Gå til innhold

Introduksjon av mat, hjelp!:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca 14 dager siden fikk barnet mitt smake advocado for andre gang og endte med å kaste opp tre ganger noen timer etter måltidet (fikk ikke mye). Trodde han hadde fått magevirus siden søsknene hans drev å brygget på noe (forkjølelse/influensa). I dag gav jeg han advocado på nytt (han fikk smake mindre enn sist gang) og nå har han kasta opp 10 ganger!!

Ringte legevakta og dem syntes ikke det var grunn til å komme inn, og mente det kunne ta dager før ungen ble dehydrert. De trodde han hadde fått omgangssyka.Kan dette stemme? Har han fått en allergisk reaksjon? Barnet er bare 7 mnd.

Anonymous poster hash: 9005b...6c8

Skrevet

Vi hadde eggeallergiker en stund. Hadde alltid med flytende zyrtec. Ville bare tipse om det.

Han reagerte forøvrig litt første gangen, og mye sterkere gang 2 og 3.

Tok allergitest hos øre-nese-hals.

Jeg ville kontaktet fastlege for videre henvisning 👍 Lykke til og god bedring🌸

Skrevet

Tenkte jeg skulle ringe å bestille time til legen i morgen... Huff, ligger våken og passer på han.

Han ble mellom oppkastrundene hvit i ansikte og begynte å skjelve... Men tror tilstanden har roet seg nå siden han ikke har spydd på 20 min :(

Takk for svar!😊

Han reagerte ingenting første gangen, men de to siste gangene har han blitt blek og kasta opp :(

Skrevet

Avokado er alt for tung for en baby som er så liten. det er bare i Norge man hører slike ting. Avokado til baby kålråt osv.

Anonymous poster hash: 4877d...712

Skrevet

Ungen fikk ikke mye uansett. Kanskje en utvanna t-skje.

Det er ulike råd for hva man bør gi et barn i oppstartsfasen mtp ingredienser, men velger å forholde meg til de tips jeg får fra hs og evt andre sikre kilder.

Kålrot har ikke barnet fått...

Skrevet

Det kunne jo like godt vært noe annet barnet reagerte på. Avocado er en av matvarene det blir anbefalt at man starter med.

Ja ta med barnet til legen. Men vet ikke om de allergitester så små. Men kanskje siden reaksjonen var så stek.

Håper det har roet seg.

Anonymous poster hash: 772aa...c48

Skrevet

Han kastet opp et par ganger til etter jeg skrev her...

Klart han kunne reagert på noe av det andre han fikk, men det var "bare" hirsegrøt med litt banan oppi.

Skrevet

Avokado er også en steinfrukt, det kan en være allergisk mot også.

Anonymous poster hash: 6841c...ae5

Skrevet

Siktet til anonym som mente avocado var for sterk kost. Man vet jo aldri, man kan jo reagere på det mest allergivennlig også.

Lykke til ☺

Anonymous poster hash: 772aa...c48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...