Gå til innhold

Pepsi Max og amming, dårlig kombo?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ammer babyen min på 3 mnd og merker ikke spesiell uro hos henne selv om jeg drikker et par glass Pepsi max om dagen. Men hvordan er det i forhold til de kunstige søtstoffene, går de over i melka og er det skadelig på noe vis..?! Finner lite om det på nett...

Anonymous poster hash: 8f18b...bd6

Fortsetter under...

Skrevet

.

Skrevet

Du kan hvertfall få voldsomme fordømmende svar her. Hør med lege/jordmor...

2 glass er forresten lite..

Skrevet

Næsj, det er ingen som sikkert kan si noe om virkningene av lettbrus. Hadde ikke bekymret meg så veldig hvis jeg var deg, og det kun er snakk om et par glass. :)

Anonymous poster hash: dc488...70f

Skrevet

Det er ikke noe forskning som tilsier at det er skadelig, men det er klart det at naturlig fremstilt mat og drikke (som saft, juice eller vann) er det beste.

Skrevet

Jeg er en skikkelig Pepsi max junkie, og drakk mye i starten av ammeperioden. Baby var urolig og vi slet med søvn. Kuttet ut kaffe og Pepsi max og da gikk det mye bedre. Så tenker det kan ha vært pga mye koffein i brus/kaffe? Men hvis alt går fint hos dere er det jo ingen grunn til å kutte det ut 😁

Anonymous poster hash: e4ade...5dd

Annonse

Skrevet

Ja, hun sover godt både på dag og natt, og jeg drikker heller ikke kaffe eller te i tillegg. Så koffeinmengdene blir ikke så store. Og når jeg tenker tilbake på helsedirektoratets anbefalinger om maks 1 liter lettbrus om dagen når man er gravid, så tenker jeg vel at et par glass Pepsi max om dagen mens jeg ammer burde være helt problemfritt sånn egentlig..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...