Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #1 Skrevet 5. november 2015 Fra tenÄrene har jeg gitt gaver til mine venninner. Etterhvert som Ärene gikk Ä folk fikk barn sluttet vi med venninne gaver Ä ga til barna i stedet. Jeg har sÄ smÄtt begynt Ä kjÞpe julegaver nÄ Ä ser at det er oppe i 15 barn Ä kjÞpe gaver til. Enda finnes det noen venninner som ikke har barn og noen er gravide, derfor er antallet enda hÞyere neste Är. I tillegg kommer min og mannens sÞsken, foreldre, besteforeldre, tantebarn og egne barn. Med andre ord gÄr det ganske mye penger pÄ julegaver.  SÄ tilbake til spÞrsmÄlet, kjÞper dere julegaver til venners barn? Evt hvor mye bruker dere ca per barn i kroner?  Anonymous poster hash: af3b4...0b0
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #2 Skrevet 5. november 2015 Nei og ikke til venner heller. Har hÞye julegave utgifter til bare nÊr familie sÄ kan ikke bruke mer. Anonymous poster hash: d8ad6...4db
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #3 Skrevet 5. november 2015 Vi gjorde det da vi var yngre og bare hadde ett barn hver.. Men nÄ som vi har sÄpass mange barn og store familier sÄ har vi sluttet med det. NÄ har vi heller en kosekveld sammen alle sammen rett fÞr jul (er en venninnegjeng)  Anonymous poster hash: 03cc7...4ea
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #4 Skrevet 5. november 2015 Jeg kjÞper heller gaver til venner enn til barna deres. Barn fÄr sÄ utrolig mye gaver(stort sett) fra mange de kjenner, og ikke kjenner. Mens foreldrene fÄr mye, mye fÊrre, og noen kun fra sin partner og kansjke foreldre. De barna vi gir gaver til, fÄr ofte hjemmelagde. Luer, bukser, kjoler...PrÞver Ä ikke kjÞpe sy mye lenger Anonymous poster hash: 426b0...418
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #5 Skrevet 5. november 2015 Nei, det gjÞr vi ikke. Gir heller ikke gave til venninner lenger.  Da vi alle var fattige studenter fant vi ut at isteden for Ä gi billige gaver til hverandre alle i vennegjengen gÄr vi heller ut og spiser en bedre middag og lar det vÊre julegaven til hverandre. Alle betaler sin egen mat ogsÄ har vi en koselig kveld sammen. Det har vi fortsatt med og mÞtes en gjeng til enten show og middag eller bare middag en dag i desember.  Men gir gave til et vennepar sine barn, og det er fordi de har barn som er akkurat like gamle som vÄre og bor i gata bortenfor oss, dvs at vi har hver vÄr gutt som gÄr i samme klasse og er bestevenner, og vi har hver vÄr jente som gÄr i samme klasse og er bestevenner. Disse barna gir hverandre julegave til ca 100-150 kr. Vi er mye sammen, kjenner hverandre godt, barna har sitt andre hjem hos hverandre, overnatter, spiser middag hos hverandre osv. Vi har reist pÄ mye turer sammen osv, sÄ disse barna kjenner jeg jo bedre enn mine egne tantebarn Anonymous poster hash: 0d42e...2bb
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #6 Skrevet 5. november 2015 Vi har et nÊrt vennepar hvor bÄde paret og barna fÄr gaver. Andre venner fÄr ikke gave til barna sine, og ikke alltid vi ordner gaver til hverandre heller - med unntak av en liten oppmerksomhet (blomst, vin etc) i forbindelse med god mat. Anonymous poster hash: 1e202...fa7
HĂžnemor30 Skrevet 5. november 2015 #7 Skrevet 5. november 2015 (endret) Har kuttet ut en del, da det blir for mye og for dyrt rett og slett. Vi var enige om det. Jeg kjĂžper til barna til to venninner. De er mine nĂŠreste og som en del av familien đ Endret 5. november 2015 av HĂžnemor30
FÞrstemann Skrevet 5. november 2015 #8 Skrevet 5. november 2015 Nei, vi gjÞr ikke det. Det er ingen som gir til vÄre barn heller. Barna fÄr lov til Ä gi til sine nÊrmeste venninner, men jeg syns egentlig ikke noe om det for det er vanskelig Ä sette grenser for hvem de skal gi til og et sted mÄ jo grensen gÄ. For eldste er det greit, hun har 1 bestevenninne, men yngste har stadig nye "bestevenner" og stor omgangskrets.
TPK Skrevet 5. november 2015 #9 Skrevet 5. november 2015 Nei. Vi sluttet Ä gi til venninnene ogsÄ etter hvert som vi ble for stor gjeng, rundt 18-20 Är. NÄ gir jeg kun til familie.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #10 Skrevet 5. november 2015 Ja, det gjĂžr vi, og for hvor mye varierer veldig. Â Anonymous poster hash: 162e2...33b
kristinehufine Skrevet 5. november 2015 #11 Skrevet 5. november 2015 Nei. Og det kommer jeg heller ikke til Ä begynne med. Syns gavepresset blir for stort! Da vil jeg heller at vi tar en fast kveld hver jul hvor vi finner pÄ noe sammen, har nissefest eller lignende.
februarprins2013 Skrevet 5. november 2015 #12 Skrevet 5. november 2015 Ja gjĂžr det, men er bare 4 barn som er utenfor familien, de fleste jeg er venner med,har ikke barn enda
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #13 Skrevet 5. november 2015 Jeg kjĂžper kun til de barna jeg har et tett og jevnlig forhold til. Bare en liten ting fra mine barn til dem. KjĂžper ikke til voksne og begrenser julegavene mye! Â Anonymous poster hash: 724ed...9cf
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #14 Skrevet 5. november 2015 Kun 1 av dem, og hun er bestevenninnen til datteren min. KjĂžper ikke til brĂždrene hennes som vi har minimal kontakt med. Anonymous poster hash: 76340...537
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #15 Skrevet 5. november 2015 Nei, kun til de vi er fadder til. Gir til noen venninner, barna fÄr mye uansett.  Anonymous poster hash: 78400...415
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #16 Skrevet 5. november 2015 KjĂžper kun til barna til min bestevenninne fra barndommen. Det blir altfor mye om man skal kjĂžpe gaver til absolutt alle man kjenner. Â Anonymous poster hash: 3ec60...849
mamma_bergen Skrevet 5. november 2015 #17 Skrevet 5. november 2015 Jeg gir kun til min beste venninne sine barn, og til henne
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #18 Skrevet 6. november 2015 Gir til barna til to venninner. Det er fordi barna er gode venner av mine barn og barna kjĂžper gaver til endel av sine venner. SĂ„ er vel egentlig ikke fra meg, men fra barna. Ellers har vi nok med familie. Â Anonymous poster hash: b4f33...578
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #19 Skrevet 6. november 2015 Jeg har to svÊrt nÊre venninner (nesten som sÞsken Ä regne av ulike Ärsaker). Der fÄr bÄde venninnene og barna presanger. ForÞvrig ikke!   Anonymous poster hash: ffe22...de3
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #20 Skrevet 6. november 2015 Kun noen fÄ av ungenes venner fÄr gaver, og det er ikke unger av vÄre venner.  Syns det blir vel mye gaver om vi skal gi til unger av venner ogsÄ. NÄr jeg tenker meg om nÄ sÄ gir vi en fÞrjulsgave til en gammel barndomsvenn av meg, nÄ har jeg ikke noe serlig kontakt med henne men ungene leker med ungene hennes en gang i Äret. Planene ryddes den ene uka i Äret de er pÄ hytta hos besteforeldrene. De bor i utlandet sÄ ungene lage julekort og vi sende med litt norsk julegodt. SÄ julegave blir det ikke akkurat.  En hyttenabo fÄr ungene gave av hvert Är. Meg og min sÞster fikk gave av de fÞr, og deres unger fikk gave. NÄ har vi blitt sp store, men ungene vÄre fÄr. Mine fÄr en gave sammen det samme gjÞr min slsters unger. Det er den gaven ungene glede seg mest til hver jul, for den fÞlger ingen Þnskelister og innholdet er ofte sÄ uventet. NÄr deres barn fÄr barn skal vi gi der.  Anonymous poster hash: fcaa3...af0
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #22 Skrevet 6. november 2015 Jeg gir til de nĂŠrmeste venninnene mine og deres barn. Det er mennesker som betyr mye for meg. Anonymous poster hash: 3d22c...84a
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #23 Skrevet 6. november 2015 Ja, til mine nÊrmeste venninner sine barn. Har mye med bÄde foreldrene og barna Ä gjÞre, om jeg ikkje kjente barna ogsÄ hadde de ikke fÄtt gaver. Jeg fikk ogsÄ gaver av min mor sine nÊrmeste venner til jeg var ganske stor  Anonymous poster hash: b0e49...871
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ