Gå til innhold

andre som sliter med hodepine/migrene?

Anbefalte innlegg

Måtte holde meg hjemme fra jobb i dag. Har migrene/sterk hodepine hver 2-3 dag. Utrolig slitsom. Bruker hele dagen på å slappe av og tåler ikke lys, lyd eller å bevege hodet. Er plaget når jeg ikke er gravid også, men nå er det helt ekstremt. Ønsker jo ikke å bruke medisiner heller.

Er 14+5

Anonymous poster hash: 60c9a...648

Fortsetter under...

Jaaa :grine:

Har mye (sterk) hodepine, men har aldri fått diagnose migrene, så er usikker på om det er det eller bare "vanlig" hodepine. Men er også var for lys, og det å jobbe med pc er et mareritt. Tar litt paracet, hvis ikke hadde jeg ikke overlevd dagen.. Er dette helt normalt?

15+1 i dag..

Samme her. Helt forferdelig. I tillegg er vi sårbare på jobb og det går utover at jeg trigger hodepinen og er sengeliggende fra jeg kommer hjem til neste morgen på jobb.... Burde vært mer hjemme sånn som jeg har det nå.. Håper det snart går over 😕😕😕

Ikke migrene, men jeg har hatt "vanlig" hodepine minst 50% av tiden siden jeg ble gravid. Kan ikke huske at det var sånn i tidligere svangerskap. Er også ganske lysømfintlig når jeg er sliten i øynene. Mannen er lei av å sitte i mørket på kveldene, hehe...

Jeg har hatt en del hodepine, og funnet ut at det henger veldig sammen med hvor mye væske jeg klarer å få i meg (har hypermesis) :( Så merker veldig fort når jeg må drikke! Ble innlagt med dehydrasjon for ca 3 uker siden...Trodde da det var noe alvorlig galt i hodet da jeg hadde så vondt at jeg ikke så ordentlig og ikke klarte å stave enkle ord... Dehydrasjon kan gjøre det med kroppen :/ Skumle greier... Så for min del henger det altså veldig sammen med væskeinntaket...

Endret av Oh baby

Annonse

Har hatt noen runder med vanvittig kraftig hodepine jeg også. Har hatt mye hodepine i løpet av livet, men aldri så intenst... Blir lys, lydømfintlig, kvalm og svimmel. D varer i minst 3 dager uten stopp/pause før det går gradvis over. Smertestillende hjelper meg sjeldent ift hodepine til vanlig og da gjør det sannsynligvis ikke nå heller. Jeg har valgt å avstå fra smertestillende under svangerskapet. Drikker mye vann.

Er 15+6 i dag.

Krysser fingrene for at det går over for alle sammen snart! 😊

Å får så vondt av dere. Hodepine og særlig migrene er et helvete! Jeg sliter med migrene utenom graviditeten, men er en av de vanvittig heldige som blir kvitt migrene mens jeg er gravid og fullammer. Føler meg veldig priviligert, for det er mye annet å takle som gravid. Så igjen: min aller aller dypeste medfølelse. Håper dere klarer å finne ting som hjelper. Hvis dere bor i Oslo vet jeg at det finnes gravidmassasje (massasje tilpasset en gravid kropp). Tror det var Atlasklinikken den het den jeg var hos sist graviditet. Og så vil jeg anbefale å vurdere en sykemelding.

Titter innom fra 1.trimester og kan fortelle at jeg har vært plaget med mye hodepine og en vanvittig migrene i begge mine svangerskap. Det er så grusomt :/ 

Men i forrige svangerskap så gav migrenen seg i løpet av 2.trimester, så det er kanskje håp for at det kan være slik for noen av dere også. Tror jeg hadde sist anfall rundt uke 20. 

Anonymous poster hash: f0cb9...cbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...