Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #1 Skrevet 4. november 2015 Sitter å leser julekatalogen til BR her, i håp om litt inspirasjon. Og den starter friskt opp med adventsgaver fra 129-399 kr! Og da er mitt spørsmål: bruker virkelig folk mellom 129 og 399 på adventsgaver til barna? Eller har annonsøren bommet stort her? Da kan man jo enne opp med å bruke 4000kr på en adventskalender. Nå er riktignok jeg litt sparsommelig anlagt (enkelte har påstått gjerrig) det er jeg ikke - imidlertid liker jeg ikke å sløse med penger, eller betale mer for ting enn nødvendig - og aldri har jeg brukt mer enn 500 pr adventskalender. Det skal jo ikke være "gaver" men små overraskelser for å Sprite opp ventetiden frem mot jul. Og jeg kjenner heller ingen som bruker så mye på kalender før jul Så hva synes dere? Er denne reklamen helt vill, eller er det marked for så dyre kalendergaver? Anonymous poster hash: 19cc5...d18
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #2 Skrevet 4. november 2015 Jeg bruker glatt ett par tusen på kalendergaver.. Anonymous poster hash: cbe38...c53
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #3 Skrevet 4. november 2015 Sier bare en ting og det er ebay 💕 Anonymous poster hash: 4d297...ee5
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #4 Skrevet 4. november 2015 Det spørs på hva det er! Jeg kjøper ikke ting som bare går i stykker eller er helt verdiløst i kalendergaver, så av og til koster det nok litt. Jeg kjøper ting på salg (f.eks. filmer) gjennom året. Noen av dem havner i kalenderen f.eks. Det kan også fint en bok gjøre. Kvalitetsblyanter osv. Anonymous poster hash: a8149...ccb
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #5 Skrevet 4. november 2015 Det spørs på hva det er! Jeg kjøper ikke ting som bare går i stykker eller er helt verdiløst i kalendergaver, så av og til koster det nok litt. Jeg kjøper ting på salg (f.eks. filmer) gjennom året. Noen av dem havner i kalenderen f.eks. Det kan også fint en bok gjøre. Kvalitetsblyanter osv. Anonymous poster hash: a8149...ccb Det kan jeg se nytten av! Hvis det er ting barna kanskje uansett vil ha bruk for. Jeg samler også inn litt smått gjennom året - og noe gratis gjennom jobb osv. Men bare småting. I tillegg gir jeg aktiviteter i kalenderen, som kino osv, og det er egentlig mest populært. Men jeg tenker altså på kalenderen som noe litt koselig sammen på morgenen, og ikke som "gaver". Og hvis barna skulle fått så mye gaver gjennom juletida, så skjønner jeg ikke hvor det skulle fått plass her i heimen. Anonymous poster hash: 19cc5...d18
TPK Skrevet 4. november 2015 #6 Skrevet 4. november 2015 Jeg så også denne katalogen, og tenkte bare "haha". Ikke aktuelt å kjøpe så dyre kalendergaver her. Bruke ca 5-700 pr kalender.
soleia Skrevet 4. november 2015 #7 Skrevet 4. november 2015 Heilt uaktuelt å bruke så mykje på adventskalendergåver. I så fall måtte det vere ein ting som kunne delast opp i mange små delar.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #8 Skrevet 4. november 2015 Bruker omkring 200 kr pr adventskalender. Litt jobb med å finne billige ting, men det går. Noen ganger er det noe så enkelt som et par ballonger eller et par hårkliper... Lørdager en liten sjokolade eller noe... Anonymous poster hash: f7f33...140
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #9 Skrevet 4. november 2015 Vi kjøper ikke skrap og tulleting i adventsklender, men det blir ikke dyre ting hver dag nei. Det er noen ting i kalenderen som koster 100 kr pr dag, dyreste er vel 150 kr som han får på julaften. Vi kom på under 1000 kr for hele kalenderen. Men vi har kjøpt noen litt dyre itng ting som deles opp over flere dager da. Han får ting som trengs, ikke bare leker hver eneste dag. En dvd, tre-fire gensere, en caps, en koffert, tannbørste med musikk, osv. Kjøper ting på tilbud gjennom året. Vet ikke hvem som lager helt sinnsykt dyre kalendere, jeg hadde aldri laget noe sinnsykt dyrt. Anonymous poster hash: 85244...5c3
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #10 Skrevet 4. november 2015 Vi kjøper ikke skrap og tulleting i adventsklender, men det blir ikke dyre ting hver dag nei. Det er noen ting i kalenderen som koster 100 kr pr dag, dyreste er vel 150 kr som han får på julaften. Vi kom på under 1000 kr for hele kalenderen. Men vi har kjøpt noen litt dyre itng ting som deles opp over flere dager da. Han får ting som trengs, ikke bare leker hver eneste dag. En dvd, tre-fire gensere, en caps, en koffert, tannbørste med musikk, osv. Kjøper ting på tilbud gjennom året. Vet ikke hvem som lager helt sinnsykt dyre kalendere, jeg hadde aldri laget noe sinnsykt dyrt. Anonymous poster hash: 85244...5c3 Med sånne ting i julekalenderen, så lurer jeg på hva han får i julegave? Anonymous poster hash: 469f1...0a6
sug lut Skrevet 4. november 2015 #11 Skrevet 4. november 2015 Kalendergavene er små og billige. Spesielt de siste dagene før jul, for da skal man bygge opp forventninger. Plukker opp ting gjennom hele året, pluss raider TGR, Glitter, bokhandel etc (gode fargeblyanter koster 25 pr stk, Lyra).
Elsker livet Skrevet 4. november 2015 #12 Skrevet 4. november 2015 Det er forskjell på adventsgaver og kalendergaver Kalendergaver finner du om du blar en side.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #13 Skrevet 4. november 2015 Vi kjøper ikke skrap og tulleting i adventsklender, men det blir ikke dyre ting hver dag nei. Det er noen ting i kalenderen som koster 100 kr pr dag, dyreste er vel 150 kr som han får på julaften. Vi kom på under 1000 kr for hele kalenderen. Men vi har kjøpt noen litt dyre itng ting som deles opp over flere dager da. Han får ting som trengs, ikke bare leker hver eneste dag. En dvd, tre-fire gensere, en caps, en koffert, tannbørste med musikk, osv. Kjøper ting på tilbud gjennom året. Vet ikke hvem som lager helt sinnsykt dyre kalendere, jeg hadde aldri laget noe sinnsykt dyrt. Anonymous poster hash: 85244...5c3 Med sånne ting i julekalenderen, så lurer jeg på hva han får i julegave? Anonymous poster hash: 469f1...0a6 Stort legosett kjøp på tilbud til 499 får han til jul Får ikke ting i adventspakke hver dag heller da, blir f.eks en kindermaxi en dag eller en minipose potetgull en dag. Det fine med barnet mitt er at han blir glad uansett hva han får om så det er en leke, en strømpebukse eller en rosineske. Anonymous poster hash: 85244...5c3
Salla Skrevet 4. november 2015 #14 Skrevet 4. november 2015 Det er forskjell på adventsgaver og kalendergaver Kalendergaver finner du om du blar en side. Hva er forskjellen egentlig? Stusset på dette når jeg leste denne BR reklamen. Har alltid trodd det var det samme..
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #15 Skrevet 4. november 2015 Kalenderen til småen kommer vel på ca 2000 kr å syns det er helt greit. Kjøper heller 24 skikkelige gaver enn å kjøpe noe jalladritt fra kina som blir ødelagt etter første dag,eller som kun er intressant den ene dagen. Her har kjøpt ting jeg vet småen liker å det er god blanding av billige og litt dyrere gaver. Eksempler på hva jeg har i kalenderen: Walkie talkie som han har ønsket seg,julefilm,lekekikkert,mp4 spiller som jeg fikk billig osv. Anonymous poster hash: e245b...4ba
Elsker livet Skrevet 4. november 2015 #16 Skrevet 4. november 2015 Det er forskjell på adventsgaver og kalendergaver Kalendergaver finner du om du blar en side. Hva er forskjellen egentlig? Stusset på dette når jeg leste denne BR reklamen. Har alltid trodd det var det samme.. Jeg vet ikke definisjonen. Men jeg kjenner noen fra Danmark som fikk adventsgaver hver søndag i desember, det var istedet for kalender.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #17 Skrevet 4. november 2015 Kalenderen til småen kommer vel på ca 2000 kr å syns det er helt greit. Kjøper heller 24 skikkelige gaver enn å kjøpe noe jalladritt fra kina som blir ødelagt etter første dag,eller som kun er intressant den ene dagen. Her har kjøpt ting jeg vet småen liker å det er god blanding av billige og litt dyrere gaver. Eksempler på hva jeg har i kalenderen: Walkie talkie som han har ønsket seg,julefilm,lekekikkert,mp4 spiller som jeg fikk billig osv. Anonymous poster hash: e245b...4ba Oy, 2000kr! Her blir ikke prisen på bursdagsgaven og julegaven til sammen så dyr en gang. Her er 4 åringen mer enn nok fornøyd med sjokoladekalender til 10 kr + en liten julepynt hver dag, som jeg har hatt fra jeg var liten. Anonymous poster hash: 80ffc...ff3
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #18 Skrevet 4. november 2015 Kalenderen til småen kommer vel på ca 2000 kr å syns det er helt greit. Kjøper heller 24 skikkelige gaver enn å kjøpe noe jalladritt fra kina som blir ødelagt etter første dag,eller som kun er intressant den ene dagen. Her har kjøpt ting jeg vet småen liker å det er god blanding av billige og litt dyrere gaver. Eksempler på hva jeg har i kalenderen: Walkie talkie som han har ønsket seg,julefilm,lekekikkert,mp4 spiller som jeg fikk billig osv. Anonymous poster hash: e245b...4ba Oy, 2000kr! Her blir ikke prisen på bursdagsgaven og julegaven til sammen så dyr en gang. Her er 4 åringen mer enn nok fornøyd med sjokoladekalender til 10 kr + en liten julepynt hver dag, som jeg har hatt fra jeg var liten. Anonymous poster hash: 80ffc...ff3 Selve julegaven kommer vel bare på 1000 kr. Sønnen min er også 4 år forresten Anonymous poster hash: e245b...4ba
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #19 Skrevet 4. november 2015 Her er ungene vant til å få fornuftige ting i kalenderen også, dermed blir den kanskje litt dyr innimellom.trenger de nye votter,truser, sokker, pysj, pentøy så henger jeg det på kalenderen istede for å legge rett inn i skapet. De syns det er merr stas å få slikt i kalenderen. Jeg hadde uansett brukt de pengene, og måtte kjøpt sndre ting til kalenderen. Men kalenderen kjøpes det til gjennom hele året. Så på romjulssalg kjøper jeg julesokker feks. Kjøper litt på nett, så blir endel billige ting på kalenderen fra kina. Men jeg hadde aldri kjøpt enleke til kalenderen for over hundrelappen. Prøver å holde meg under 20kr pr pk om det ikke er ting de trenger. Anonymous poster hash: 6c6bc...eaf
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #20 Skrevet 4. november 2015 Her blir adventskalenderen er twist/minifox/dumle hver dag-fix ferdig. Noen dager blir det byttet ut med pepperkakebaking, juletrehenting og julekort"skriving". Ja, det blir kanskje en minigodteri nesten hver dag, men heller det enn å gi gaver av type film, genser og koffert i adventskalenderen, det får de til jul. Anonymous poster hash: e3d58...8fa
Vicky 83 Skrevet 4. november 2015 #21 Skrevet 4. november 2015 Jeg skal lage kalender til barna på 2 og 5 år for første gang i år. Her har jeg tenkt å gi en blyant, en reflks, julepynt, skumball til badekaret, sokker, hårklemmer osv. Ting som for eksempel pyjamas og filmer anser jeg som julegaver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå