Gå til innhold

Noen andre som er kvalme men ikke kaster opp

Anbefalte innlegg

Jeg syns jeg er kvalm hele tiden, kun kastet opp 2 ganger. Har også mye halsbrann.

Må spise ristet brød eller salte kjeks hver dag. Kvalm kvalm kvalm. Går det mer enn 4 timer mellom hver gang jeg spiser så blir jeg svimmel, svetter og kjempekvalm. Produserer mye spytt. Men jeg kaster ikke opp. Noen andre?

Anonymous poster hash: b0875...7cd

Fortsetter under...

Jeg er også uggen. Jeg blir som oftest veldig uggen etter at jeg har spist. Spesielt litt større måltider som lunsj og middag, da blir jeg nesten liggende rett ut etterpå. Litt vanskelig å konsentrere seg på jobb etter lunsj. 

Jeg føler meg best om morgenen før jeg spiser, så passer jeg på å ikke spise så mye om gangen. Men, jeg blir også kvalm hvis jeg går lenge uten mat...  :forvirret:

Ja.. Ikke kastet opp en eneste gang, men konstant kvalm.. Hjelper med tørre kjeks om morgenen, men rekker ikke det i ukedagene.. Spiser utrolig mye druer, har blitt en erstatning for varme måltider, som jeg har helt avsmak på.. Men trøttheten har gitt seg, og da satser jeg på at kvalmen gjør det samme snart 😄👊🏻

Annonse

8+1 og dør av kvalme! Klarer ikke fokusere på jobb. Igår måtte jeg bare gå en halvtime før tiden, for jeg klarte ikke å sitte stille (blir veldig urolig når jeg er kvalm). Føles som om jeg skal spy, men bare raper masse!

Jupp, har vært kvalm med alle barna - verst med nummer 3 der jeg kastet opp i 9 mnd.  Denne gangen ble jeg kvalm i uke 7 og er det fortsatt i uke 13.  Begynner å styre i 4-5 tiden om morgenen og det er verst til ca. 13 tiden.... Heldigvis er ettermiddagene ok.  Men har ikke vært i jobb på noen uker pga voldsom kvalme på formiddagen. 

Samarin, sure epler og potetgull hjelper bittelitt, har også Phenergan - men blir sykt trøtt av den og kan ikke ta den når jeg har 3 relativt små barn å ta vare på :)

Satser på det snart gir seg  :Nikke:

Jeg er nylig blitt gravid og er spent på om kvalmen kommer. Har ett barn på 3 år, og var nesten ikke plaget med kvalme i det svangerskapet. Jeg var kun litt kvalm på kveldene, bare EN gang på dagtid. Jeg kastet ikke opp i løpet av hele svangerskapet.

Krysser fingrene for at kvalmen holder seg (nesten) borte denne gangen også.

Anonymous poster hash: a93e7...2fe

Jeg syns jeg er kvalm hele tiden, kun kastet opp 2 ganger. Har også mye halsbrann.

Må spise ristet brød eller salte kjeks hver dag. Kvalm kvalm kvalm. Går det mer enn 4 timer mellom hver gang jeg spiser så blir jeg svimmel, svetter og kjempekvalm. Produserer mye spytt. Men jeg kaster ikke opp. Noen andre?

Anonymous poster hash: b0875...7cd

Jeg er mye kvalm, men går på afipran, så det hjelper en del. De tablettene klarer å ta bort den værste kvalmen, men den kvalmefølelsen, den er der hele dagen uansett, gleder meg til det er over!

Anonymous poster hash: 87ee2...52c

Kjenner en del på kvalmen her også, men har ikke kastet opp enda ihvertfall :-) Er 6+4. Da jeg var gravid med kommende storesøster var jeg litt kvalm i begynnelsen av graviditeten, men kastet aldri opp. Håper på samme denne gangen :-)

Annonse

Jeg også sliter veldig med kvalme, spesielt morgenkvalme nå. Våkner om morgningen og tvinger i meg et glass vann og bittelitt mat, dette hjelper meg faktisk til å kaste opp en runde før jeg drar på jobb! Da holder jeg frem til litt før lunsj (12.00) og da spiser bra! Etter det holder kvalmen seg borte frem til kveldstider :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...