Gå til innhold

Noen her med marsvin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stedatteren min ønsker seg marsvin. Hun har hatt før som døde for snart et år siden så hun kan jo dette og er omsorgsfull og pliktoppfyllende. Når hun ikke er her blir det jo vår jobb å ta oss av marsvinet. Det jeg lurer på er hvor mye jobb er det og ca hvor mye må jeg regne med det koster? Jeg har fått tilbud om å ta over to marsvin jenter med bur og utstyr:)

Anonymous poster hash: b2cc0...855

Fortsetter under...

Skrevet

Hvordan er det å ha pledd i buret istede for burstrø? Jeg skal selvfølgelig skal jeg lese meg opp om jeg tar over marsvina.

Skrevet

Vi hadde marsvin før og det er koselige dyr som er enkle å stelle og håndtere. Våre kunne ikke hatt pledd isteden for strø da de tisset litt h orsomhelst. Har lest at de kan bli "stuerene", men er litt usikker på hvor mange som i virkeligheten blir det. Vi hadde relativt stort bur og 2 marsvin sammen. Måtte gjøre rent i buret 2 ganger i uka samt spa ut av hjørnet de tissa mest i annenhver dag omtrent. Ellers er det bare å gi de mat og vann og ha de ute litt om ettermiddagen som trengs. De liker å gå litt rundt og utforske og de liker å sitte i fanget. Vi laget en liten luftegård i hagen og det elsket de, men de tåler ikke kulde, trekk eller regn da, så bare ute i godt Vær.

Skrevet

De skal hvertfall ikke bare sitte i et bur, da må du ha et stort et. Hvert marsvin bør få såpass stor plass at de kan bevege seg fritt. Veldig ok dyr, til barn er de bedre enn kaniner, siden de tåler litt bedre å bli løftet osv. 

Anonymous poster hash: c65df...e35
Skrevet

Jeg vet de ikke bare skal sitte i ett bur, derfor jeg jobb det er og hvor mye tid man bruker på de. Jeg får med stort bur de har hatt før:)

Skrevet

Stedatteren min ønsker seg marsvin. Hun har hatt før som døde for snart et år siden så hun kan jo dette og er omsorgsfull og pliktoppfyllende. Når hun ikke er her blir det jo vår jobb å ta oss av marsvinet. Det jeg lurer på er hvor mye jobb er det og ca hvor mye må jeg regne med det koster? Jeg har fått tilbud om å ta over to marsvin jenter med bur og utstyr:)

Jeg har hatt marsvin. Den største jobben er nok rengjøring av bur. Du bør ha pellets og/eller spon i bunn. Du bør bytte spon 1-2 ganger i uka og i tillegg spyle av bunn.

Det er ikke så veldig dyrt med marsvin. Det viktigste er å ha nok c-vitamin i matpellets og drikke. Hvis ikke kan de bli syke.

Jeg kan anbefale marsvin som kjæledyr. Skulle gjerne hatt det igjen, om jeg ikke var allergisk.

Anonymous poster hash: 2f481...aa2

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...