Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #1 Skrevet 5. november 2015 Vi driver og utreder hunden for allergi, pga gjentatte hudinfeksjoner/kløe. Er det noen som vil fortelle hvordan det er å ha en hund som må ha livslang behandling for allergi? Anonymous poster hash: 772c2...2bf
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #2 Skrevet 5. november 2015 Ikke veldig oppløftende erfaring herfra. Hunden prøvde allergimedisiner, og etterhvert sprøyter. Måtte jevnlig til dyrlegen å sette sprøyter for å holde allergien i sjakk. Selv om eksemet ikke var like ille hele tiden klødde hunden mye i huden og til tider klødde han helt desperat. Det endte ofte med at han klødde hull på huden, det ble sår og infeksjoner etterfulgt av antibiotiakurer. Han fikk liksom aldri helt fri fra plagene sine, og ble mer og mer irritabel og frustrert. Periodene med mye eksem, hud som var klødd i stykker, smerte og ubehag ble tettere og tettere, og til slutt ble han rett og slett sinna. Han begynte knurre om noen nærmet seg, han hadde sikkert ubehag hele tiden og likte ikke bli tatt på til slutt. Det endte med at vi måtte avlive han da han var 2 år gammel, da hadde vi prøvd alt som prøves kunne av medisiner, spesialfor, salver, sprøyter osv, han ble likevel bare mer og mer plaget. Han var bl.a veldig allergisk mot husstøv og gress, ikke særlig greit for en hund som likte å ligge under sengen og å være ute i hagen. Anonymous poster hash: 9a576...1f8
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #3 Skrevet 5. november 2015 Huff så trist. Jeg håper det ikke blir sånn her, men takk for at du delte. Vi er ennå tidlig i prosessen så jeg vet lite ennå... Anonymous poster hash: 772c2...2bf
Mari_83 Skrevet 5. november 2015 #4 Skrevet 5. november 2015 Veldig god erfaring herfra. Vi gjorde utredning og det viste seg at hunden reagerer på katt, husmidd og lagermidd. Vetrinæren anbefalte at vi startet på immunterapi. De bestillte opp skredderskydd medisiner for disse allergiene. Har siden vi fikk medisinen gitt to dråper hver morgen og kveld under tungen. Hunden er nå helt kvitt plagene sine. Må fortsette på medisiner resten av livet men det er det verdt. Immunterapi er ganske kostbart men for vår del så dekker forsikringen mesteparten av utgiftene.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #5 Skrevet 5. november 2015 Så kjempegodt å høre en positiv erfaring også! Tusen takk for at du også tok deg tid. Da avventer vi spent resultater av "underprøver", det slo ut på alle de fire hovedgruppene av allergener så da tester de undergruppene. Kan du anslå noe om hva du ender opp med av utgifter du selv må dekke? Anonymous poster hash: 772c2...2bf
Mari_83 Skrevet 5. november 2015 #6 Skrevet 5. november 2015 Husker ikke helt, mem det kommer jo an på hvilken forsikring du har. Jeg har 1500 kr i egenandel og deretter 15% bevegelig egenandel. 1500 betales bare én gang pr 100 dager hvis det er samme 'sykdomen'. Selve medisinen kostet ca 6500 for 3 flasker som hver skal holde ca 75 dager. Men jeg betalte da kun 15% av dette siden jeg allerede hadde betalt egenandelen i forbindelse med utredningen. Takk og lov for forsikring
Gjest Kira Skrevet 5. november 2015 #7 Skrevet 5. november 2015 Veldig god erfaring herfra. Vi gjorde utredning og det viste seg at hunden reagerer på katt, husmidd og lagermidd. Vetrinæren anbefalte at vi startet på immunterapi. De bestillte opp skredderskydd medisiner for disse allergiene. Har siden vi fikk medisinen gitt to dråper hver morgen og kveld under tungen. Hunden er nå helt kvitt plagene sine. Må fortsette på medisiner resten av livet men det er det verdt. Immunterapi er ganske kostbart men for vår del så dekker forsikringen mesteparten av utgiftene. En av mine naboer har også samme positive erfaringen. Hunden er helt kvitt sine plager, men må som din hund gå på medisiner resten av livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå