Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #1 Skrevet 29. oktober 2015 Han er veldig grei, men jeg irriterer meg litt. Vi har en jobb der vi er sammen med brukere. Mat, stell, sosialt samvær og aktiviteter. Idag satt han nærmest kun på vaktrommet. Bruker spurte om de skulle gjøre en aktivitet og han sa nei - han skulle se nyheter.. Ellers satt han der med mobil i hånda, ser på leilighet og ringer private samtaler. Kjente jeg ble irritert. Han forteller ofte at han forsørger kona alene og 5 barn, så at han ikke er redd for å miste jobben kan jeg ikke skjønne. Han jobber der heller ikke hver dag. Sjef? Tillitsvalgt? Vil ikke gjøre meg upopulær.. Anonymous poster hash: a690a...bd9
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #2 Skrevet 29. oktober 2015 Det er jo ikke rart han ikke er redd for jobben sin, hvis ingen tør å klage på han Anonymous poster hash: ec4e5...4e1
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 29. oktober 2015 #3 Skrevet 29. oktober 2015 Om han sitter slik så må det jo være en haug av avvik du kan skrive? Om ikke dere har rutiner for hva som skal gjøres bør dere vurdere å innføre det. Faste rutiner gir trygghet for brukerne, og det gjør det enklere for personalet å vite hva som blir forventet. Brukerne har ikke vondt av at personalet ikke spretter opp så fort de ønsker, men om kollegaen din setter sine egne behov først, og brukerens til side bør han korrigeres. Har dere ikke rutiner på avvik er nærmeste leder rette plassen å henvende seg. Du bør ha konkrete ting å komme med, ikke synsing, troing og meninger. Du må også kunne stå for det du sier til vedkommende selv.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #4 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg vet andre har skrevet avvik på han. Han vasker ikke godt nok feks, inne hos enkelte. Men ingenting har skjedd såvidt jeg vet. Han gjør kun det han absolutt må gjøre, ellers sitter han bare der. Anonymous poster hash: a690a...bd9
Firekids Skrevet 29. oktober 2015 #5 Skrevet 29. oktober 2015 Du må jo gi beskjed selvsagt. Det er ditt ansvar. Først til han og så til ledelsen.
Gjest Antarctica Skrevet 29. oktober 2015 #6 Skrevet 29. oktober 2015 Si det til sjefen. Han forsømmer seg jo totalt, han kan ikke sitte og se nyheter på jobb!!
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 29. oktober 2015 #7 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg vet andre har skrevet avvik på han. Han vasker ikke godt nok feks, inne hos enkelte. Men ingenting har skjedd såvidt jeg vet. Han gjør kun det han absolutt må gjøre, ellers sitter han bare der. Anonymous poster hash: a690a...bd9 fortsett å skrive avvik. Det er jo et nytt avvik hver gang han ikke gjør det han skal. Det er også lettere å se at det er et problem om det stadig gjentar seg. Vi hadde også problem med ei som satt mye med mobilen, men vi tok det opp som et generelt tema under fagmøte, og hun tok hintet.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2015 #8 Skrevet 29. oktober 2015 Han er veldig grei, men jeg irriterer meg litt. Vi har en jobb der vi er sammen med brukere. Mat, stell, sosialt samvær og aktiviteter. Idag satt han nærmest kun på vaktrommet. Bruker spurte om de skulle gjøre en aktivitet og han sa nei - han skulle se nyheter.. Ellers satt han der med mobil i hånda, ser på leilighet og ringer private samtaler. Kjente jeg ble irritert. Han forteller ofte at han forsørger kona alene og 5 barn, så at han ikke er redd for å miste jobben kan jeg ikke skjønne. Han jobber der heller ikke hver dag. Sjef? Tillitsvalgt? Vil ikke gjøre meg upopulær.. Anonymous poster hash: a690a...bd9 Tro meg, han mister ikke jobben. Jeg har også en slik kollega, som gjør kun det han må og knapt nok det. Han fordeler i vaktboka og setter seg selv alltid på de enkleste brukerne og de det er minst å gjøre med. Gjøre noe som gagner fellesskapet på kontoret, har jeg aldri sett, men utrolig flink til å passe på andre. Han har fått mye klager, men han eier ikke skam så det preller av som vann på gåsa. Du kan ta det med leder eller tillitsvalgt, men det er ikke sikkert at ting blir bedre av den grunn. Anonymous poster hash: e6f62...f08
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2015 #9 Skrevet 30. oktober 2015 Dette kan du godt ta opp med tillitsvalgte (men det er jo også personer, så det må du nesten vurdere først). Din arbeidsbelastning blir større og brukerne får ikke det de skal ha fordi han bruker jobben som sitt privatkontor/stue. Anonymous poster hash: 3368f...769
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå