Gå til innhold

IKM veke 48

Anbefalte innlegg

Jeg sniker meg over til uke 49, tappen var åpen og lav i går også sammen med en del slim og el smerter så den er nok litt sen. Er så vanskelig å vite hvilken dag jeg skal telle som første blødningsdag, men det er nok den dagen resteaborten og da er jeg på dag 14 i dag og ikke 17 :)

Masse lykke til alle sammen ! :D

Fortsetter under...

Har hatt stikkinger og kramper nederst i magen, så begynner å få trua på at det har klaffa denne måneden :) Er 8 DPO i dag. Med førstemann kjente jeg også stikkinger, og testet positivt 10 DPO. Blir spennende å se!

Så spennende :) Skal du vente litt med testingen?

Jeg er 4 dpo, har hatt litt øm livmor siden el. Fikk ikke lagt inn så mye aksjer som ønskelig, fordi mannen var på jobbreise. Stresser ikke, men det er vår siste mulighet til å nå barnehagefristen. Det hadde jo vært veldig beleilig :)

Ja, jeg venter med testingen i hvert fall et par dager til. Har gått tom for billigtester, har ikke rukket å bestilt noen nye, og orker ikke å bruke masse penger på dyre tester :P Men er ikke stressa med å teste :) 

Hallo! Korleis går det her inne? Eg synest eg har fleire symptom, men dei kjem og går, og eg trur av og til at eg kan ha innbilt svangerskap ;) Klarte ikkje å dy meg, og testa i dag, kvit som snø... Men er vel 8dpo, så uansett altfor litdlig å starte testing, kanskje? Uansett, kjenner på stikking i underlivet, prikking/kløing/ømhet i puppene, stiv i korsryggen (men det er eg av  og til uansett), lettrørt. 

De fleste tester vel positivt ikke så tidlig som 8dpo, men skjønner jo at det er vanskelig å vente med testing :P Jeg er 10dpo i dag. (Med førstemann testet jeg som sagt positivt 10dpo) Men jeg tok en test i dag tidlig, og den var negativ. Tar en ny test på mandag (ikm). Jeg blir faktisk veldig overrasket hvis jeg ikke er gravid, for jeg bruker ikke å ha slike stikninger og kramper i magen til vanlig, og jeg er ikke den som leter etter symptomer, men det kan jo hende kroppen spiller meg et puss da. Dagene kan ikke gå fort nok til mandag!

Annonse

I know! Men eg testa pos 9dpo med kveldsurin sist, så eg klarte ikkje å dy meg. Kan godt vere at kroppen tuller med meg, men eg pleier ikkje å ha så mykje kroppsligheter før mens, så føles ikkje som PMS heller, men skal vel godt gjerast å treffe på første pp... ☺

10 dager til IKM. Ingen tegn. Er blitt skikkelig forkjøla, har feber og er hes :( Litt usikker på om jeg i det hele tatt hadde el denne mnd. Ingen el-slim eller "kramper" som jeg bruker å ha. Mannen reiste bort den dagen eggløsningskalkulatoren på bim mener jeg skulle ha el, men tror ikke den stemmer helt. Får vel kjøpe meg el-tester i julegave :D

Tirsdag 24.11.

Onsdag 25.11. Glitrerose (pp1) Browneyes (pp1 på nr 2)

Torsdag 26.11.Lillelinn84.

Fredag 27.11. Mammatilenprins-ønskerNr2 (pp7) , Synnøve_Solbakken

Lørdag 28.11.

Søndag 29.11. Anonymsuperbruker (pp. 15), Notabella

Så spennende browneyes! Hvor mange dpo er du? Her er jeg 7 dpo idag og har ingen symptomer . Trøster meg med at det hadde jeg ikke med førstemann heller før uke 5! Jeg hadde, som nevnt tidligere, 5 modne egg denne syklusen så sånn sett burde sjansen for graviditet være der , men jeg har ingen tro på at det har klaffet. Hadde 5 egg forrige syklus også , men ble ingen baby av det heller. Har en følelse av at det nå være et eller annet som Gjør at egget ikke vil feste seg. . Ingenting annet å Gjøre enn å vente og se 😊

Etter mine berekningar 9dpo, noko som forsåvidt stemmer med sist svangerskap, då fekk eg også ein veeeeldig svak pos på samme tid. Men det er alltid noko å bekymre seg for, eg starta jo dpo med uvi, og nå kanskje halsbetennelse. Tenker at to antibiotikakurar dei to første vekene ikkje akkurat er optimalt... Veldig spent på ny test i morgon, håpar den er litt tydeligare. 

Annonse

Så spennende, browneyes!! Får håpe streken bare blir sterkere og sterkere :) Jeg har bare en CB liggende, så jeg skal vente med å teste til etter ikm. Men det er ikke lett! Spesielt når vi har ikm på samme dag og du allerede har fått svak strek :)

Symptomer (11dpo): fremdeles frossen som en ispinne, jeg fyrer i ovnen, pakker på meg ullundertøy og pledd, samtidig som jeg drikker te, men ingenting hjelper. Vanligvis vil jeg ha 19-20 grader i rommet og t-skjorte. I tillegg stikker det både i eggstokker og livmor.

Men jeg lurer på: kan dette være på grunn av at jeg har sluttet med p-piller, og at kroppen har blitt "funksjonell" igjen? Har jo gått på pillen i 8 år i strekk, så alt som skjer legger jeg jo merke til. Kanskje jeg overtolker ting som egentlig er helt normalt, sånn som stikkinger?

Ja, eg tenker jo d same som deg, men er du komt inn i syklus igjen?då eg slutta på pillen merka eg d på kroppen, nesten som g-symptom, ja. Mine testar er jo ikkje akkurat konklusive, så ville ikkje tenkt så mykje på det. Eg har også digital liggande, men tenkte å spara den til mandag...viss eg klarer d.

Ja, jeg fikk EL 2 uker etter at jeg tok siste p-pille. Men det gjenstår å se nå. Ja, det er rart med denne kroppen vår, jeg er jo ikke vant til at ting skjer "der nede".

Jeg har egentlig lyst til å vente så lenge som mulig før jeg tester, kanskje lørdag. Da kan jeg stole mer på resultatet, tenker jeg.

8 dpo idag og masse stikninger der nede i livmor området. Har også hatt to sinne utbrudd idag som ikke ligner noenting! Første gangen var når vi skulle lage kakemenner med guttungen , skjevla ut deigen men hadde tydeligvis tatt for lite mel, slik at når jeg skulle ta opp figurene så hang de fast i bordet og de ble bare ødelagte. Plutselig klikket der helt for meg, tok stekespaden som lå på bordet og begynte å hamre løs deigen mens jeg ropte masse stygge ord til den dumme deigen ... senere Hade vi middag og min mann sa en dum ting, en bagatell ting egentlig, men jeg reagerte med slikt sinne at jeg bare tok middags tallerken min og kastet den hardt i vasken slik at den knuste. Dette er virkelig ikke meg i det hele tatt, min man skjønner ikke hva som går av meg! Jeg hadde noen slike utbrudd i forrige graviditet også, det har aldri hendt ellers , så jeg har et lite håp om at jeg kan Være gravid. Ellers kan det Være bivirkninger av pergo også, vet at mange får sinnssyke humør svingninger av dem... (barnet vårt var ikke til stede under noen av disse utbruddene ..)

Skal også nevnes at jeg våknet med leggkrampe i natt. Det var jeg også plaget mye med i starten av forrige graviditet .

Har også klikket i dag. På barna. Sikkert litt for mye, men de er så store at de må kunne følge beskjeder og regler. Fortsatt øm livmor innimellom. Puppene er helt døde, ikke litt ømme engang. 7-8 dpo.

Endret av Synnøve_Solbakken

Hurraaa, gratulerer Browneyes!! 😄

MammaTilEnPrins og Synnøve_Solbakken: bra symptom å klikke litt, er det ikke? Jeg gjorde det selv på jobb denne uken. Flaut når man tenker tilbake på det, men det er i alle fall et tegn på at noe er på gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...