Gå til innhold

Hva når navnet er "tatt"?

Anbefalte innlegg

Vi har forelsket oss i en navn, et dobbeltnavn, for veldig lenge siden, som vi hadde ønsket å bruke. Mellomnavnet er på topp 5 lista i Norge, men første navnet er mye mer sjeldent. Har søkt på nettet og det kommer opp at "omlag 30 personer har dette navnet i Norge". Jeg synes det er så utrolig nydelig. Vet ikke opprinnelsen til navnet, men mulig det er svensk... Uansett: for et par måneder siden så jeg på FB at en gammel kjenning fra min barndomstid har døpt sin lille datter nettopp dette navnet som vi har ønsket! Hele dobbeltnavnet! I tillegg, så har jo den lille deres da også samme etternavnet som vår lille skal få! Hva er oddsen for det?? Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Droppet det navnet dere synes er "nydeligst i verden"? Eller ikke brydd dere bare fordi noen andre kom dere forkjøpet? Vi har ikke kontakt annet enn at venner på FB, og kan ikke huske å ha møtt dem på Coop'en engang.

Anonymous poster hash: c37ae...414

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144246021-hva-n%C3%A5r-navnet-er-tatt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte skrive: men vi har felles slektninger og kjente, så selv om vi ikke omgåes hverandre, så vil de før eller siden få vite at vibda eventuelt har valgt akkurat samme navnet som dem. Det vil de kanskje synes er rart?

Anonymous poster hash: 8370a...a04

• 4 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...