Gå til innhold

Noen som har vært på cruise med Royal Caribbien cruise lines? Fortell!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på Middelhavscruise til sommeren. Vi har reist mye med våre barn, men har aldri vært på cruise. Har litt blandede følelser ang denne type ferie, kjenner jeg. Er ikke så fan av å følge en "saueflokk" på ferie.

Lurer på alt fra a-å. Kan noen fortelle litt? Hvor spise middag? Bør vi ha drikkepakke? Antrekk dag og kveldstid? Utflukter? Organisert eller gjøre ting på egen hånd? Hva er verdt å få med seg på skipet? Show etc? Lommepenger? Og ikke minst: var cruiseferie verdt pengene? Det er jo helt vanvittig dyrt etter min mening....

På forhånd tusen takk for hjelp!

Anonymous poster hash: 118d6...a06
Skrevet

Nå blir jeg enda mer nervøs for å dra på cruise... Er det virkelig ingen av dere dib-damene som har erfaring fra denne ferietypen?

HI

Skrevet

Har ikke vært på cruise selv, men vi vurderer det også til neste år. :) Kjenner flere som har reist med RCCL, og vært kjempefornøyd. Snakket faktisk med noen venner om det i helgen, og de anbefalte drikkepakke dersom man tenker å drikke vin til maten hver dag og ellers noen øl og drinker i løpet av dagen. Drikker du ett glass til middag, så er det visst ikke verdt det.

Anonymous poster hash: 2c74d...c09

Skrevet

Takk for svar! Og lykke til med cruiseplanene! HI

Skrevet

Har vært på cruise med RCCL i Karibien to ganger. Helt fantastisk!

Føltes ikke som å følge en saueflokk.. Selv om det så klart er mye folk på båten.

Du må pakke med deg pen kjole da det er gallakveld en av kveldene ombord.

Verdt alle pengene. Husk å bestille drikkepakke og husk å tipse☺️.

Gled deg☺️

Anonymous poster hash: 62afc...790

Skrevet

Skal om et par uker-spent😄👍🏻

Anonymous poster hash: a9f11...31a

Skrevet

Har vært på cruise med RCCL i Karibien to ganger. Helt fantastisk!

Føltes ikke som å følge en saueflokk.. Selv om det så klart er mye folk på båten.

Du må pakke med deg pen kjole da det er gallakveld en av kveldene ombord.

Verdt alle pengene. Husk å bestille drikkepakke og husk å tipse☺️.

Gled deg☺️

Anonymous poster hash: 62afc...790

Takk! Nå ble jeg glad. Cruise i Karibien er vel hakket mer eksotisk enn Middelhavet, men vi ønsket litt mer "havnetetthet" og valgte Middelhavet av den grunn. Liker vi livet om bord, så blir det vel Karibien neste gang! Takk for svar! Drikkepakke og finkjoler er notert:)

Skrevet (endret)

Jeg tror enten du elsker cruiseferier, eller så hater du det. Jeg passer inn i sistnevnte kategori, og det skal tvang til for å få meg med på en cruiseferie igjen. Jeg kjenner derimot flere med helt andre opplevelser og syn på den formen for ferie, og som ikke reiser på annet enn cruiseferier.

Jeg tenker at du pakker med lignende klær som du ville hatt med på en hvilken som helst ferie. Jeg anbefaler minst mulig arrangerte utflukter, men hvis du generelt synes arrangerte opplegg er bra, er det sikkert ikke så dumt.

Endret av beef sister
Skrevet

Jeg har vært 14 dager i Middelhavet. dette likte jeg ikke:

- for mye folk

- dyrt

- "amerikansk stemning" og show

- for lite tid i land - ble mye stress med ungene

- trangt

-altfor dyrt

- de ansattte tjener veldig dårlig, og smisker hele tiden for å få tips

- dårlige arbeidsforhold for ansatte

- masse bråk over alt

Positive ting:

- god service

- noe som skjedde hele tiden for barna

- en del god mat i de fine restaurantene

- rent

Anonymous poster hash: 78adb...54d
Skrevet

ANBEFALER!! var nettopp på cruise i Middelhavet fra Barcelona, med allure of the seas. Fantastisk! Vi valgte å ikke ha drikkepakke,men neste gang skal vi ha det. For oss var det god tid på land. Likte veldig godt at de holdt av det bordet vi pleide å ha på en av restaurantene, selv uten at vi booket bord. Slik at vi fikk samme servitøren hver gang, så tilsluttet visste de hva vi ville ha å drikke. Mye show å få med seg og veldig god stemning. Eneste var at det var lite basseng som var laget for bleiebarn( kun et lite) deilig å kunne spise så mye du ville i de fleste restaurantene, men det var noen som var litt mer eksklusive og kostet ekstra.

Likte hvordan man ble tatt I mot på båten og systemet rundt det. Ellers hadde man en spesiell person som ordnet på lugaren,og han husket navnene, husket hvor ting skulle ligge osv.

Vi gjorde ikke så mye av turene på land fordi jeg var gravid med bekken problemer så vi tok det I vårt tempo. Men andre i reisefølget tok en oppsatt tur, og de var veldig fornøyde. Bra system.

Anbefaler det veldig! Synes det var verdt det. Føltes ikke som noe saueflokk og likte godt stemningen som var på kvelden.

Dessuten er cruise I Karibien veldig oppskrytt, sier en bekjent som har jobbet i rccl. Middelhavet er mye finere.

Anonymous poster hash: 54a11...8b1

Skrevet

Takk for svar dere siste her! Godt å høre positive erfaringer - men de negative erfaringene stemmer helt overens med det jeg var redd for. Spesielt de ansattes arbeidsforhold. Jeg sliter med å kose meg på ferie hvis folkene som "sliter" for meg ikke behandles godt. Jaja, det er meg... Dette er en tur vi "må" reise på (slektsstevne) så jeg får bare legge fra meg fordommene og møte denne cruiseverdenen med åpent sinn. Takk igjen for deling av erfaringer!

HI

Skrevet

Husk en cardigan, det kan bli kjølig inne på båten grunnet aircondition :)

Spis frokosten i a la carten, myyyye mindre folk og stress enn i buffeten :)

Anonymous poster hash: 92f55...405

Skrevet

Husk en cardigan, det kan bli kjølig inne på båten grunnet aircondition :)

Spis frokosten i a la carten, myyyye mindre folk og stress enn i buffeten :)

Anonymous poster hash: 92f55...405

Hva mener du med "a la carten"? Mener du en spesiell restaurant? RCCL Oasisklasse cruise skip har samme navn på alle spisestedene, så hvis du husker navnet på frokoststedet blir jeg glad! Jeg hater store, masete frokostbuffeter... HI

Skrevet

Kupper tråden litt,håper det går greit🙈Men,er det noen som vet om man kan kjøpe Kun en drikkepakke og dele med ett barn og en vokse ?😜

Skrevet

Kupper tråden litt,håper det går greit🙈Men,er det noen som vet om man kan kjøpe Kun en drikkepakke og dele med ett barn og en vokse ?😜

Men i alle dager?? Er du helt idiot eller??

Anonymous poster hash: 2c74d...c09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...