Gå til innhold

Er 37,7 feber hos voksne?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Per definisjon er ikke 37,7 feber, men for meg er 37,7 feber. Min normaltemp er 36,2 og jeg er dårlig om tempen kommer over 37,5.

For mannen min som har høyere kroppstemperatur enn meg blir ikke dårlig før han han bikker 38,5...

Skulle til å skrive nesten det samme. Jeg er styggdårlig om jeg bikker 37. Sambo kan tåle en grad mer!

Men temperaturen er ikke farlig før over 40, uansett hvordan man føler på det.

Anonymous poster hash: 95e5f...951

Jeg er har feber med den temperaturen, men normaltempen min er lav. Du kjenner vel på kroppen om du har feber eller ikke..? Anonymous poster hash: a9461...061

Jeg kjenner jo at jeg ikke er helt i form, så var jo derfor jeg målte feberen... Som noen andre skrev her, så kan det når man er litt forkjøla kjennes ut som man har feber uten at man faktisk har det, så ikke alltid man kjenner på kroppen om man har feber eller ikke nei.

Hi

Anonymous poster hash: e54b2...db3

Per definisjon er ikke 37,7 feber, men for meg er 37,7 feber. Min normaltemp er 36,2 og jeg er dårlig om tempen kommer over 37,5.

For mannen min som har høyere kroppstemperatur enn meg blir ikke dårlig før han han bikker 38,5...

Skulle til å skrive nesten det samme. Jeg er styggdårlig om jeg bikker 37. Sambo kan tåle en grad mer!

Men temperaturen er ikke farlig før over 40, uansett hvordan man føler på det.Anonymous poster hash: 95e5f...951

Takk for svar! :) Du har rett i at det sikkert er litt varierende fra person til person. Hi

Anonymous poster hash: e54b2...db3

Samme her.. Min normale kroppstemp er 36,5, så ved 37,7 har jeg feber..

Anonymous poster hash: 7bb15...b42

Annonse

Feber er en definert tilstand/verdi, dvs man har ikke feber før temperaturen er lik eller over 38 grader, uansett hva ens normale kroppstemperatur er - for man fyller ikke definisjonen. Definisjonen er uavhengig av hvordan man føler seg :) 

Og man kan jo føle seg elendig selv om man ikke fyller den medisinske definisjonen ;)

Anonymous poster hash: a41ea...056

Spørs hva temperaturen din er når du ikke har feber er.

Jeg har mellom 36-36,2, så når jeg har 37,5 ha fjes feber og er skikkelig uvel. Heldigvis skjer det skjelden, men merker med én gang når jeg går oppover i gradene.

Anonymous poster hash: 33885...dff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...