Gå til innhold

Ul i dag, en uke kortere på vei. hvordan er det mulig? kjønn?

Anbefalte innlegg

Var på ultralyd i dag pga mye smerter og mistanke om svangerskap utenfor livmoren. er ikke langt på vei, min kalender sier 6+3, men etter ultralyd ble det sagt 5+3, men hvordan er dette fysisk mulig?

jeg hadde el den 10 okt, dette vet jeg da jeg har fulgt syklusen nøye ved hjelp av målinger. hadde da samleie 10-13 okt, pga bortreist mann hadde vi da ikke samleie før to uker senere. 

tok en test rundt 21 okt som var svakt positiv. altså ti dager etter EL. da ville jo strengt tatt ikke den vært positiv om vi var kortere på vei?

jaja spørsmålet er: kan dette ha noe med kjønn å gjøre? vi er så overflatiske tørr jeg påstå at vi har prøvd etter alle kjerringråd å få en gutt da vi har to jenter fra før.

om det bare er drittslenging som skal komme, lukk innlegget og gå vidre på ferden etter å søke innlegg å svare på :)

Anonymous poster hash: 0d7b2...b32

Fortsetter under...

Jeg mener ikke å komme å gjøre deg mere stresset her. Men samme fikk jeg beskjed om i August. Noe jeg var 100% sikker på at ikke stemte.

Dro direkte til legen for en blodprøve, noen dager senere mistet jeg. Fosteret hadde ikke utviklet seg noe mer, og stoppet i uke 5.

Anonymous poster hash: b044b...e6c

Jeg mener ikke å komme å gjøre deg mere stresset her. Men samme fikk jeg beskjed om i August. Noe jeg var 100% sikker på at ikke stemte.

Dro direkte til legen for en blodprøve, noen dager senere mistet jeg. Fosteret hadde ikke utviklet seg noe mer, og stoppet i uke 5.

Anonymous poster hash: b044b...e6c

ja jeg vet, dette var også tilfelle da jeg mistet for ett år siden. da fikk jeg beskjed om at jeg var 3 uker på vei, men i følge EL da var jeg 8 uker på vei. så da tenker jeg at hjertet aldri startet. er jo veldig redd for at dette skjer nå også.

Annonse

Jeg var på u.l i uke 6, pga endometriose/tett eggleder for å sjekke om egget hadde satt seg i egglederen. Der var det bare en tom plommesekk, som kunne indikere på at jeg var kommet kortere på vei, evt mest sannsynlig at jeg hadde mistet (jeg var også sikker på EL) gynekolog sa jeg ikke var lengre enn 4-5 uker på vei. Var tilbake uken etter og der var det sannelig meg et foster med bankende hjerte. Gynekologen mente at egget hadde gått i dvale/vandret litt rundt før det hadde festet seg. Var på flere oppfølgings kontroller etter det og fosteret lå 1-1,5 uke etter min mens termin. På OUL ble jeg satt tilbake 1 uke fra min menstermin. Så at egget har gått i dvale kan være en forklaring :-)

De klarer ikke fastsette det så tidlig. Jeg har blitt gravid med IVF to ganger og da har man en sikker termindato,men på ul "ser" de noe annet. Allikevel går de ikke bort fra ivf-terminen for de stoler mer på den enn på ul..

De klarer ikke fastsette det så tidlig. Jeg har blitt gravid med IVF to ganger og da har man en sikker termindato,men på ul "ser" de noe annet. Allikevel går de ikke bort fra ivf-terminen for de stoler mer på den enn på ul..

Motsatt her. Legen som satt ny termin etter UL forklarte det med at "sånn er biologien". Vi satt inn blastocyster, 5 dager etter befruktning. Ble korrigert med 1 uke.

Anonymous poster hash: 38b5e...eb9

Jeg fikk innvendig UL i uke 11, fikk beskjed om at jeg var i uke 10. På ordinær UL ble jeg satt tilbake til det jeg hadde regnet meg frem til selv. Innvendig UL var altså feil :)

Er nå i uke 39 med en frisk bebis :)

Jeg fikk innvendig UL i uke 11, fikk beskjed om at jeg var i uke 10. På ordinær UL ble jeg satt tilbake til det jeg hadde regnet meg frem til selv. Innvendig UL var altså feil :)

hvilke kjønn venter du? slik for moroskyld :P

Jeg var på u.l i uke 6, pga endometriose/tett eggleder for å sjekke om egget hadde satt seg i egglederen. Der var det bare en tom plommesekk, som kunne indikere på at jeg var kommet kortere på vei, evt mest sannsynlig at jeg hadde mistet (jeg var også sikker på EL) gynekolog sa jeg ikke var lengre enn 4-5 uker på vei. Var tilbake uken etter og der var det sannelig meg et foster med bankende hjerte. Gynekologen mente at egget hadde gått i dvale/vandret litt rundt før det hadde festet seg. Var på flere oppfølgings kontroller etter det og fosteret lå 1-1,5 uke etter min mens termin. På OUL ble jeg satt tilbake 1 uke fra min menstermin. Så at egget har gått i dvale kan være en forklaring :-)

for moro skyld, hva slags kjønn venter du? 

Annonse

for moro skyld dere som har opplevd det samme, hva slags kjønn venter dere evt fikk dere? har nemlig hørt at jenter ligger i *dvale* lengre enn guttene, og at guttene vokser mye i starten for å få mest mulig testosteron.

Krysser fingrene for at det går bra! Og det er fullstendig lov å gjøre uskyldige ting for å påvirke kjønn. Det har jeg og gjort ;)

Anonymous poster hash: 48575...405

hvordan gikk dere frem? hva prøvde dere på og hva fikk dere?

Krysser fingrene for at det går bra! Og det er fullstendig lov å gjøre uskyldige ting for å påvirke kjønn. Det har jeg og gjort ;)

hvordan gikk dere frem? hva prøvde dere på og hva fikk dere?

Jeg har to gutter fra før, første ble laget på eggløsningsdagen, andre hadde vi sex 3,2 og 1 dag før eggløsning. Nå er jeg uplanlagt gravid med nr.3 med sex 4 dager før eggløsning. Vet ikke hva det blir enda, skal vite på julaften ;)

hvilke kjønn venter du? slik for moroskyld :P

Hehe, det sies at jeg venter jente :)

Jeg var fem dager lenger på vei enn det jeg trodde. Noe som vil si at jeg hadde veldig lav hcg i begynnelsen av svangerskapet da de digitale testene viste at jeg var mindre på vei. Jeg var også på ul når jeg var 14+5 men trodde jeg var 14+0 og da sa hun at det stemte med 14+0. Det er også veldig vanlig å ta feil med hvor langt man er på vei på tidlig ul. Spesielt når man er så tidlig som deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...