Gå til innhold

Øyelege eller ortoptist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn som har gått fast til øyelege og ortoptist i fem år nå. Er snart ti år. Øyelegen mener at alt er bra, men ortoptisten gir seg ikke. Vil at han skal gå med lapp enda lengre. Noen med erfaringer? Hvor lenge er det vits å la barnet gå med lapp. Øyelegen mener barnet ikke trenger briller engang lenger. Mener jo at øyelegen bør være den som har best greie på det, men ortoptisten er veldig pågående. Noen med erfaring?

Anonymous poster hash: bc8a9...f83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var veldig plaget med dårlig syn for noen år siden. Øyelegene sa at alt var i orden, var bare langsomt og nærsynt sa de. Jeg gikk også til optiker og sjekket synet og der ble jeg sendt videre til deres spesialist og han fant at øyene mine gikk i kryss og tvers og at jeg hadde dårlig samsyn. Jeg var hverken nærsynt eller langsynt, men så dårlig på alle avstander pga samsynet. Jeg fikk også lapp som jeg skulle bruke ved opptrening av øynene. Så nei det er ikke alltid at øyelegene vet best. Kan også være at ortoptisten dere går til har mer tilleggsutdanning innenfor problemet som barnet ditt har enn øyenlegen.

Anonymous poster hash: 5c366...476

Skrevet

Ortoptistene kan mer om samsyn. Optikeren min sa at han hadde for lite kompetanse i mitt tilfelle, og da var det best å bli henvist til ortoptist. Han skrøyt veldig av kunnskapsnivået til ortoptistene.

Anonymous poster hash: f9029...71a

Skrevet

Lytt til Ortoptisten!!!

Anonymous poster hash: 9313f...fab
Skrevet

Jeg hadde hørt på ortoptisten tror jeg.... Vi har også samme opplegget, men det ble oppdaget så tidlig at hun ikke har brukt lapp på mange år. (oppdaget på 6 mnd kontrollen, brukte lapp til hun var ca 3)

Anonymous poster hash: 65439...2e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...