Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #1 Skrevet 3. november 2015 Synes du? Jeg synes tromsødialekten er flott. Den er så generell og enkel å forstå. de andre blir så grøtete synes jeg Anonymous poster hash: 300b6...102
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #2 Skrevet 3. november 2015 Er fra Finnmark, og bare her er det store variasjoner. Jeg synes dialekten i Hammerfest er finest, men av alle de nordnorske dialektene synes jeg Nordlandsdialekg er aller aller finest. Anonymous poster hash: d0749...08d
overlord Skrevet 3. november 2015 #3 Skrevet 3. november 2015 Syns de er fine alle sammen, men kan styre meg for Bodø.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #4 Skrevet 3. november 2015 Tromsø! Bodø = sytete Anonymous poster hash: 69244...0a9
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #5 Skrevet 3. november 2015 Å ja, elsk <3 <3 <3 Anonymous poster hash: 50c5f...a54
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #6 Skrevet 3. november 2015 Er selv fra Bodø! Syns vi har tøff dialekt men elsker finnmarksdialektene. Er noe melodiøst over dem syns jeg. Anonymous poster hash: b2ab4...503
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #7 Skrevet 3. november 2015 Lofoten er finest synes jeg. Er fra Tromsø selv men synes nordlandsk er hakket finere. Anonymous poster hash: 90b2e...c65
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #8 Skrevet 3. november 2015 Det er jo Tromsø som høres sytete ut. Klarer ikke Tromsø-dialekt, nettopp av den grunn. Bodø, derimot, er kjempefin. Anonymous poster hash: a39d8...89b
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #9 Skrevet 3. november 2015 Myre i Vesterålen. Anonymous poster hash: e97fb...095
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 3. november 2015 #10 Skrevet 3. november 2015 Nordlandsdialekt? Rana: Eg Vefsn: E Bodø: Æ Sortland: Æg ........
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #11 Skrevet 3. november 2015 Nordlandsdialekt? Rana: Eg Vefsn: E Bodø: Æ Sortland: Æg ........ Sortland❤️ Anonymous poster hash: ddaf3...250
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #12 Skrevet 3. november 2015 Bodde på Mo et par år og må si at det er den kvalmeste dialekten... Synes de fra Moskøen snakker veldig søtt😊 Anonymous poster hash: 8c671...f1c
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #13 Skrevet 3. november 2015 Bodde på Mo et par år og må si at det er den kvalmeste dialekten... Synes de fra Moskøen snakker veldig søtt😊 Anonymous poster hash: 8c671...f1c Men fy, så sexy det er med griseprat i senga på Mo-dialekt Whoo! Anonymous poster hash: c8b52...b05
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #14 Skrevet 3. november 2015 seriøst? Det er faktisk enkelte ord jeg rett og slett ikke kan si i senga til menn som ikke er fra Mo, i frykt for at de skal miste tenninga helt Anonymous poster hash: ccb42...957
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #15 Skrevet 3. november 2015 seriøst? Det er faktisk enkelte ord jeg rett og slett ikke kan si i senga til menn som ikke er fra Mo, i frykt for at de skal miste tenninga helt Anonymous poster hash: ccb42...957 Haha, hvilke ord da? Kan ikke tenke meg et eneste ett Anonymous poster hash: c8b52...b05
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #16 Skrevet 3. november 2015 seriøst? Det er faktisk enkelte ord jeg rett og slett ikke kan si i senga til menn som ikke er fra Mo, i frykt for at de skal miste tenninga helt Anonymous poster hash: ccb42...957 Haha, hvilke ord da? Kan ikke tenke meg et eneste ett Anonymous poster hash: c8b52...b05 Egentlig ikke så ille på en måte, men jeg har fått helt hang up på det pga en eks som ikke var fra Mo....Han brukte å be meg om å be han om å slikke meg (sLeik)....(gud så flaut å skrive)....og så lo han seg skakk.... Anonymous poster hash: ccb42...957
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #17 Skrevet 3. november 2015 seriøst? Det er faktisk enkelte ord jeg rett og slett ikke kan si i senga til menn som ikke er fra Mo, i frykt for at de skal miste tenninga helt Anonymous poster hash: ccb42...957 Haha, hvilke ord da? Kan ikke tenke meg et eneste ett Anonymous poster hash: c8b52...b05 Egentlig ikke så ille på en måte, men jeg har fått helt hang up på det pga en eks som ikke var fra Mo....Han brukte å be meg om å be han om å slikke meg (sLeik)....(gud så flaut å skrive)....og så lo han seg skakk.... Anonymous poster hash: ccb42...957 Pffffft hahahaha! Jeg har eks fra Mo som likte så godt å "ete musa", og det syntes jeg var så herlig. Når jeg skriver det ser jeg jo at det er urkomisk hahaha! Anonymous poster hash: c8b52...b05
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #18 Skrevet 3. november 2015 seriøst? Det er faktisk enkelte ord jeg rett og slett ikke kan si i senga til menn som ikke er fra Mo, i frykt for at de skal miste tenninga helt Anonymous poster hash: ccb42...957 Haha, hvilke ord da? Kan ikke tenke meg et eneste ett Anonymous poster hash: c8b52...b05 Egentlig ikke så ille på en måte, men jeg har fått helt hang up på det pga en eks som ikke var fra Mo....Han brukte å be meg om å be han om å slikke meg (sLeik)....(gud så flaut å skrive)....og så lo han seg skakk.... Anonymous poster hash: ccb42...957 Pffffft hahahaha! Jeg har eks fra Mo som likte så godt å "ete musa", og det syntes jeg var så herlig. Når jeg skriver det ser jeg jo at det er urkomisk hahaha! Anonymous poster hash: c8b52...b05 Nei forresten, ikke ete, et! Ler meg ihjel Anonymous poster hash: c8b52...b05
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #19 Skrevet 3. november 2015 Hahaha!!! Ja ikke sant?! Veldig lenge siden jeg har hørt en moværing snakke "dirty" da, lurer på hvordan jeg hadde taklet det Men for min egen del er det jo litt trist at jeg ikke tør snakke slik lengre...er så redd disse østlendingene skal synes det er helt jævlig Anonymous poster hash: ccb42...957
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #20 Skrevet 3. november 2015 Jeg er fra Tromsø men jeg synes dialekter fra Finnmark er utrolig fine. Kanskje Hammerfest som ei sa, men også Vadsø og Kirkenes er ikke så borte vekk. Anonymous poster hash: bdbbf...043
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #21 Skrevet 3. november 2015 Haha, jeg synes du skal gi det et forsøk, jeg! Og oppdatere her etterpå 😂 Anonymous poster hash: c8b52...b05
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #22 Skrevet 3. november 2015 Å Herre. Nå fikk jeg et ubehagelig bilde på netthinna av en helgelending som ber om å få "sleik musæ di!" Av de nordnorske dialektene er alle bygdemålene sjarmerende. Kan styre meg for bymålene, som Narvik (marnn og parnna i stedet for mainn og painna, hva er nå dét?!) Bodø (ei dama, to dama - ulogisk) Tromsø (eller Tromsææææ som de selv sier) og det allerede nevnte Mo i Rana. De fineste er på Nesna, Vega og i Hattfjelldal i Nordland, hele Vest-Lofoten, Senja og indre Troms. Anonymous poster hash: f9d3b...4fd
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #23 Skrevet 3. november 2015 Å Herre. Nå fikk jeg et ubehagelig bilde på netthinna av en helgelending som ber om å få "sleik musæ di!" Av de nordnorske dialektene er alle bygdemålene sjarmerende. Kan styre meg for bymålene, som Narvik (marnn og parnna i stedet for mainn og painna, hva er nå dét?!) Bodø (ei dama, to dama - ulogisk) Tromsø (eller Tromsææææ som de selv sier) og det allerede nevnte Mo i Rana. De fineste er på Nesna, Vega og i Hattfjelldal i Nordland, hele Vest-Lofoten, Senja og indre Troms. Anonymous poster hash: f9d3b...4fd
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #24 Skrevet 3. november 2015 Å Herre. Nå fikk jeg et ubehagelig bilde på netthinna av en helgelending som ber om å få "sleik musæ di!" Av de nordnorske dialektene er alle bygdemålene sjarmerende. Kan styre meg for bymålene, som Narvik (marnn og parnna i stedet for mainn og painna, hva er nå dét?!) Bodø (ei dama, to dama - ulogisk) Tromsø (eller Tromsææææ som de selv sier) og det allerede nevnte Mo i Rana. De fineste er på Nesna, Vega og i Hattfjelldal i Nordland, hele Vest-Lofoten, Senja og indre Troms. Anonymous poster hash: f9d3b...4fd Å herregud jeg ler meg ihjel! Tror dette må være den artigste samtalen jeg har hatt på internett 😂 Og vi sier da ikke Tromsæææ? Anonymous poster hash: c8b52...b05
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #25 Skrevet 3. november 2015 Å Herre. Nå fikk jeg et ubehagelig bilde på netthinna av en helgelending som ber om å få "sleik musæ di!" Av de nordnorske dialektene er alle bygdemålene sjarmerende. Kan styre meg for bymålene, som Narvik (marnn og parnna i stedet for mainn og painna, hva er nå dét?!) Bodø (ei dama, to dama - ulogisk) Tromsø (eller Tromsææææ som de selv sier) og det allerede nevnte Mo i Rana. De fineste er på Nesna, Vega og i Hattfjelldal i Nordland, hele Vest-Lofoten, Senja og indre Troms. Anonymous poster hash: f9d3b...4fd Ingen av dæm æ kjenne sir Tromsææ. Mulig det e en generasjon eller to under mæ som sir det. Alle dæm æ kjenne sir Tromsø, med trøkk på øen. Å ættersom æ blir eldre blir æ mer bevisst på å bruke den dialekten som æ har og ikkje førrfine den. Så æ e begynt å si den gamle regla som sku fremhæve tromsødialekten: Det svømte en hoind gjænnom Tromsøsoind me et oilltæppe i moinn. Æ sir tell å med fest no å det va en dødssynd da æ va yngre 😉 Anonymous poster hash: bdbbf...043
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå