Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #1 Skrevet 2. november 2015 Jeg er gravid i uke 30 og er sykemeldt. Jeg skal på helgetur til London med min mor for å besøke min søster som nylig har fått barn. Torsdag kveld-søndag formiddag. Jeg har krysset av nei i sykemeldingen på at jeg ikke skal avvikle ferie, da det har vært uklart om jeg kan reise før jeg hadde vært på ultralyd idag. Legen mente dette gikk fint. Må jeg gi beskjed til nav? Hvordan? Er snakk om en dag, eller teller helgen også? Anonymous poster hash: 0bbdd...141
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #2 Skrevet 2. november 2015 Du må skrive opp at du har tenkt å oppholde deg i utlandet, det er jo eget punkt på sykemeldingen. Anonymous poster hash: 0c48a...556
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #3 Skrevet 2. november 2015 Hva sa legen? Anonymous poster hash: 111df...023
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #4 Skrevet 2. november 2015 Sa ikke legen at du ikke har lov til å være i utlandet mens du får sykepenger? Anonymous poster hash: 09423...ac4
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #5 Skrevet 2. november 2015 Nei, jeg spurte om jeg måtte ha med noe skriv/godkjennelse på det med tanke på forsikringen dersom noe skulle skje siden jeg var sykemeldt. Sykemeldingen ble levert inn for 2uker siden og da krysset jeg nei på at jeg ikke skulle avvikle ferie i og med at jeg ikke fikk svar på dette før idag. Sykemeldingen løper ut måneden. Anonymous poster hash: 0bbdd...141
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #7 Skrevet 2. november 2015 Du greier å dra på weekendtur til London, men ikke å jobbe? Anonymous poster hash: 5df64...ba4
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #8 Skrevet 2. november 2015 Vær obs på at de aller fleste reiseforsikringer IKKE gjelder ved graviditet, graviditetsplager etc. Les det som står med liten tekst i vilkårene. Anonymous poster hash: 23a5f...7c7
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #9 Skrevet 2. november 2015 Du må ringe nav, du har ikke lov å dra til utlandet når du er gravid. Ring også reiseforsikringen og forhør deg, mange har div unntak for gravide som velger å reise Anonymous poster hash: 00133...886
TPK Skrevet 2. november 2015 #10 Skrevet 2. november 2015 Du må ringe nav, du har ikke lov å dra til utlandet når du er gravid. Ring også reiseforsikringen og forhør deg, mange har div unntak for gravide som velger å reise Anonymous poster hash: 00133...886 Når hun er sykemeldt mener du vel...
Gjest Muji81 Skrevet 2. november 2015 #11 Skrevet 2. november 2015 Du greier å dra på weekendtur til London, men ikke å jobbe? Anonymous poster hash: 5df64...ba4 Nå er ikke jeg hi, men herregud. Klart det finnes ørten jobber som er hardere enn weekendtur til London. Ta din indignasjon og putt den i rompa Hi, ring til NAV. Det er nok ingen problem. Vet om flere som har fått slikt godkjent. I verste fall trenger du et skriv fra lege.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #12 Skrevet 2. november 2015 Du greier å dra på weekendtur til London, men ikke å jobbe? Anonymous poster hash: 5df64...ba4 Nå er ikke jeg hi, men herregud. Klart det finnes ørten jobber som er hardere enn weekendtur til London. Ta din indignasjon og putt den i rompa Hi, ring til NAV. Det er nok ingen problem. Vet om flere som har fått slikt godkjent. I verste fall trenger du et skriv fra lege. Er ikke rart vi har det høyeste sykefraværet i verden. Klarer man å dra til London klarer man å jobbe iallefall litt. Anonymous poster hash: 5df64...ba4
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #13 Skrevet 2. november 2015 Du må mest sannsynlig ha en erklæring fra legen om at du vil ha godt av å reise til London. Men du burde varsle nav. Kan jo droppe det, men om de finner ut av det i ettertid er det ikke bra... Anonymous poster hash: a6753...f70
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 2. november 2015 #14 Skrevet 2. november 2015 Du greier å dra på weekendtur til London, men ikke å jobbe? Anonymous poster hash: 5df64...ba4 Nå er ikke jeg hi, men herregud. Klart det finnes ørten jobber som er hardere enn weekendtur til London. Ta din indignasjon og putt den i rompa Hi, ring til NAV. Det er nok ingen problem. Vet om flere som har fått slikt godkjent. I verste fall trenger du et skriv fra lege. Er ikke rart vi har det høyeste sykefraværet i verden. Klarer man å dra til London klarer man å jobbe iallefall litt. Anonymous poster hash: 5df64...ba4 Hvis vi ser bort fra at destinasjonen tilfeldigvis er London, så er det faktisk bare familiebesøk hun skal på. Synes du er mer belastende å besøke søsteren din enn å jobbe? Vi vet heller ikke hvorfor hun er sykmeldt. Men ettersom hun er sm hele 6 uker er det ikke bagateller.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #15 Skrevet 2. november 2015 Jeg er arbeidsgiver, vi forskutterer lønn, og jeg ringte NAV for å forhøre meg om dette da jeg hadde en arbeidstaker i samme situasjon som deg. Fikk da til svar at de ikke brydde seg om det så lenge det ikke var de som betalte ut lønn og at jeg bare måtte ta det med arbeidstaker samt melde til NAV, men bare dersom jeg ønsket problemer med arbeidstaker. Så ikke alltid NAV gjør noe nei. Anonymous poster hash: 9bc3c...354
Førstemann Skrevet 2. november 2015 #16 Skrevet 2. november 2015 Vær obs på at de aller fleste reiseforsikringer IKKE gjelder ved graviditet, graviditetsplager etc. Les det som står med liten tekst i vilkårene. Anonymous poster hash: 23a5f...7c7 Det her er IKKE sant. Men reiseforsikringen dekker ikke sykdom/tilstand eller forverring av tilstand som var der før reisen. Dvs at om HI blir dårligere av det hun er sykmeldt for så vil det ikke være dekket. Skulle hun få noen komplikasjoner som IKKE har noe med sykemeldingen er dette ikke dekket. Alle de reiseforsikringene jeg vet om (de store selskapene) dekker reiser til og med 8 mnd.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #17 Skrevet 2. november 2015 Vær obs på at de aller fleste reiseforsikringer IKKE gjelder ved graviditet, graviditetsplager etc. Les det som står med liten tekst i vilkårene. Anonymous poster hash: 23a5f...7c7 Det her er IKKE sant. Men reiseforsikringen dekker ikke sykdom/tilstand eller forverring av tilstand som var der før reisen. Dvs at om HI blir dårligere av det hun er sykmeldt for så vil det ikke være dekket. Skulle hun få noen komplikasjoner som IKKE har noe med sykemeldingen er dette ikke dekket. Alle de reiseforsikringene jeg vet om (de store selskapene) dekker reiser til og med 8 mnd. Jo, det er det! Jeg jobber i et av de største forsikringsselskapene i Norge, og har også jobbet i et annet stort tidligere. Så jeg vet hva jeg snakker om. Anonymous poster hash: 23a5f...7c7
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #18 Skrevet 2. november 2015 Vær obs på at de aller fleste reiseforsikringer IKKE gjelder ved graviditet, graviditetsplager etc. Les det som står med liten tekst i vilkårene. Anonymous poster hash: 23a5f...7c7 Det her er IKKE sant. Men reiseforsikringen dekker ikke sykdom/tilstand eller forverring av tilstand som var der før reisen. Dvs at om HI blir dårligere av det hun er sykmeldt for så vil det ikke være dekket. Skulle hun få noen komplikasjoner som IKKE har noe med sykemeldingen er dette ikke dekket. Alle de reiseforsikringene jeg vet om (de store selskapene) dekker reiser til og med 8 mnd.Jo, det er det! Jeg jobber i et av de største forsikringsselskapene i Norge, og har også jobbet i et annet stort tidligere. Så jeg vet hva jeg snakker om. Anonymous poster hash: 23a5f...7c7 Da bør du virkelig på kurs! For noe tull! Anonymous poster hash: 8cf1b...e63
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #19 Skrevet 2. november 2015 Vær obs på at de aller fleste reiseforsikringer IKKE gjelder ved graviditet, graviditetsplager etc. Les det som står med liten tekst i vilkårene. Anonymous poster hash: 23a5f...7c7 Det her er IKKE sant. Men reiseforsikringen dekker ikke sykdom/tilstand eller forverring av tilstand som var der før reisen. Dvs at om HI blir dårligere av det hun er sykmeldt for så vil det ikke være dekket. Skulle hun få noen komplikasjoner som IKKE har noe med sykemeldingen er dette ikke dekket. Alle de reiseforsikringene jeg vet om (de store selskapene) dekker reiser til og med 8 mnd.Jo, det er det! Jeg jobber i et av de største forsikringsselskapene i Norge, og har også jobbet i et annet stort tidligere. Så jeg vet hva jeg snakker om. Anonymous poster hash: 23a5f...7c7 Da bør du virkelig på kurs! For noe tull! Anonymous poster hash: 8cf1b...e63 Hehe, vet ikke om du i det hele tatt har peiling på dette, hvor mye erfaring eller hvor du jobber, men min kompetanse på dette er det ikke noe galt med. Som jeg skriver til HI, så dekker ikke DE FLESTE selskap ting som har med graviditet å gjøre, om hennes gjør det, aner ikke vi, så hun bør derfor sjekke dette før hun reiser noe sted. Godt mulig små aktører ikke har noen klausul på dette, men det har altså vi og våre større konkurrenter. Slutt å uttal deg om ting du ikke har peiling på, spesielt når det villeder HI om noe som er ganske viktig. Anonymous poster hash: 23a5f...7c7
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #20 Skrevet 2. november 2015 Vær obs på at de aller fleste reiseforsikringer IKKE gjelder ved graviditet, graviditetsplager etc. Les det som står med liten tekst i vilkårene. Anonymous poster hash: 23a5f...7c7 Det her er IKKE sant. Men reiseforsikringen dekker ikke sykdom/tilstand eller forverring av tilstand som var der før reisen. Dvs at om HI blir dårligere av det hun er sykmeldt for så vil det ikke være dekket. Skulle hun få noen komplikasjoner som IKKE har noe med sykemeldingen er dette ikke dekket. Alle de reiseforsikringene jeg vet om (de store selskapene) dekker reiser til og med 8 mnd.Jo, det er det! Jeg jobber i et av de største forsikringsselskapene i Norge, og har også jobbet i et annet stort tidligere. Så jeg vet hva jeg snakker om. Anonymous poster hash: 23a5f...7c7 Da bør du virkelig på kurs! For noe tull! Anonymous poster hash: 8cf1b...e63 Du snakker virkelig mot bedre vitende nå. Anonymous poster hash: ae2ed...24b
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #21 Skrevet 2. november 2015 Dersom du skal beholde sykepengene under utenlandsoppholdet må du søke NAV om dette før du reiser. Det holder ikke at legen har godkjent dette. Om ikke NAV mottar/godkjenner søknaden vil de ikke utbetale sykepenger til deg/refusjon til din arbeidsgiver. Du må da avvikle ferie. God tur Anonymous poster hash: 48a99...eb6
inchi Skrevet 2. november 2015 #22 Skrevet 2. november 2015 Når jeg har vært sykmeldt og i utlandet for behandling, så har jeg levert søknad til nav om utenlandsopphold. Er et eget skjema om dette. Du må få et skriv fra legen din om at reisen ikke vil forverre sykdomstilstanden din.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #23 Skrevet 2. november 2015 Så i verste konsekvens så risikerer man å være en dag uten lønn? Anonymous poster hash: 0bbdd...141
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #24 Skrevet 2. november 2015 Så i verste konsekvens så risikerer man å være en dag uten lønn? Anonymous poster hash: 0bbdd...141 Nei, i verste fall vil NAV kunne stanse dine sykepenger dersom de mener ditt utenalndsopphold var til hinder for oppfølgingsarbeidet i forbindelse med sykemeldingen. Men er vel ikke så sannsynlig de vil vurder dette ut fra 1-2 stønadsdag i utlandet. Anonymous poster hash: 48a99...eb6
Førstemann Skrevet 2. november 2015 #25 Skrevet 2. november 2015 Vær obs på at de aller fleste reiseforsikringer IKKE gjelder ved graviditet, graviditetsplager etc. Les det som står med liten tekst i vilkårene.Anonymous poster hash: 23a5f...7c7 Det her er IKKE sant. Men reiseforsikringen dekker ikke sykdom/tilstand eller forverring av tilstand som var der før reisen. Dvs at om HI blir dårligere av det hun er sykmeldt for så vil det ikke være dekket. Skulle hun få noen komplikasjoner som IKKE har noe med sykemeldingen er dette ikke dekket. Alle de reiseforsikringene jeg vet om (de store selskapene) dekker reiser til og med 8 mnd.Jo, det er det! Jeg jobber i et av de største forsikringsselskapene i Norge, og har også jobbet i et annet stort tidligere. Så jeg vet hva jeg snakker om.Anonymous poster hash: 23a5f...7c7 Da bør du virkelig på kurs! For noe tull!Anonymous poster hash: 8cf1b...e63 Du snakker virkelig mot bedre vitende nå. Anonymous poster hash: ae2ed...24b Jeg tror du som sier at reiseforsikringen ikke gjelder blander kortene her. Avbestillingsforsikringen gjelder ikke graviditet som regel, mens sykdom på reise vil være dekket. Hvis det ikke er tilfelle der du jobber så synes jeg du skal si hvilket selskap dette er, for det har jeg vondt for å tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå