Gå til innhold

Noen her som har hatt vitiligo og er blitt kvitt det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Irriterer meg grønt ihjel det her. Har vitiligo på flere steder på kroppen, flekkvis. Med en gang jeg får farge på huden så ser det leopard ut. I tillegg til herpa mage etter flere fødsler, null pupper og andre skavanker så blir dette jo prikken over i'en på min stygge kropp. Noen med erfaringer, om man faktisk kan bli kvitt det? Har nettopp sjekket kobber og sink i kroppen, og alle verdiene var optimale.

Anonymous poster hash: c6f2f...851
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mor har det.. Hun har mistet pigmentene i hele ansikter å overkroppen :( hun blir bare verre

Anonymous poster hash: b0557...e35

Skrevet

Har en datter og en far med dette. Begge har bare et par flekker hver. Håper at det ikke utarter seg noe mer for datteren min som enda er ung...

Tror enkelte flekker kan bli borte, men sykdommen blir ikke borte. Noen får mange og andre får få.

Hold deg unna sol og bruk symblokk og du skal være i sola.

Anonymous poster hash: dc394...b29

Skrevet

Sunblokk

Skrevet

De jeg kjenner med det har dessverre bare blitt verre😖

Skrevet

Har en datter og en far med dette. Begge har bare et par flekker hver. Håper at det ikke utarter seg noe mer for datteren min som enda er ung...

Tror enkelte flekker kan bli borte, men sykdommen blir ikke borte. Noen får mange og andre får få.

Hold deg unna sol og bruk symblokk og du skal være i sola.

Jeg har vitamin D-mangel og legen anbefalte solarium. Jeg ser også helt syk ut når jeg er hvit i ansiktet, og føler meg bedre etter å ha tatt sol. Tar 5-10 minutter om gangen og blir aldri brent, får fin farge over de delene av kroppen som ikke er angrepet av vitiligo, og blir aldri rød på de hvite områdene.

Skrevet

Det er en kronisk autoimmun sykdom.

Ville heller ha fikset opp i magen og puppesituasjonen, som det hår an å gjøre noe med.

Ta vitamin D, det kan ikke skade. Det er et avgjørende vitamin i autoimmun sykdom. Har man først en av disse kan man lettere utvikle andre. Leddgikt, ms, stoffskifte sykdom etc.

Anonymous poster hash: d11e0...09d

Skrevet

Jeg fikk beskjed av hudlege å holde jenta ute av sola (det kan føre til flere flekker sa denne legen), men ta vitamin D3 tillegg. Så gjør dette iaf og jenta mi har bare to flekker og de har hun hatt siden fødselen😊

Skrevet

Det er en kronisk autoimmun sykdom.

Ville heller ha fikset opp i magen og puppesituasjonen, som det hår an å gjøre noe med.

Ta vitamin D, det kan ikke skade. Det er et avgjørende vitamin i autoimmun sykdom. Har man først en av disse kan man lettere utvikle andre. Leddgikt, ms, stoffskifte sykdom etc.

Anonymous poster hash: d11e0...09d

Jeg har lavt stoffskifte som er vanskelig å regulere, og lungeproblem i tillegg som ingen finner ut av. Jeg får opptil 10-15 astmaanfall per dag, og anfallsmedisin har sluttet å virke, så det hemmer meg virkelig i hverdagen. Så du har sikkert rett.

Skrevet

jo mer du soler deg, jo flere flekker får du. Hold deg ute av solen og bruk sunblock.

Anonymous poster hash: 60e3f...2cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...