutere meg her, jeg ga hi et råd og det var det. Ja, det er en rettighet du har, en rettighet som gjelder når du er syk eller skadet! Kilde: https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt,+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Relatert+informasjon/Egenmelding.347240.cms Systemet med egenmelding er bygget på tillit, og du misbruker den tilliten. Noen hver av oss kunne vel ha behov for å roe ned innimellom, men vi misbruker ikke trygdesystemet av den grunn. Det gjør imidlertid du. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144246225-inndra-rett-til-egenmelding/page/2/#findComment-147551584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #28 Del Skrevet 12. november 2015 Min tidligere sjef ga alltid uttrykk for misnøye og mistenksomhet dersom jeg eller barnet var sykt. Begynte alltid å diskutere dersom jeg ringte for å gi beskjed, fortalte hvor dårlig det passet og når jeg hadde vært syk sist. Var første året med barnehagebarn, så det var en del runder med sykdom. Jeg gikk alltid til legen for å få legeerklæring. Han ble ikke noe mindre sur av det, men kunne i alle fall ikke beskylde meg for skulk (selv om han klaget høylytt til kollegaene mine: "Nå er hun syk igjen, men jeg kan jo ikke si noe så lenge hun har legeerklæring...). Jeg byttet jobb så fort jeg kunne. Anonymous poster hash: 8a3fb...7d8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144246225-inndra-rett-til-egenmelding/page/2/#findComment-147551589 Del på andre sider Flere delingsvalg…
natti_ Skrevet 12. november 2015 #29 Del Skrevet 12. november 2015 Jeg hadde ikke godtatt dette. Jeg bruker alltid opp mine egne egenmeldingsdager og også syktbarn dagene. Vi er lite syke så jeg sprer de utøve året så jeg får fri innimellom. Det å kunne bruke sine egenmeldingsdager og syktbarn dager er en rettighet man har. Ikke gi deg på dette, hvis de ikke gir seg så kontakt en advokat. Du er vel en av mine kollegaer som plutselig blir syk i tide og utide. At du har samvittighet til å ta deg fridager mens vi andre blir sittende med merarbeid fordi du tror du har krav på betalte kosedager med barna dine. Selv har jeg ikke vært borte fra jobben på 5 år da verken jeg eller barna har vært syke. Hadde aldri svindlet systemet på den måten du gjør. Fy!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144246225-inndra-rett-til-egenmelding/page/2/#findComment-147551593 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #30 Del Skrevet 12. november 2015 Jeg hadde ikke godtatt dette. Jeg bruker alltid opp mine egne egenmeldingsdager og også syktbarn dagene. Vi er lite syke så jeg sprer de utøve året så jeg får fri innimellom. Det å kunne bruke sine egenmeldingsdager og syktbarn dager er en rettighet man har. Ikke gi deg på dette, hvis de ikke gir seg så kontakt en advokat.Er du ikke riktig velbevart!?!!! Du har rett til egenmeldingsdager dersom du er syk. Er du ikke syk, har du IKKE rett på egenmelding. Er barnet ditt sykt, har du rett på sykt-barn-dager. Er barnet ditt IKKE sykt, har du ikke lov til å bli hjemme. Det er ikke en pott med fridager man kan ta ut ekstra fridager til kos og hygge. Slike som deg er en trussel mot velferdsgodene og du burde skamrødme når du tenker på dette. Anonymous poster hash: 5fdf8...f89 Jo det er en rettighet jeg har, så lenge vi har lite sykdom så bruker jeg de opp som fri dager. Sier til sjefen at jeg er syk eller at barn er sykt, vi har behov for å roe ned innimellom å kose oss. Slik er det og dette har jeg gjort nå i snart 5 år så det går helt fint. Nå skulle vi ikke diskutere meg her, jeg ga hi et råd og det var det. Da er det du som burde miste retten til egenmelding og sykt-barn-dager. Det du gjør er faktisk ikke lov. Det må være deilig å være så enkel i hodet at man tror dette er greit.... livet blir mindre komplisert da tenker jeg. Anonymous poster hash: 5fdf8...f89 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144246225-inndra-rett-til-egenmelding/page/2/#findComment-147551598 Del på andre sider Flere delingsvalg…
valnøtta Skrevet 12. november 2015 #31 Del Skrevet 12. november 2015 Jeg hadde ikke godtatt dette. Jeg bruker alltid opp mine egne egenmeldingsdager og også syktbarn dagene. Vi er lite syke så jeg sprer de utøve året så jeg får fri innimellom. Det å kunne bruke sine egenmeldingsdager og syktbarn dager er en rettighet man har. Ikke gi deg på dette, hvis de ikke gir seg så kontakt en advokat. Du er en sånn arbeidstager som absolutt skulle mistet retten til egenmeldinger. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144246225-inndra-rett-til-egenmelding/page/2/#findComment-147551608 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertefru Skrevet 12. november 2015 #32 Del Skrevet 12. november 2015 Jeg hadde ikke godtatt dette. Jeg bruker alltid opp mine egne egenmeldingsdager og også syktbarn dagene. Vi er lite syke så jeg sprer de utøve året så jeg får fri innimellom. Det å kunne bruke sine egenmeldingsdager og syktbarn dager er en rettighet man har. Ikke gi deg på dette, hvis de ikke gir seg så kontakt en advokat.Er du ikke riktig velbevart!?!!! Du har rett til egenmeldingsdager dersom du er syk. Er du ikke syk, har du IKKE rett på egenmelding. Er barnet ditt sykt, har du rett på sykt-barn-dager. Er barnet ditt IKKE sykt, har du ikke lov til å bli hjemme. Det er ikke en pott med fridager man kan ta ut ekstra fridager til kos og hygge. Slike som deg er en trussel mot velferdsgodene og du burde skamrødme når du tenker på dette. Anonymous poster hash: 5fdf8...f89 Jo det er en rettighet jeg har, så lenge vi har lite sykdom så bruker jeg de opp som fri dager. Sier til sjefen at jeg er syk eller at barn er sykt, vi har behov for å roe ned innimellom å kose oss. Slik er det og dette har jeg gjort nå i snart 5 år så det går helt fint. Nå skulle vi ikke diskutere meg her, jeg ga hi et råd og det var det. Det er i allfall en rettighet du kan miste når du misbruker den sånn som du gjør. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144246225-inndra-rett-til-egenmelding/page/2/#findComment-147551658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå