Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #26 Skrevet 2. november 2015 Vi bor på Brøttum og stortrives her. Har blitt kjent med mange fine folk, både tilflyttere og lokale. Synes folk er imøtekommende og hyggelige. Vi har Lillehammer (som vi er mest i), Gjøvik og Hamar i nærheten med tanke på shopping og jobbmuligheter. Man har også fjellet nærme og Mjøsa da. Er jo ikke akkurat sjøen, men den er ikke så aller verst absolutt et sted jeg kan anbefale å vurdere 👍 Anonymous poster hash: dbc9c...879
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #27 Skrevet 2. november 2015 Både Uranienborg og ruseløkka er jo veldig gode skoler, ikke mye å krangle om egentlig :-)Anonymous poster hash: cbb9e...712 Sant. Luksusproblem:) Anonymous poster hash: e180b...35b
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #28 Skrevet 2. november 2015 Ringsaker! Anonymous poster hash: 38f98...d94 😂Er du morsom? Hun ønsker gode skoler og kulturtilbud... Anonymous poster hash: e3f50...3c2 Vel, Ringsaker har gode skoler, og Ringsaker har godt kulturtilbud. RingsakerOperaen, Prøysenhuset, Tømmerstock osv. Dessuten er Ringsaker perfekt plassert i Innlandet, midt mellom Mjøsbyene Gjøvik, Lillehammer og Hamar. Kort vei til Oslo, med tog og bil, og kort vei til Gardermoen. Ringsaker ligger nydelig til ved Mjøsa samtidig som det er kort vei til fjellet, nok å nevne Sjusjøen og Ljøsheim. Ringsaker har stabilt, godt innlandsklima, du kan bo landlig og behagelig, og ha kort vei til det urbane. Boligprisene er en bagatell sammenlignet med f.eks. Oslo-området. Gode skoler er det også, Fagerlund i Brumunddal og Kilde i Moelv har svært godt rykte. U-skolene vet jeg mindre om, men den videregående skolen er svært bra. Der bygges det forøvrig nytt nå. Fagerlund er så godt som ny, og i Moelv bygges det ny skole nå, der andelen fra Kilde, med sin svært gode kultur , vil utgjøre den største andelen etter sammenslåing med Skarpsno, som forøvrig også er en veldig god skole, men med elendig infrastruktur. Det blir også bygd ut med ny svømmehall i Moelv parallelt med bygging av ny skole. Flott sted å bo! Anonymous poster hash: 38f98...d94 Glemte å nevne Kulturskolen! Den er også veldig bra og har et forholdsvis bredt tilbud. Anonymous poster hash: 38f98...d94 Jeg er også hjemflyttet Ringsokning og kan ikke få rost Ringsaker nok. Det er et bredt og omfattende aktivitetstilbud til både barn og voksene eks fotball,håndball,turn,sykkel, go-cart, innebandy, flere grener kampsport, orientering, Ski, hopping, flere former for dans, korps, drilling,slalom, utfor, røde kors, trial, stisykkling, speidern, 4H, kulturskole med musikk undervisning, maling mm. Dette er bare det jeg kommer på som er i kommunen, våger du ferden til Hamar har Ankerskogen både svømme og stupekurs samt hokey. I Ringsaker finnes det noe for alle. Jeg har bodde langt unna Ringsaker i mange år å det stedet jeg forlot å det stedet det har blitt er ikke sammenlignbart! Jeg flyttet tilbake pga barna og oppvekstvilkårene for dem så jeg blir stadig overrasket over hvor godt jeg trives og hvor godt det blir passer meg å bo her med mulighet for både båtliv og fjellheim. Anonymous poster hash: dba10...565
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #29 Skrevet 2. november 2015 Lier eller Konnerud i Drammen :-) Flotte områder begge to. Anonymous poster hash: 5e6e6...933 Sier også Lier (strekning Lierskogen-Tranby- Lierbyen.. IKKE Sylling, det er veldig usentralt selv om det bor en del folk der nå.. I Lier har vi en kulturskole og vi har nylig fått splitter ny kulturscene. Det er ikke en sport/idrett du ikke finner her, skog og mark rett utenfor døra, men samtidig sentralt med fri fart ut på E18 retning Drammen og Oslo samt et kjøpesenter (ikke det mest fancye, men man får tak i det man trenger). Store byggefelt med flust av barnefamilier. Litt stive priser, men kan ikke sammenlignes med Bærum- og Osloprisene Welcome to Lier Anonymous poster hash: 99a42...505
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #30 Skrevet 2. november 2015 Tusen, tusen takk til dere alle som har tatt dere tid til å skrive langt og utfyllende om steder dere bor og trives. Det setter jeg/vi stor pris på. Oslo blir det ikke på oss, det er for dyrt og ikke helt det vi ser etter. Dere er supre som deler. Takk, takk, takk HI Anonymous poster hash: 95334...d2b
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #31 Skrevet 2. november 2015 Snålt......... Å flytte til en annen landsdel, hvorsom helst liksom, bare ikke der dere bor Det er rimelig spesielt, må jeg si! en ting er om man flytter pga jobb, eller familie, eller skole, og så blir man boende, men å bare bryte opp for å bryte opp er snålt. Kunne jo forstått det om det dreide seg å flytte til Australia, eller Goa, men til Drøbakk? eller grimstad, eller Moss, bare for å flytte liksom. Rive barna opp fra lokalmiljøet, bare for å flytte, til en annen landsdel, det er snålt det. Anonymous poster hash: 49b32...94d
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #32 Skrevet 2. november 2015 Ringsaker! Anonymous poster hash: 38f98...d94 😂Er du morsom? Hun ønsker gode skoler og kulturtilbud... Anonymous poster hash: e3f50...3c2 Vel, Ringsaker har gode skoler, og Ringsaker har godt kulturtilbud. RingsakerOperaen, Prøysenhuset, Tømmerstock osv. Dessuten er Ringsaker perfekt plassert i Innlandet, midt mellom Mjøsbyene Gjøvik, Lillehammer og Hamar. Kort vei til Oslo, med tog og bil, og kort vei til Gardermoen. Ringsaker ligger nydelig til ved Mjøsa samtidig som det er kort vei til fjellet, nok å nevne Sjusjøen og Ljøsheim. Ringsaker har stabilt, godt innlandsklima, du kan bo landlig og behagelig, og ha kort vei til det urbane. Boligprisene er en bagatell sammenlignet med f.eks. Oslo-området. Gode skoler er det også, Fagerlund i Brumunddal og Kilde i Moelv har svært godt rykte. U-skolene vet jeg mindre om, men den videregående skolen er svært bra. Der bygges det forøvrig nytt nå. Fagerlund er så godt som ny, og i Moelv bygges det ny skole nå, der andelen fra Kilde, med sin svært gode kultur , vil utgjøre den største andelen etter sammenslåing med Skarpsno, som forøvrig også er en veldig god skole, men med elendig infrastruktur. Det blir også bygd ut med ny svømmehall i Moelv parallelt med bygging av ny skole. Flott sted å bo! Anonymous poster hash: 38f98...d94 Glemte å nevne Kulturskolen! Den er også veldig bra og har et forholdsvis bredt tilbud. Anonymous poster hash: 38f98...d94 Jeg er også hjemflyttet Ringsokning og kan ikke få rost Ringsaker nok. Det er et bredt og omfattende aktivitetstilbud til både barn og voksene eks fotball,håndball,turn,sykkel, go-cart, innebandy, flere grener kampsport, orientering, Ski, hopping, flere former for dans, korps, drilling,slalom, utfor, røde kors, trial, stisykkling, speidern, 4H, kulturskole med musikk undervisning, maling mm. Dette er bare det jeg kommer på som er i kommunen, våger du ferden til Hamar har Ankerskogen både svømme og stupekurs samt hokey. I Ringsaker finnes det noe for alle. Jeg har bodde langt unna Ringsaker i mange år å det stedet jeg forlot å det stedet det har blitt er ikke sammenlignbart! Jeg flyttet tilbake pga barna og oppvekstvilkårene for dem så jeg blir stadig overrasket over hvor godt jeg trives og hvor godt det blir passer meg å bo her med mulighet for både båtliv og fjellheim. Anonymous poster hash: dba10...565 Jeg er ikke opprinnelig ringsaksokning, altså, men trives. Anonymous poster hash: 38f98...d94
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #33 Skrevet 2. november 2015 Vil absolutt anbefale Hamar. Det er sentralt, med god forbindelse inn til Oslo, men allikevel ikke for stort. Her er det mange varierte jobber innen kultur, IT, reklame, helse, skole m.m. Vi har full barnehagedekning, flere gode kommunale skoler, Montessori- og Steinerskole. Sistnevnte ligger rett over grensa til Stange, men er nær sentrum. Varierte fritidstilbud fra bandy, badmington, tennis, stup,svømming, friidrett, fotball, håndball, ballett, kampsport, motorsport, ski, hockey, turn, isdans og mye mer. Det er korps, speider, teater, sang, kulturskole, treningsentre og flyplass for hobbyflygere og fallskjermhopping osv. Det er lagt til rette for varierte hobbyer. Det er museer og galleri. Flott natur med fine turmuligheter i og rundt kommune, både i byen, langs Mjøsa, skogen og i mer terreng. Fin strandsone med et flott stupetårn , aktiviteter som skateing, trening og småbåtbrygge. Nytt kulturhus, bra badeanlegg, stor kino, mange fine spisesteder, kjøpesentre og generelt mange artige butikker. Mange fine boligstrøk preget av eneboliger og andre med mer rekkehus og blokker. Kollektivtrafikken er i grunn bra, og togforbindelsen er god. Folk på indre-Østlandet kan være litt trauste, men de er lune, hyggelige og etterhvert mer åpne Anonymous poster hash: 9880e...bc3
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #34 Skrevet 2. november 2015 Fredrikstad=) Anonymous poster hash: 63f17...ce0
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #35 Skrevet 2. november 2015 Støtter forslaget om Son. En idyllisk " sørlandsby" på Østlandet med fantastisk klima. Kort vei til Oslo og Moss, som faktisk har både teater og en flott kino med flere saler. Son skole er veldig god og miljøet der er trygt og godt. Du bor i nærheten av sjøen, hvis det er viktig for deg. Det er flotte strender, mange fine caféer og restauranter og ikke minst veldig mange aktiviteter for barn og voksne. Alt fra slalåm til tennis! Anonymous poster hash: 31cf5...9bc
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #36 Skrevet 2. november 2015 Birkenlund skolekrets i Arendal http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=65850917&searchclickthrough=true http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=64166892&searchclickthrough=true http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=66564636&searchclickthrough=true Anonymous poster hash: 33589...a47 Helt enig. Vokst opp ved link nr 2. Ett steinkast unna. Men det er finere det huset på toppen av ribberåsen der 😊 fantastisk utsikt. Men veldig fint område. Arendal har en del kultur ( selv om alle tror det er harry) vi har gode håndball lag på herre og dame siden. Begynner å få litt gode fotballag i nærområdet. Altfor mange restauranter. Store internasjonale selskaper. Fin natur og skjærgård...helt fantastisk på sommeren. Og har veldig lyst til å flytte tilbake selv z Anonymous poster hash: b4815...9b3
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #37 Skrevet 2. november 2015 Abildsø💜 Anonymous poster hash: bb1b4...841
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #38 Skrevet 2. november 2015 Er dere naturmennesker? Anbefaler nannestad kommune. Tar 12 min med tog fra Gardermoen til feks Lillestrøm. 20 til Oslo. Elsker å bo her Anonymous poster hash: 7e8a3...f40
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #39 Skrevet 3. november 2015 Vil absolutt anbefale Hamar. Det er sentralt, med god forbindelse inn til Oslo, men allikevel ikke for stort. Her er det mange varierte jobber innen kultur, IT, reklame, helse, skole m.m. Vi har full barnehagedekning, flere gode kommunale skoler, Montessori- og Steinerskole. Sistnevnte ligger rett over grensa til Stange, men er nær sentrum. Varierte fritidstilbud fra bandy, badmington, tennis, stup,svømming, friidrett, fotball, håndball, ballett, kampsport, motorsport, ski, hockey, turn, isdans og mye mer. Det er korps, speider, teater, sang, kulturskole, treningsentre og flyplass for hobbyflygere og fallskjermhopping osv. Det er lagt til rette for varierte hobbyer. Det er museer og galleri. Flott natur med fine turmuligheter i og rundt kommune, både i byen, langs Mjøsa, skogen og i mer terreng. Fin strandsone med et flott stupetårn , aktiviteter som skateing, trening og småbåtbrygge. Nytt kulturhus, bra badeanlegg, stor kino, mange fine spisesteder, kjøpesentre og generelt mange artige butikker. Mange fine boligstrøk preget av eneboliger og andre med mer rekkehus og blokker. Kollektivtrafikken er i grunn bra, og togforbindelsen er god. Folk på indre-Østlandet kan være litt trauste, men de er lune, hyggelige og etterhvert mer åpne Anonymous poster hash: 9880e...bc3 Og hvis man bor i Ringsaker, så kan man benytte seg av alle tilbud i hele Mjøsregionen, og man slipper å bo i by. For meg er det en kjempefordel. Anonymous poster hash: 38f98...d94
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #40 Skrevet 3. november 2015 vennesla er ett fint sted å bo Anonymous poster hash: f068f...edb Vennesla? Hehe.. der Ingen tru nokon kunne bu ? ☺ Nei , stemmer heller for søgne eller songdalen Anonymous poster hash: e1c82...8f4 jeg bor ikke i vennesla, men ikke så langt derfra... Jeg skulle gjerne bodd der. Ikke langt unna kr.sand by, samtidig som de har alt der, de trenger ikke ut av vennesla. Veldig koselig sted å være Anonymous poster hash: 3359e...120
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå