Gå til innhold

Guttenavnet Samson

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bakeri?? Nei nei. :) Jeg kjenner/har kjent flere Samson'er. Det jeg vokste opp var det en gammel koselig mann i samme bygda som het Samson. Hans sønn har også Samson som mellomnavn. Pluss at jeg vet at hans oldebarn er oppkalt etter han, tror han heter noe sånt som Daniel Samson. Personlig kunne jeg nok ikke kalt mitt barn for bare Samson, men derimot valgt Samson som mellomnavn, hvor kanskje bare det første navnet blir brukt som tiltalenavn. Men, det er nå bare meg det. Uansett, så liker jeg Samson på den måten at jeg har gode relasjoner til det navnet. Synes det er et veldig koselig og stødig navn. :) Samtidig som det kanskje litt tungt, derfor ville jeg selv eventuelt valgt Samson som mellomnavn. Men det er absolutt ikke noe galt med det navnet og jeg forbinder det absolutt ikke med noe bakeri! :)

Ikke hørt om bakeriet.. Men er ikke fra hovedstaden, heller.

Vet om én som heter det, han er i 80-årene. Så er litt gammelmannsnavn for meg, da jeg aldri har hørt det i noen annen forbindelse.

I seg selv er det egentlig litt kult, da! Ville overhodet ikke reagert negativt hvis jeg møtte en liten gutt som het det. Ville nok ikke valgt det selv, men er et navn det er på tide å ta frem og bruke:)

Anonymous poster hash: 82870...f43

En ting til: ville nok helst brukt det som første fornavn, med mindre det er oppkalling og/eller man ikke ønsker å bruke det til daglig. For med endelsen -son høres det litt ut som et etternavn.. Særlig hvis det står etter et annet fornavn.

Anonymous poster hash: 82870...f43

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...