Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #1 Skrevet 4. november 2015 Noen som har erfaring ? Katten vår er trolig blitt påkjørt og har brudd i bekkenet på begge sider. Veterinæren mener at ved å holde den i ro, på minimalt med plass (et lite rom) eller et stort hundebur, så vil katten bli bra igjen. Vi har nå holdt katten i ro noen uker og den ser bedre ut. Den kan sitte å spise, noe den ikke klarte før, og den kommer seg opp i kattedoen selv, noe den heller ikke klarte de to første ukene etter bruddet. Katten går på smertestillende og den ser ikke ut til å lide noen nød, men hva vi ser og hva som er reelt, kan jo være helt forskjellig.. Jeg har vært aktiv medlem i dyrebeskyttelsen, og derfor kjenner de til denne saken med katten vår. Plutselig, så fant dyrebeskyttelsen ut at de ville blande seg i valget vi har tatt for katten vår, og de mener at dette ikke er en ok måte å løse det på (pus i bur) De mener vi skal betale de titalls tusen det koster med en operasjon, men problemet er at vi har ikke råd til en så dyr operasjon. Jeg ble plutselig usikker på om jeg skal stole på veterinæren eller folka fra dyrebeskyttelsen, meg bekjent så har ingen av de dyrebeskyttelsefolka veterinærutdannelse, så jeg bør vel satse på at veterinæren har rett. Er det noen her som har hatt et lignende problem, som har latt bruddet fikse seg selv og har det gått bra ? Anonymous poster hash: e8b95...8ec Anonymous poster hash: e8b95...8ec
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #2 Skrevet 4. november 2015 Her stoler du på fagpersonen, nemlig veterinæren. Vi hadde en katt da jeg var liten som også fikk bekkenbrudd og som kom seg helt etter å ha ligget i ro i en kasse lenge nok. Kassen stod i et rom hvor den var usjenert fra andre katten, for små barn og for mye aktivitet ellers. Den fikk likevel mye kos og selskap, men vi så det an ut fra hvor mye katten signaliserte den orket. Den katten ble helt fin igjen, og vi så aldri noen men hverken fysisk eller psykisk på ham. Gode pusen Bekkenbrudd kommer i to varianter - de som er stabile og de som er ustabile. Ustabile brudd må opereres, stabile brudd trenger bare tid for å gro, men må ikke opereres. Vil tro din katt har et stabilt bekkenbrudd, ellers hadde ikke veterinæren anbefalt det h*n gjorde. De stabile bruddene kan imidlertid være veldig hemmende og smertefulle de også inntil de er grodd. Anonymous poster hash: 7b523...1fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå