Gå til innhold

Hva kan jeg servere en med diabetes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor har nylig fått påvist diabetes. I morgen skal vi feire bursdag men kake.

Dette spiser jo ikke min mor lengre. Hva kan jeg servere henne?

Anonymous poster hash: e43d4...107

Fortsetter under...

Skrevet

hun kan vel spise kake selv om hun har diabetes? Hvis ikke finnes det sukkerfri is, sjokolade, nøtter, potetgull osv...

Skrevet

Hun kan fint spise kake, bare med måte :)

Anonymous poster hash: 72ba4...8a2
Skrevet

Hun kan fint spise kake, bare med måte :)

Anonymous poster hash: 72ba4...8a2

Trodde ikke man skulle spise kake da?

Anonymous poster hash: e43d4...107

Skrevet

Er da ikke problemer med å lage kaker med kunstig sukker. Søk etter lavkarbo kaker

Skrevet

Det er bare å ta litt ekstra insulin så kan hun spise kake.

Annonse

Skrevet

Hvilken type diabetes har hun da? Er bare å sette insulin deretter. Men uansett så er det fort gjort å lage labkarbo ostekake feks :) Eller suksessterte i lavkarbo style :)

Skrevet

Jeg har tendenser til diabetes. Spiser frukt, bær, nøtter f.eks. til kos. Og sukkerfritt eller med mindre sukker (et stykke går fint, jeg bare regulerer kost og tar ikke medisin). De har både gele, vaniljesaus, sjokoladepudding uten tilsatt sukker og det smaker bra. Krem uten sukker blandet med bringebær (lite sukker i bringebær forhold til andre bær) og litt kunstig søtning blir god trollkrem. Lightbrus, lightsaft, kaffe, te med suketter påvirker ikke blodsukkeret. Og hvis du virkelig vil slå på stortromma så kjøp funksjonell mat sin sjokoladekake på helsekosten! Jeg syns den er god, og den er laget med sukrin.. Så bedre enn vanlig sjokoladekake for en med diabetes. De har også noen andre varianter i ferdigmix!

Anonymous poster hash: 620e5...785

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...