Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #1 Skrevet 4. november 2015 Har dere mye? Jeg trenger litt inspirasjon Anonymous poster hash: 841e5...924
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #2 Skrevet 4. november 2015 Jeg har nisser fra Maileg. Syntes de er så fine og har samlet på de et par år nå, så har fått en liten samling. Anonymous poster hash: c4686...0d1
Miss Chocolate Skrevet 4. november 2015 #3 Skrevet 4. november 2015 I adventstiden tar jeg gradvis frem mer og mer julepynt. Begynner med feks fin juletrepynt og legger det på lysfat sammen med feks kongler, lysestaker osv. Henger krans på døren. Granbar. Pynter med svibler og mose. Bruker ikke lilla, men bruker den julepynten jeg har..
TPK Skrevet 4. november 2015 #4 Skrevet 4. november 2015 Tar frem de fineste juletingene tidlig jeg da. Noen nisser og litt dilldall. Ikke så mye rødt. Henger opp røde gardiner og pepperkakehjerter 1.des. Adventsstjerne i vinduet, julelys i hagen, og barnas adventskalender pynter jo også opp. Og så har vi en stake med lilla lys.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #5 Skrevet 4. november 2015 I adventstiden tar jeg gradvis frem mer og mer julepynt. Begynner med feks fin juletrepynt og legger det på lysfat sammen med feks kongler, lysestaker osv. Henger krans på døren. Granbar. Pynter med svibler og mose. Bruker ikke lilla, men bruker den julepynten jeg har.. Lager du krans til døren selv, tips til hva jeg kan ha på? Anonymous poster hash: 841e5...924
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #6 Skrevet 4. november 2015 Jeg har nisser fra Maileg. Syntes de er så fine og har samlet på de et par år nå, så har fått en liten samling. Anonymous poster hash: c4686...0d1 De var litt annerledes, men søte Får en kjøpt de i butikk? Anonymous poster hash: 841e5...924
Miss Chocolate Skrevet 4. november 2015 #7 Skrevet 4. november 2015 I adventstiden tar jeg gradvis frem mer og mer julepynt. Begynner med feks fin juletrepynt og legger det på lysfat sammen med feks kongler, lysestaker osv. Henger krans på døren. Granbar. Pynter med svibler og mose. Bruker ikke lilla, men bruker den julepynten jeg har.. Lager du krans til døren selv, tips til hva jeg kan ha på? Anonymous poster hash: 841e5...924 Nei, lager ikke selv. Ingen pynt på 😊
*Nøtta* Skrevet 4. november 2015 #8 Skrevet 4. november 2015 1 søndag i advent pynter jeg huset med lilla og sølv. Jeg har sølvlysestaker og vaser i sølv, jeg har litt "stæsj" i sølv (engler, rådyr, snøkuler) som jeg setter ut. Jeg bytter ut alle blomsterkrukkene i vinduet med noen i hvitt/sølv. Duker i lilla, og et lysfat oppå der. Bruker mye kongler og natur også. Så når det er på tide å pynte til jul, så fjerner jeg bare de lilla tingene, og bytter det ut ed rødt og lar sølvpynten stå. Veldig greit egentlig. Potteplantene får flytte inn på hobbyrommet for noen uker og erstattes med julestejerner. Og DA- da er det jul! Når julestjernene er på plass. Det er siste hånd på verket. Pynter på trappen og ved inngangen, har juletre med lys og dompapper på der, og lys på rekkverk. Har flere juletre med lys på i gårdsplassen også. Og lykter- massssse lykter! Gleder meg!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #9 Skrevet 4. november 2015 1 søndag i advent pynter jeg huset med lilla og sølv. Jeg har sølvlysestaker og vaser i sølv, jeg har litt "stæsj" i sølv (engler, rådyr, snøkuler) som jeg setter ut. Jeg bytter ut alle blomsterkrukkene i vinduet med noen i hvitt/sølv. Duker i lilla, og et lysfat oppå der. Bruker mye kongler og natur også. Så når det er på tide å pynte til jul, så fjerner jeg bare de lilla tingene, og bytter det ut ed rødt og lar sølvpynten stå. Veldig greit egentlig. Potteplantene får flytte inn på hobbyrommet for noen uker og erstattes med julestejerner. Og DA- da er det jul! Når julestjernene er på plass. Det er siste hånd på verket. Pynter på trappen og ved inngangen, har juletre med lys og dompapper på der, og lys på rekkverk. Har flere juletre med lys på i gårdsplassen også. Og lykter- massssse lykter! Gleder meg! Høres skikkelig koselig ut Når bytter du fra adventspynt til julepynt? Anonymous poster hash: 841e5...924
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #10 Skrevet 4. november 2015 Stjerner i vinduene, lyslenker på terrassen, lys i et tre ute. Ellers intet. Anonymous poster hash: 591ee...dde
*Nøtta* Skrevet 4. november 2015 #11 Skrevet 4. november 2015 1 søndag i advent pynter jeg huset med lilla og sølv. Jeg har sølvlysestaker og vaser i sølv, jeg har litt "stæsj" i sølv (engler, rådyr, snøkuler) som jeg setter ut. Jeg bytter ut alle blomsterkrukkene i vinduet med noen i hvitt/sølv. Duker i lilla, og et lysfat oppå der. Bruker mye kongler og natur også. Så når det er på tide å pynte til jul, så fjerner jeg bare de lilla tingene, og bytter det ut ed rødt og lar sølvpynten stå. Veldig greit egentlig. Potteplantene får flytte inn på hobbyrommet for noen uker og erstattes med julestejerner. Og DA- da er det jul! Når julestjernene er på plass. Det er siste hånd på verket. Pynter på trappen og ved inngangen, har juletre med lys og dompapper på der, og lys på rekkverk. Har flere juletre med lys på i gårdsplassen også. Og lykter- massssse lykter! Gleder meg! Høres skikkelig koselig ut Når bytter du fra adventspynt til julepynt? Anonymous poster hash: 841e5...924 Jeg bytter på lillejulaften. Jeg elsker julen, og vil gjerne ha et jeg føler er "magien", altså nisser og dverger kort og intenst. Så her pyntes det på lillejulaftendag og når barnet har lagt seg drar vi inn treet og pynter det sånn at når barnet våkner neste dag "så står det plutselig der og lyser".
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #12 Skrevet 4. november 2015 1 søndag i advent pynter jeg huset med lilla og sølv. Jeg har sølvlysestaker og vaser i sølv, jeg har litt "stæsj" i sølv (engler, rådyr, snøkuler) som jeg setter ut. Jeg bytter ut alle blomsterkrukkene i vinduet med noen i hvitt/sølv. Duker i lilla, og et lysfat oppå der. Bruker mye kongler og natur også. Så når det er på tide å pynte til jul, så fjerner jeg bare de lilla tingene, og bytter det ut ed rødt og lar sølvpynten stå. Veldig greit egentlig. Potteplantene får flytte inn på hobbyrommet for noen uker og erstattes med julestejerner. Og DA- da er det jul! Når julestjernene er på plass. Det er siste hånd på verket. Pynter på trappen og ved inngangen, har juletre med lys og dompapper på der, og lys på rekkverk. Har flere juletre med lys på i gårdsplassen også. Og lykter- massssse lykter! Gleder meg! Høres skikkelig koselig ut Når bytter du fra adventspynt til julepynt? Anonymous poster hash: 841e5...924 Jeg bytter på lillejulaften. Jeg elsker julen, og vil gjerne ha et jeg føler er "magien", altså nisser og dverger kort og intenst. Så her pyntes det på lillejulaftendag og når barnet har lagt seg drar vi inn treet og pynter det sånn at når barnet våkner neste dag "så står det plutselig der og lyser". Det husker jeg mamma og pappa gjorde i min barndom og, var helt magisk Strømpe med juleblad og godteri på sengekanten, og juletre som "plutselig" var der Anonymous poster hash: 841e5...924
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #13 Skrevet 4. november 2015 Vi har lilla lys og duker, adventstake, stjerner i vinduene, hyssinter og pilkrans på døra. Anonymous poster hash: 799eb...539
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #14 Skrevet 4. november 2015 Vi har lilla lys og duker, adventstake, stjerner i vinduene, hyssinter og pilkrans på døra. Anonymous poster hash: 799eb...539 Hva er hyssinter? Anonymous poster hash: 841e5...924
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #15 Skrevet 4. november 2015 Vi har lilla lys og duker, adventstake, stjerner i vinduene, hyssinter og pilkrans på døra.Anonymous poster hash: 799eb...539 Hva er hyssinter? Anonymous poster hash: 841e5...924 [/quote http://www.euroflorist.no/duftende-hyasinter-ca64 Anonymous poster hash: 591ee...dde
*Nøtta* Skrevet 5. november 2015 #16 Skrevet 5. november 2015 1 søndag i advent pynter jeg huset med lilla og sølv. Jeg har sølvlysestaker og vaser i sølv, jeg har litt "stæsj" i sølv (engler, rådyr, snøkuler) som jeg setter ut. Jeg bytter ut alle blomsterkrukkene i vinduet med noen i hvitt/sølv. Duker i lilla, og et lysfat oppå der. Bruker mye kongler og natur også. Så når det er på tide å pynte til jul, så fjerner jeg bare de lilla tingene, og bytter det ut ed rødt og lar sølvpynten stå. Veldig greit egentlig. Potteplantene får flytte inn på hobbyrommet for noen uker og erstattes med julestejerner. Og DA- da er det jul! Når julestjernene er på plass. Det er siste hånd på verket. Pynter på trappen og ved inngangen, har juletre med lys og dompapper på der, og lys på rekkverk. Har flere juletre med lys på i gårdsplassen også. Og lykter- massssse lykter! Gleder meg! Høres skikkelig koselig ut Når bytter du fra adventspynt til julepynt? Anonymous poster hash: 841e5...924 Jeg bytter på lillejulaften. Jeg elsker julen, og vil gjerne ha et jeg føler er "magien", altså nisser og dverger kort og intenst. Så her pyntes det på lillejulaftendag og når barnet har lagt seg drar vi inn treet og pynter det sånn at når barnet våkner neste dag "så står det plutselig der og lyser". Det husker jeg mamma og pappa gjorde i min barndom og, var helt magisk Strømpe med juleblad og godteri på sengekanten, og juletre som "plutselig" var der Anonymous poster hash: 841e5...924 Ja, det var det mine foreldre også gjorde. Og jeg husker det som veldig spesielt å stå opp på julaftenmorgen, så denne tradisjonen fører jeg videre i min familie. Og under treet ligger det en liten pakke fra "den lokale nissen" med noe som kan aktivisere utover dagen sånn at den ikke blir så lang.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #17 Skrevet 5. november 2015 I adventstiden har jeg adventstake med lilla lys og stjerner i vinduene. I tillegg syns jeg det er koselig å pynte opp med svibler som er litt "julepyntet" med mose og kanskje noen sølvtråder. Har også noen fine hvite reinsdyrfigurer jeg kjøpte på Kremmehuset i fjor som skal få stå fremme fra 1. søndag i advent. Anonymous poster hash: 15253...5d1
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #18 Skrevet 5. november 2015 Jeg er ikke så glad i adventspynt, sikkert fordi jeg ikke er så glad i lilla, men har litt framme. Hvit advensstake med hvite lys, kahler sine lyshus har blitt adventspynt her og så har jeg hvite amaryllis og hvite svibler. Nå høres jeg veldig hvit ut, men er ikke det, vi har mye retro/vintage og derfor føler jeg at jeg må roe ned med hvite ting. Anonymous poster hash: 81c2d...a85
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #19 Skrevet 12. november 2015 Dytter litt Anonymous poster hash: 841e5...924
Anonym bruker Skrevet 12. november 2015 #20 Skrevet 12. november 2015 Lilla adventslys Stjerner og 7-armede staker i nesten alle vinduer I det ene vinduet lager jeg vintertema med hvit porselen. Et par lyshus, et par juletrær, et reinsdyr osv, alt i hvitt porselen. Anonymous poster hash: a3c8e...7d4
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #21 Skrevet 21. november 2015 Noen flere? Anonymous poster hash: 841e5...924
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå