Gå til innhold

Dere som har eggallergi, kan dere hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere spise Toro sjokolademuffins?

Anonymous poster hash: ad776...116

Skrevet

Det er egg i dem så det er ikke sikkert den som er alergisk kan spise dem, noen er allergisk mot egg i rå form ( som i glasuren ol) og noen mot alt som har med egg og gjøre så du må nesten høre med vedkommende eller finne på noe annet.

Skrevet

Takk for svar ☺️

Skrevet

For meg ville det vært uaktuelt.

Jeg har en alvorlig allergi mot egg i alle former.

Bare det er spor av egg i ett produkt kan jeg ikke spise det, samme om bestikk eller gryter/kjeler har vært i nærheten av egg uten en kokvask først.

Min reaksjon er at luftrøret skrumper inn og jeg slutter å puste.

Ikke særlig moro.

Anonymous poster hash: 5996b...82c

Skrevet

For meg ville det vært uaktuelt.

Jeg har en alvorlig allergi mot egg i alle former.

Bare det er spor av egg i ett produkt kan jeg ikke spise det, samme om bestikk eller gryter/kjeler har vært i nærheten av egg uten en kokvask først.

Min reaksjon er at luftrøret skrumper inn og jeg slutter å puste.

Ikke særlig moro.

Anonymous poster hash: 5996b...82c

Seksåringen skal ha besøk av en kompis i morgen, og jeg er helt grønn på dette. Han kan altså ikke ha laktose og egg.

Så vi serverer melkefrie pølser og hjemmebakt brød. Det må jo være safe. Så er det gele, vanlig (freia?) pakke kokt med en halv liter vann. Det er vel ok? Vaniljesaus utgår da jeg ikke finner alternativ til det.

Så har vi forskjellig type chips og masse løsvekt godis. Kan man risikere allergener i det?

Så skal jeg lage muffins og krem med melkefri melange.

Hadde du reagert på noe av dette?

Unnskyld maset, men er livredd for å gjøre feil. Vil ikke risikere å gjøre ungen sjuk 😷

Skrevet

Her har mini nettopp fått diagnosen med eggallergi. Det er mye å sette seg inn i, men egg kan faktisk byttes ut med mye.

Om det er slik at egget bare skal tilsettes og at det faktisk ikke er noe egg i selve Toroposen kan du bytte ut egg med en ss bakepulver pr. Egg og væske tilsvarende hva ett egg er.

Men det er mye oppskrifter på sjokoladekaker uten egg (og melk) på nett.

Bare Google.

Og for å være sikker så kan du kokvaske bolle, slikkepott, visp, måleutstyr og kakeform. Men ved alvorlig allergi burde du fått beskjed.

Lykke til

Anonymous poster hash: d3d68...af8

Skrevet

Det er spor av egg i toro-posen, dropp den! Smågodt i løsvekt kan også ha vært i kontakt med annet godt med egg i, så dropp det og. Du får kjøpt vaniljesaus uten egg i på de fleste butikker. Eventuelt pisk krem av laktosefri kremfløte. Kan være spor av melk i noen typer potetgull, men det står isåfall bak på posen. Kos dere! :-)

Skrevet

Det kommer mange barn, så løsvektgodisen kommer jeg ikke unna.

Kan det virkelig være egg i det?

Skrevet

Hvis det f.eks har vært borti nougat (svensk smågodt) så er det egg i den. Vanlig smågodt er det ikke egg i her i Norge såvidt jeg har sett. Laktose er det derimot i myeeeee av smågodtet. Brownies kaka fra Toro er uten egg- resten er med egg. Tilsett non egg (eggerstatning) i steden for egget som skal i den så er du safe :)

Skrevet

Mine barn har venner med div allergier og jeg pleier og kun kjøpe lage slikt som jeg vet er 100%safe så løsvektgotteri hadde jeg styrt unna og heller kjøpt poser med ting som er helt fritt for allergener og spor.

Skrevet

Det er spor av egg i brownies fra Toro! Sjekket for et par dager siden....

Skrevet

Det er forskjellig hvordan allergikere reagerer på egg. Dattern min reagerer på rått egg, men når hun var mindre reagerte hun på egg i både stekt og rå form. Jeg kjøpte noe som hetet "No Egg" pulver i allergi hylla i butikken og det erstatta jeg i alt som skulle ha egg i seg. Funker veldig bra 😊

Jeg ville ikke tatt sjansen å servere den fra toro til en som har eggeallergi når det står at det er egg i det. Det er jo proteinene i egget de reagerer på.

Skrevet

Hvis det f.eks har vært borti nougat (svensk smågodt) så er det egg i den. Vanlig smågodt er det ikke egg i her i Norge såvidt jeg har sett. Laktose er det derimot i myeeeee av smågodtet. Brownies kaka fra Toro er uten egg- resten er med egg. Tilsett non egg (eggerstatning) i steden for egget som skal i den så er du safe :)

Dette har jeg forsøkt, men kaka blei steinhard..... Blir din som den skal?

Anonymous poster hash: 70ee7...bd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...