Gå til innhold

Angrer på bilkjøp😞

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg gikk på samme smellen for endel år siden. 

Trakk meg fra kjøpet, men måtte da betale 10% av kjøpssummen fordi jeg brøt kontrakten. Om jeg innen en viss tid kjøpte en annen bil hos dem, ville de 10% trekkes fra på det kjøpet.

Anonymous poster hash: 620e3...4fa

Trakk meg fra kjøpet, men måtte da betale 10% av kjøpssummen fordi jeg brøt kontrakten. Om jeg innen en viss tid kjøpte en annen bil hos dem, ville de 10% trekkes fra på det kjøpet.

De har ikke lov til dette om de.ikke har montert utstyr du har best om. Har selv gjort dette hos Toyota.

Hvorfor angrer du?

Anonymous poster hash: e3d47...ad6

De har ikke lov til dette om de.ikke har montert utstyr du har best om. Har selv gjort dette hos Toyota.

Hvorfor angrer du?

Dette var ikke hos Toyota da, men en annen forhandler. 

Jeg var ung og dum, og ble vel egentlig snakket til å kjøpe av selger uten at jeg egentlig ønsket det. Bilen var alt for stor for meg, og jeg kjøpte etterhvert en mindre, nettere bil, privat.

Hva skal jeg gjøre? Kjøpte bruktbil hos Toyota i går. Skal hente bilen på mandag ( den skal EU-godkjennes. Men nå angrer jeg på kjøpet. Hva kan jeg gjøre? Har skrevet på kontrakten

Anonymous poster hash: 05427...c2b

Du må se hva som står i kontrakten din.

Jeg har og akkurat kjøpt bil hos Toyota. I min kontrakt står det :

9. Kjøperens avbestilling. Før levering har skjedd, kan kjøperen avbestille bilen (f.kj.l. §41). Selgeren kan kreve erstatning for sitt påregnelige og påviselige økonomiske tap som følge av avbestillingen. Selgeren plikter ved rimelig tiltak å begrense sitt tap. Forsømmes dette, må selgeren selv bære den tilsvarende delen av tapet.

Hvorfor har du ombestemt deg da?

Anonymous poster hash: ee7e2...e4f

Annonse

Har kjøpt er 2011 modell. Angrer fordi jeg nå ser at jeg har betalt en god del for mye for den bilen. Nyere biler er rimligere og mindre kjørt. Jeg har nok vært en dum kunde😞

Anonymous poster hash: 05427...c2b

Hvorfor angrer du?

Det har de nok lov til med mindre kontrakten sier noe annet...

Ingen angrerett på kjøp med mindre det er utenfor fast salgssted.

Anonymous poster hash: 0708a...7ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...