Livmor Skrevet 2. november 2015 #1 Skrevet 2. november 2015 Noen som har hatt babyer med stille refluks? Hva var symptomene, og hva ble gjort?
Honningmelon Skrevet 2. november 2015 #2 Skrevet 2. november 2015 Min datter hadde dette. Det ble så ille til slutt at vi ble lagt inn på sykehus fordi hun nektet å spise. Hun måtte ha sonde i en mnd. Vi slet med å gå i henne mat i to år etterpå. Ikke for å skremme deg, men ta tak i det før det blir for ille.
Livmor Skrevet 2. november 2015 Forfatter #3 Skrevet 2. november 2015 Min datter hadde dette. Det ble så ille til slutt at vi ble lagt inn på sykehus fordi hun nektet å spise. Hun måtte ha sonde i en mnd. Vi slet med å gå i henne mat i to år etterpå. Ikke for å skremme deg, men ta tak i det før det blir for ille. Så fælt:-( Vet ikke om det er det som feiler jenta mi, men klarer ikke slå fra meg tanken om at det er noe som ikke stemmer. Vanlig refluks stemmer liksom ikke, så tenker litt på om den stille varianten kan være aktuell.
SuperFries Skrevet 2. november 2015 #4 Skrevet 2. november 2015 Hvilke symptomer har din datter, da? Jeg har hatt 2 barn med dette. Begge gulpet en god del ut, men svelget enda mer. De la derfor på seg normalt. Begge gråt verre og verre, og flere og flere timer pr dag ettersom mnd gikk. De kunne bare sove sittende eller liggende oppover på oss. Måtte gå og bysse de time etter time hver dag. Det var en grusom tid. Det som hjalp, var medisiner. Hos oss funket Nexium best. Det var også det enkleste å få i de, da det er velsmakende granulat som man blander i vann. Det tok en ukes tid på medisin, så kunne de plutselig ligge litt på gulvet og bevege seg. Det hadde vært umulig før medisinen.
Livmor Skrevet 2. november 2015 Forfatter #5 Skrevet 2. november 2015 (endret) Hvilke symptomer har din datter, da? Jeg har hatt 2 barn med dette. Begge gulpet en god del ut, men svelget enda mer. De la derfor på seg normalt. Begge gråt verre og verre, og flere og flere timer pr dag ettersom mnd gikk. De kunne bare sove sittende eller liggende oppover på oss. Måtte gå og bysse de time etter time hver dag. Det var en grusom tid. Det som hjalp, var medisiner. Hos oss funket Nexium best. Det var også det enkleste å få i de, da det er velsmakende granulat som man blander i vann. Det tok en ukes tid på medisin, så kunne de plutselig ligge litt på gulvet og bevege seg. Det hadde vært umulig før medisinen. Hun brekker seg mye, og selv om hun ikke gulper mer enn jeg tror er normalt, mistenker jeg at hun svelger ganske mye gulp slik at vi ikke alltid ser det. Gulper mye oftere enn før når hun legges flatt, men gulper/brekker seg også når hodet er hevet. Sover med hodeenden hevet om natten. Hun blir verre nesten hver dag som går. Snørrete/slimete i nesen uten å virke forkjølet. Sover urolig, og får ikke så mye av den dype søvnen siden hun hele tiden er ukomfortabel og blir forstyrret av brekninger. Edit: glemte å si at vektoppgangen var veldig bra til å begynne med, mens den nå har stagnert. Endret 2. november 2015 av Livmor
SuperFries Skrevet 2. november 2015 #6 Skrevet 2. november 2015 Det høres mistenkelig likt ut. Hvor gammel er hun? Det som var klassisk her, var de konstante svelgelydene, også når de sov. Og at de ble mer og mer urolige, og fikk mer og mer vondt. Ikke så rart, de svelger jo ned magesyre, som er etsende for spiserøret. Fastlegen min var ubrukelig i denne situasjonen. pH-måling på små barn er også usikkert, da kun ca 50% viser korrekt resultat. Vi gikk til privatlege Skjærvik i Arendal. Han tok diagnosen på sykdomsbildet. Fikk medisin, og vips ble livet snudd på hodet.
Livmor Skrevet 2. november 2015 Forfatter #7 Skrevet 2. november 2015 Det høres mistenkelig likt ut. Hvor gammel er hun? Det som var klassisk her, var de konstante svelgelydene, også når de sov. Og at de ble mer og mer urolige, og fikk mer og mer vondt. Ikke så rart, de svelger jo ned magesyre, som er etsende for spiserøret. Fastlegen min var ubrukelig i denne situasjonen. pH-måling på små barn er også usikkert, da kun ca 50% viser korrekt resultat. Vi gikk til privatlege Skjærvik i Arendal. Han tok diagnosen på sykdomsbildet. Fikk medisin, og vips ble livet snudd på hodet. Hun har bare såvidt blitt tre uker, så fortsatt veldig ny. Hadde nok ikke tenkt så mye på det hvis det ikke var for at hun stadig blir verre. Skal tilbake for ny veiing på HS på onsdag, og da er det lege der. Dersom jeg ikke blir hørt, bestiller vi time hos privat barnelege.
SuperFries Skrevet 2. november 2015 #8 Skrevet 2. november 2015 Så lenge det er stille refluks, vil de ofte legge på seg. Samtidig er 3 uker veldig tidlig. Vi måtte vente med medisiner til nr 2 var 3 mnd, for å utelukke andre årsaker.
Livmor Skrevet 2. november 2015 Forfatter #9 Skrevet 2. november 2015 Så lenge det er stille refluks, vil de ofte legge på seg. Samtidig er 3 uker veldig tidlig. Vi måtte vente med medisiner til nr 2 var 3 mnd, for å utelukke andre årsaker. Håper virkelig ikke det er refluks da i så fall, over 2 måneder til med forverring av dette blir ikke godt for henne:-( Tusen takk for informative svar!
Marie1987 Skrevet 2. november 2015 #10 Skrevet 2. november 2015 Min datter hadde det også. Ammingen gikk fint frem til 3 mnd så ble det bare styr og gråting. Fant ut da hun var 9 mnd at hun ikke tålte melk. Skulle ønske vi hadde forstått det tidligere😕
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #11 Skrevet 2. november 2015 Konstant svelging, ofte hikke og en del hoste var symptomene her. Anonymous poster hash: 989a5...787
Livmor Skrevet 2. november 2015 Forfatter #12 Skrevet 2. november 2015 Konstant svelging, ofte hikke og en del hoste var symptomene her. Anonymous poster hash: 989a5...787 Svelging og hikke er også typisk for jenta mi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå