Gå til innhold

Er det noen måte å finne ut om en persom har dom på seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymous poster hash: bdfc1...d02

Fortsetter under...

Skrevet

nei

Anonymous poster hash: b95fd...373
Skrevet

Det er ikke noe du bare kan søke på uten videre nei. Slike personopplysninger ligger ikke åpent på nett.

Anonymous poster hash: 5caac...cf8

Skrevet

Hvis du kjenner noen som jobber i politiet så kan dem kanskje sjekke rullebladet gir deg? Jeg sjekket en person sånn en gang, var kjæreste til en politistudent I praksis..

Anonymous poster hash: ac689...392

Skrevet

Ok, takk for svar. Tror ikke jeg tør å be noen snoke etter opplysninger, så da får det heller være :( Er bekymret for en venninne som har fått seg ny kjæreste. Har fått høre via andre at han har volds- og voldtektsdom på seg. Han virker snill og grei, men hvem gjør ikke det? Ønsket bare å vite.

Annonse

Skrevet

Det er mulig å få ut "rulleblad" og rettsdokumenter, men ikke for hvem som helst. Barneverntjenesten f. eks. kan hente ut slike opplysninger om personer som har nær kontakt med barnet, som f.eks. mors kjæreste. Men da må det først komme en bekymringsmelding som er alvorlig nok til at en undersøkelse settes i gang.

Du kan som privatperson stikke innom politiet. Si at du er bekymret for denne personen, at du forstår at du ikke har innsyn i hans dokumenter, men be politiet åpne mappa hans og gjøre en vurdering for deg. Er han en person som politiet vurderer som farlig? Det skal de kunne svare på uten å gi noen detaljerte opplysninger.

Anonymous poster hash: f4f57...d52

Skrevet

Det er mulig å få ut "rulleblad" og rettsdokumenter, men ikke for hvem som helst. Barneverntjenesten f. eks. kan hente ut slike opplysninger om personer som har nær kontakt med barnet, som f.eks. mors kjæreste. Men da må det først komme en bekymringsmelding som er alvorlig nok til at en undersøkelse settes i gang.

Du kan som privatperson stikke innom politiet. Si at du er bekymret for denne personen, at du forstår at du ikke har innsyn i hans dokumenter, men be politiet åpne mappa hans og gjøre en vurdering for deg. Er han en person som politiet vurderer som farlig? Det skal de kunne svare på uten å gi noen detaljerte opplysninger.

Kan man det altså? Snakke med politiet? Kanskje jeg skal prøve det. Jeg ønsker ikke lage noe oppstyr, og bv er ikke aktuelt nå hvertfall, de har kun vært kjærester et par mnd. Dette er jo bare noe jeg har hørt fra en person som kom fra samme sted som denne mannen. For alt jeg vet kan det være rykter, for som sagt han virker hyggelig og snill. Men om det er sant er jeg redd for at det skal skje venninnen min noe :/

Skrevet

Hvis du kjenner noen som jobber i politiet så kan dem kanskje sjekke rullebladet gir deg? Jeg sjekket en person sånn en gang, var kjæreste til en politistudent I praksis..

Anonymous poster hash: ac689...392

Snakk om å misbruke stillingen sin............

Anonymous poster hash: c1dbb...594

Skrevet

Kan man det altså? Snakke med politiet? Kanskje jeg skal prøve det. Jeg ønsker ikke lage noe oppstyr, og bv er ikke aktuelt nå hvertfall, de har kun vært kjærester et par mnd. Dette er jo bare noe jeg har hørt fra en person som kom fra samme sted som denne mannen. For alt jeg vet kan det være rykter, for som sagt han virker hyggelig og snill. Men om det er sant er jeg redd for at det skal skje venninnen min noe :/

Selvfølgelig kan de ikke gi ut personopplysninmger til hvem som helst

Anonymous poster hash: c1dbb...594

Skrevet

Prøvd å Google navnet? Noe rettsdokumenter ligger offentlig, verdt et forsøk. Eks søk Nokas ranet så får du navn på de involverte osv i rettsdokumenter

Anonymous poster hash: 159b8...308

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...