Gå til innhold

Hvor mye strøm bruker dere i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min har strøm fra Hafslund. Vi er to voksne og ett barn. Leiligheten er på 55 kvm. Og skjønner ikke at vi får hver mnd med over 1000 kr i regning. Syns det er for mye. Jeg leser av nr hver mnd, men denne mnd rakk jeg ikke gjøre det før den 2 nov. Men det har vel ikke noe å si så lenge jeg har sendt korrekte nr!

Anonymous poster hash: 6c72e...333

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo an på hva slags leilighet dere har, eldre leiligheter er gjerne mer trekkfulle, om det er sokkel eller blokkleilighet. Om dere bruker kun strøm som varmekilde, om dere har varmekabler, varmepumpe, fyrer med ved, olje osv. Om dere liker å ha 25 varmegrader inne, om dere bruker tørketrommel mye, mye varmtvann, generelt hvor bevisste dere er.

Jeg bor alene, og har en leilighet på ca 60 kvm. Det er en sokkelleilighet som er litt trekkfull ved vinduer, og har kun varmeovn som strømkilde.

Det er litt forskjellig fra måned til måned hvor mye strøm jeg bruker, men nå i oktober betalte jeg 570 og i september betalte jeg 470., men i mai som var så betalte jeg over 800. I de kaldeste månedene (des, jan, feb og mars) så kan regningen godt ligge på 1100 - 1200. Det kommer an på hvor mye jeg er hjemme, og hvor bevisst jeg er på strømforbruket.

Hvis du ikke leser av så estimerer de et forbruk, så da kan det være at du betaler litt mer eller mindre enn du skulle ha gjort. Men det retter seg jo opp neste måned.

"Jeg leser av nr hver mnd, men denne mnd rakk jeg ikke gjøre det før den 2 nov. Men det har vel ikke noe å si så lenge jeg har sendt korrekte nr!"

Jeg er ikke sikker på hvordan det fungerer, men har hørt (uten at jeg vet om det stemmer) at om du ikke sender inn innen den 1, så blir det estimert.

Anonymous poster hash: 7c4c5...8f5
Skrevet

240 kvm hus, ca 1000 kr på sommers tid og 3500 på vinters tid.

Anonymous poster hash: d8dea...20b

Skrevet

Hvor mange kw pr. mnd da ? ble veldig nysgjerrig her nå. 1300 kr i mnd her og jeg syns det er veldig dyrt. 

Anonymous poster hash: bb260...0d0
Skrevet

240 kvm hus, ca 1000 kr på sommers tid og 3500 på vinters tid.Anonymous poster hash: d8dea...20b

denne mnd lå vi på 1900 kwh, nå skal det sies vi i og for seg er to husholdninger, meg og min familie, og min forelder som bor i sokkelen. Har etterisolert og merker stor forskjell.

Anonymous poster hash: d8dea...20b

Skrevet

Her er vi en voksen og to barnehagebarn i leilighet på 90kvm.

Bruker ca 1100kw vinterstid og 600kw om sommeren.

Her er to eksembarn,så det blir mye klesvask pga alle kremene.

Oppvarming er varmpepumpe og en liten enkel oljeovn der vi tørker klær.

Anonymous poster hash: 5ffc7...1cf

Skrevet (endret)

2 voksne og 1 barn. Bor i et hus der vi må skifte vinduer, bordkledning og etterisolere, vi fyrer mye til kråka for å si det slik. Bruker 1200-1500 kw i mnd (1000-1500kr). Vi har bare varmepumpa og varme på badet som står på.

Endret av zrah

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...