Gå til innhold

Katt bæsjet i sofa! Hjelp

Anbefalte innlegg

Katten har bæsjet i fibersofaen min! Hva gjør jeg? Har vasket med vann og sånn piss off spray og nå har jeg lagt en tørr klut på med en tung bok på for å fjerne fukten... Noe annet jeg kan gjøre for å unngå lukt/flekk og bakterier?

Anonymous poster hash: b756e...946

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144245650-katt-b%C3%A6sjet-i-sofa-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får du tatt av trekket? Det beste er å få dynket det i vann enten i maskin eller for hånd. Heller ikke normalt at det bæsjer i sofaen. Min begynte å tisse på gulvtepper, tok den til veterinær og det var sykdom på gang. Ofte er det adferdsproblemer, eller at de har for full kasse/"feil" sand i den..

Anonymous poster hash: 076f5...9db

Eddik! Først tar du vaskemiddel med varmt vann og vasker over området uten å dynke det. Eddik på en klut og gni det inn, vent 5-10 min så tørr klut for å tørke. Hvis du synes det lukter ille så kan du ta en omgang til med vaskemiddel når det har blitt tørket noe, eddik lukten går vekk etter en stund med mindre du bruker veldig mye. Det vil drepe bakterier og det trekker ned slik at det som er under er desinfisert også. Dette bruker jeg når det er tisse uhell på madrasser o.l. + stoff sofaer så jeg regner med at bæsj vil kunne bli rensket vekk med dette også :)

Anonymous poster hash: 890a1...baa

Kan ikke ta av trekk og ikke løse puter 😔 Var nærmest diarè, så tror vi må en tur til dyrlegen i morgen, er ingen grunn til at han skal bæsje der, har luke så kan gå ut..

Har prøvd med eddik nå så får vi håpe det hjelper :-) takk for tips alle :)

Anonymous poster hash: b756e...946

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...