Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #1 Skrevet 1. november 2015 Jeg har små barn, har jeg da rett til å redusere stillingen eller er det opp til arbeidsgiver å bestemme? Jobb i kommunen. Er det retningslinjer for hvor mye jeg kan redusere og hvor raskt etter oppstart jeg kan be om det? Anonymous poster hash: cc321...2cb
TinaK 1990 Skrevet 1. november 2015 #2 Skrevet 1. november 2015 Ville takket ja....så redusert stillingen etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #3 Skrevet 1. november 2015 Synes jeg har lest et sted at du har rett på 80% dersom du har barn under 10 år. Men usikker på om jeg husker riktig. Anonymous poster hash: 162ec...35a
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #4 Skrevet 1. november 2015 Synes jeg har lest et sted at du har rett på 80% dersom du har barn under 10 år. Men usikker på om jeg husker riktig. Anonymous poster hash: 162ec...35a Tror det er opp til kommunen... Anonymous poster hash: 00efb...292
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #5 Skrevet 1. november 2015 Mener du har rett på redusert stilling når du har små barn, dersom det ikke skaper store problemer for arbeidsgiver. Så hvis du feks har en ledende stilling har du ikke rett på det. Anonymous poster hash: cbd90...aa3
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #6 Skrevet 1. november 2015 Ta jobben, jobb 100% som andre og bidra til fellesskapet. Anonymous poster hash: a3b2c...e98
Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 1. november 2015 #7 Skrevet 1. november 2015 Jeg fikk 100% fast i kommunen for 1 år siden og fikk tilbud om å jobbe 80% siden jeg hadde 3 små 😊
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #8 Skrevet 1. november 2015 Hvis du ikke evner å jobbe fulltid så får du søke på deltidsstillinger da. Anonymous poster hash: 17237...dcb
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #9 Skrevet 1. november 2015 Mamma_til_tre_jenter: Spurte du om å jobbe redusert før dere skrev kontrakt? Hvordan var arbeidsmarkedet for deg? I mitt yrke er det svært vanskelig å få fast stilling, så jeg hadde virkelig ikke trodd jeg skulle få den. 22:00: Poenget er at jeg kjenner mine begrensninger. Ingen poeng i å forstrekke seg og ende i sykemelding. HI Anonymous poster hash: cc321...2cb
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #10 Skrevet 1. november 2015 Mamma_til_tre_jenter: Spurte du om å jobbe redusert før dere skrev kontrakt? Hvordan var arbeidsmarkedet for deg? I mitt yrke er det svært vanskelig å få fast stilling, så jeg hadde virkelig ikke trodd jeg skulle få den. 22:00: Poenget er at jeg kjenner mine begrensninger. Ingen poeng i å forstrekke seg og ende i sykemelding. HI Anonymous poster hash: cc321...2cb Hvorfor søker du på 100 % stillinger da? Anonymous poster hash: 72b85...eb6
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #11 Skrevet 1. november 2015 22:21: Fordi det er svært få stillinger som utlyses som mindre enn 100%. Vet om flere som har redusert stillingen sin, men lurer på hvordan regelverket rundt dette er og hvordan andre har gått fram. HI Anonymous poster hash: cc321...2cb
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #12 Skrevet 1. november 2015 Har hørt at man har rett på å jobbe redusert om man har barn under 7 år. I hvertfall i min kommune. Anonymous poster hash: 9eef4...262
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #13 Skrevet 1. november 2015 Så sant det ikke et en vesentlig ulempe for arbeidsgiver har du krav på å jobbe redusert dersom du har små barn. Hilsen jurist. Kan finne hjemmelen for deg i morgen hvis du vil. Anonymous poster hash: 0edcc...c8d
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #14 Skrevet 1. november 2015 22:41: Supert om du kan finne hjemmelen! HI Anonymous poster hash: cc321...2cb
Stina <3 Skrevet 1. november 2015 #15 Skrevet 1. november 2015 Siden du har små barn kan du søke permisjon
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #16 Skrevet 1. november 2015 Du bør hvert fall takke ja dersom det er så få stillinger som lyses ut og vanskelig å få fast stilling. Da kan du ikke takke nei til en slik mulighet! Anonymous poster hash: 75592...97e
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #17 Skrevet 1. november 2015 Ta 100% 'n og gå noen uker... Så søker du 20% perm pga at du har barn i min kommune får du det fram til skolestart for barna, men sikkert individuellt fra kommune til kommune. Anonymous poster hash: a3124...f74
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #18 Skrevet 1. november 2015 Takk ja og søk om redusert arbeidstid. Anonymous poster hash: cde09...2d3
sug lut Skrevet 1. november 2015 #19 Skrevet 1. november 2015 Aksepter den først som den er og så kan du søke om reduksjon, enten av helsemessige eller sosiale grunner. Sakser fra Arbeidstilsynet: En arbeidstaker som kan dokumentere behov for redusert arbeidstid i [..] har rett til redusert arbedstid. Unntaket er hvis dette medfører "vesentlig ulempe" for virksomheten. Ulempene må være forholdsvis betydelige for at arbeidstaker skal kunne nektes rett til redusert arbeidstid, og må bero på en konkret vurdering i hvert enkelt tilfelle. Arbeidsgiver vil for eksempel kunne si at det ikke er mulig å skaffe kvalifisert vikar, at en stilling er spesielt vanskelig å dele eller at reduksjonen ikke kan tilpasses turnusplan. Det kan også ha betydning dersom andre i virksomheten påføres ulemper på grunn av arbeidsreduksjonen.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #20 Skrevet 1. november 2015 Ta 100% 'n og gå noen uker... Så søker du 20% perm pga at du har barn i min kommune får du det fram til skolestart for barna, men sikkert individuellt fra kommune til kommune.Anonymous poster hash: a3124...f74 og, alle kommuner har et permisjonsreglemang. Sjekk hva som står der Anonymous poster hash: a3124...f74
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #21 Skrevet 2. november 2015 Håper virkelig ikke at vedkommende vi skal ansette nå søker om redusert arbeidstid. Vi har bare en ledig kontorplass, og har bruk for en i 100%. Dessuten er de faste kostnadene med deltidsansatte like stor som de som jobber fullt (f.eks lisenser, julegaver, kurs, sosiale arrangementer, kontorplass osv). Dersom de er utlyst en 100% stilling, vil jeg anta at de har bruk for en i 100%. Synes det er dårlig gjort å ikke respektere dette. Hilsen arbeidsgiver med noen få ansatte (som merker det utrolig godt når noen jobber redusert). Anonymous poster hash: d8247...9e9
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #22 Skrevet 2. november 2015 Håper virkelig ikke at vedkommende vi skal ansette nå søker om redusert arbeidstid. Vi har bare en ledig kontorplass, og har bruk for en i 100%. Dessuten er de faste kostnadene med deltidsansatte like stor som de som jobber fullt (f.eks lisenser, julegaver, kurs, sosiale arrangementer, kontorplass osv). Dersom de er utlyst en 100% stilling, vil jeg anta at de har bruk for en i 100%. Synes det er dårlig gjort å ikke respektere dette. Hilsen arbeidsgiver med noen få ansatte (som merker det utrolig godt når noen jobber redusert). Anonymous poster hash: d8247...9e9 Dårlig gjort faktisk! Det er en lov som sier at man har rett på å jobbe redusert når man har små barn. Hvis det er et problem for deg burde du kanskje funnet på noe annet enn å bli arbeidgiver. Synes du det er dårlig gjort med kvinner som blir gravide også da eller? Anonymous poster hash: 6042a...57a
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #23 Skrevet 2. november 2015 Håper virkelig ikke at vedkommende vi skal ansette nå søker om redusert arbeidstid. Vi har bare en ledig kontorplass, og har bruk for en i 100%. Dessuten er de faste kostnadene med deltidsansatte like stor som de som jobber fullt (f.eks lisenser, julegaver, kurs, sosiale arrangementer, kontorplass osv). Dersom de er utlyst en 100% stilling, vil jeg anta at de har bruk for en i 100%. Synes det er dårlig gjort å ikke respektere dette. Hilsen arbeidsgiver med noen få ansatte (som merker det utrolig godt når noen jobber redusert). Anonymous poster hash: d8247...9e9 Dårlig gjort faktisk! Det er en lov som sier at man har rett på å jobbe redusert når man har små barn. Hvis det er et problem for deg burde du kanskje funnet på noe annet enn å bli arbeidgiver. Synes du det er dårlig gjort med kvinner som blir gravide også da eller? Anonymous poster hash: 6042a...57a Funnet på noe annet enn å bli arbeidsgiver? Så å skape arbeidsplasser er noe negativt? Det er nå en gang sånn at de ansatte vil ha høyest mulig lønn, men vil jobbe minst mulig. Hvis halvparten av mine ansatte jobber redusert, blir det betydelig mindre omsetning på disse. En del av kostnadene (utenom ren lønn) blir som tidligere nevnt like høye som for de som jobber fullt. Da taper selskapet penger, og hvis det går skikkelig ille, må jeg til slutt legge ned selskapet. I et selskap med kun få ansatte, er det faktisk ikke rom for så mye deltid før det ikke lenger er økonomisk lønnsomt. Jeg har forøvrig ingenting imot damer som blir gravide, da det er mulig å sette inn vikar for disse. Anonymous poster hash: d8247...9e9
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #24 Skrevet 2. november 2015 Ta jobben, jobb 100% som andre og bidra til fellesskapet. Anonymous poster hash: a3b2c...e98 Å, så tøff bak tastaturet og anonymknappen sin! Anonymous poster hash: 34c8c...ac7
Gjest Darwinia:-) Skrevet 2. november 2015 #25 Skrevet 2. november 2015 Håper virkelig ikke at vedkommende vi skal ansette nå søker om redusert arbeidstid. Vi har bare en ledig kontorplass, og har bruk for en i 100%. Dessuten er de faste kostnadene med deltidsansatte like stor som de som jobber fullt (f.eks lisenser, julegaver, kurs, sosiale arrangementer, kontorplass osv). Dersom de er utlyst en 100% stilling, vil jeg anta at de har bruk for en i 100%. Synes det er dårlig gjort å ikke respektere dette. Hilsen arbeidsgiver med noen få ansatte (som merker det utrolig godt når noen jobber redusert). Anonymous poster hash: d8247...9e9 Det som er dårlig gjort er å forvente at andre skal sette egne RETTIGHETER til side for å fylle arbeidsgiverens BEHOV.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå