Gå til innhold

Noen som kan dette med F3 dager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en f3 dag i juleturnus. Da har de tatt bort den ene helligdagen jeg går, natt til 2. Juledag. Jeg skal gå natt til 3. Juledag også, men da er det bare 1,5 time som er på helligdagen. Jeg sa ifra før de laget turnus at jeg ville gå vaktene mine, har jeg ikke rett på å få gå denne f3 dagen da? Mister jo en hel del penger siden det er 133%.

Anonymous poster hash: 11c7a...1cc

Fortsetter under...

Skrevet

Arbeidsgiver kan ta deg ut hvis de ikke har behov for deg på jobb. Ofte reduseres bemanningen i høytidene og det er billigere å gi deg en F3 dag enn å betale helligdagstillegget. 

Skrevet

Du skal ha F3 dagen du har krav på som fri, du kan ikke jobbe denne.

Anonymous poster hash: 33003...f44

Skrevet

Du har ikkje krav på å få jobbe heilagdagen, men det er heller ikkje nokon regel om at du ikkje kan jobbe fleire heilagdagar enn dei "obligatoriske".  Eg hadde vore glad dersom nokon ynskte å jobbe slik at eg kunne fått fri, men om det er mange som ynskjer å jobbe heilagdagane har dei nok prøvd å fordele det.  Ein må sjå på heilagdagane gjennom heile året under ett.

Eg ville gjeve beskjed om at du framleis var interessert i å jobbe, så kan det godt hende det vert ledige vakter.  Du tener dessutan betre på å ta det som ekstravakt enn å ha den på turnusen, fordi du då får timelønn + tillegg, medan du berre ville fått tillegget dersom du hadde hatt det på turnusen din.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

På vanlige dager er det 4 stk på jobb hos oss. Det er ikke et behov på helligdager og vi har derfor bare 2 på jobb. Det betyr at 2 stk får F3 på helligdagene. Noen ganger får de 2-3 på rappen, andre ganger må de jobbe.

Dersom man lager turnus og velger gjennomsnittsberegnig av F3 må man faktisk sette det inn for å få den godkjent. Dersom man velger å ikke ha det med kan man jobbe flere helligdager på rad uten at det slår ut noe sted. Søndager teller og som helligdag når man skal beregne antall F3, slik at om turnusen går gjennom hele desember er det litt flere dager å ta hensyn til enn bare de rød-rød

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...