Gå til innhold

Hva betyr kjemisk graviditet?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt mange symptomer på graviditet. Tesstet neg helt til jeg var 4 dager over IKM, da testet jeg svaaakt positiv. Nå er jeg 5+3, fortsatt mye symptomer, ingen mensen. Kan det være kjemisk pga svak strek? Bør jeg ta en ny test?

Anonymous poster hash: 61669...6a6
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144245414-hva-betyr-kjemisk-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

104q9lg.jpg

http://oi68.tinypic.com/104q9lg.jpg

Jeg tok en ny test nå, ikke akkurat morgenurin, sto opp  for 6 timer siden, dette er sikkert 4. gang jeg tisser i dag, så kanskje derfor streken er så svak. Men allikevel, kan dette være kjemisk. Er det vanlig at den er så svak 5+3? Hva er kjemisk? Har ikke fått mensen enda da + har masse symptomer, men hvorfor er graviditetsstreken så svak i forhold til teststreken?

Ser at testen er speilvendt (kamerainnstillinger) + opp ned (jeg tok visst bildet opp ned), men den svake streken skal være graviditetsstreken og den sterke er teststreken, man ser tydlig forskjell. Så jeg er litt forvirret, kan dette være kjemisk?

Slik jeg har forstått det er en kjemisk graviditet når egget streifer livmoren og får kroppen til å produsere hcg evt andre gravidsymptomer. Har lest en plass at om man får positiv test men blør før det er gått 5 uker annset man det som kjemisk. Jeg har hatt en kjemisk.. testen slo sent ut, og svakt. Hadde svake positive tester noen dager før ikm. 2 dager etter ikm kom tanta..

Vil tro du er gravid siden testen er gått over 5 uker og testen er noe sterk. 😊

Okei, takk for svar. Ja, den er sterkere nå (selvom det ikke er morgenurin) enn da jeg var 4+4, og har fortsatt ikke blødd, men den er jo fortsatt ikke like sterk som kontrollstreken. Men kanskje det ikke er nødvendig. Takk skal du ha. HI

Jeg var gravid tidligere i år (mistet når jeg var ca 3 mnd), og nin strek ble aldri like sterk som kontrollstreken.. men var hos legen å tok både urin- og blodprøve. Alt var bra helt til jeg mistet. Sier det ikke for å uroe deg, det at jeg aldri fikk to like streker hadde ingenting å gjøre med at jeg mistet 😊 det jeg mener er at med noen går det tid 😊 lykke til 😃

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...