Gå til innhold

Mannlig jordmor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man nekte å ha mannlig jordmor? Både på generelle svangerskapskontroller og ved fødsel? Kan man nekte å ha mannlige fagfolk tilstede under normal fødsel? (Dvs at man ikke har behov for annen hjelp enn selve JM/barnepleier)..

Anonymous poster hash: ed3e5...e16

Fortsetter under...

Skrevet

Om det blir komplikasjoner kan du ikke nekte hvis det bare er mannlige leger tilgjengelig.

De gangene jeg har født har jeg bare hatt kvinnelige jordmødre og leger.

Nekte høres veldig barnslig ut forresten.

Anonymous poster hash: c3521...fc5

Skrevet

Nei, ikke på Ahus i hvertfall

Anonymous poster hash: b09b8...375

Skrevet

Det kan du sikkert..

men av erfaring (ser den intimgrensa for deg, men en mann i den jobben tenker ikke på deg på den måten), så er det faktisk mer behagelig med mannlig enn med kvinnelig. Jeg var heller ikke gira på mannlig hjelp der nede, men av mine kontroller og fødsler så har det gjort mest vondt og vært mest ubehag ved kvinnelige jordmødre og leger. Mennene er mye mer forsiktige og tar litt mer hensyn, kvinnene har vært mer hardhendte og røffe

Anonymous poster hash: 4d8d1...4fa

Skrevet

Man kan be om å bytte jordmor. Men hvorfor vil du ikke ha en mannlig en?

Anonymous poster hash: 28876...bea

Skrevet

Hvor mange mannlige jordmødre finnes det egentlig? Tror det er liten sannsynlighet for at det skal skje. Men mannlige leger er det mange av, og de blir jo tilkalt dersom det er behov for det, og da tror jeg neppe du kommer til å si nei.

Anonymous poster hash: 9e827...a88

Annonse

Skrevet

Jeg skjønner at de ikke tenker seksuelt. Men jeg har store problem med at andre menn tar på meg.

Det kan godt høres barnslig ut, men det er likevel ett problem og jeg gruer meg veldig til fødsel pga dette, og kommer til å få store problem om jeg får mannlig JM/sykepleier under fødsel. Jeg vet de har mannlig JM ved det aktuelle sykehuset.

Jeg vet hva som er grunnen til mine issues, men føler ikke for å legge ut om bakgrunnen for det.

Anonymous poster hash: ed3e5...e16

Skrevet

Ser man på etikken oppi dette og pasient og brukerrettighetsloven, så kan du nekte dette. vet flere med feks utenlands opprinnelse ber om lege osv i samme kjønn, mye pga religion. og dette har helsepersonell forståelse for, men står det på helsa, så trer en annen lov inn som sier at du må god ta riktig helsehjelp.

Skrevet

Nekter du mannlige leger og da hvis du blir akutt syk? Ambulansepersonal? Hvis du har slike rare issues fatter jeg ikke du velger å bli gravid. Du kan jo skrive et fødebrev. Man føder jo gratis og det skal vel taes et visst hensyn til pasienter, men kreve kan man vel ikke om det ikke er kvinnelige personell på. Da må man vel heller velge og takke nei til hjelp da.

Anonymous poster hash: 91280...49a

Skrevet

Du får prate med jordmor om dette, og hva som er grunnen, så sykehuset kan få beskjed. Skjer det komplikasjoner kan det hende du må få en mannlig lege, men at de så langt som mulig vil strekke seg for at du skal slippe.

Nå vet jeg ikke hva dine grunner er, men jeg har blitt grovt seksuelt misbrukt som barn, og i helsevesenet har de alltid vært veldig flinke til å ta hensyn til dette.

Anonymous poster hash: b378e...ca6
Skrevet

Man kan be om å bytte jm under fødsel dersom det er mulig og få det til på avdelingen der og da. Siden du vet hvorfor du har issues ifht dette vil de nok prøve å ta hensyn til det. Bedre for deg, barnet og avdelingen om du er så komfortabel som mulig under fødsel, da stress kan forlenge og føre til komplikasjoner. Skriv et fldebrev og be den scanne det inn i journalen din på sykehuset, pluss ta det med når du kommer.

Skrevet

Oi. Det har jeg aldri tenkt over en gang... At jeg kan risikere å få en mannlig jordmor... Det vet jeg ikke om jeg heller vil klare å takle. Ikke fordi jeg ikke tror han er flink nok eller profesjonell. Men jeg ser for meg at det vil være litt ubehagelig og kleint på en måte... For min del altså...

Anonymous poster hash: ede99...a69
Skrevet

Du kan ønske, men ikke reservere deg mot et spesifikt kjønn. Mange mannlige fødselsleger, men kun 6 mannlige jordmødre på landsbasis.

Anonymous poster hash: 6b267...c03

Annonse

Skrevet

Hva med mannlige leger? Jeg har hatt to runder med exu og var derfor veldig mye på sykehuset og hver gang var det gu og innvendig ul, det var flere ganger det var mannlige leger da.. Ved fødselen som var seteleie og endte i ks var det to mannlige leger ;)

Det er jobben deres :)

Anonymous poster hash: 2ee96...d70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...