Gå til innhold

Noen som har erfaring med laseroperasjon på øynene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar snart skrittet til å ringe memira nå for å starte prosessen. Men først vil jeg gjerne høre om deres erfaringer? Noen som angrer?

Anonymous poster hash: 22a17...cc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner mange som har blitt bedre og boen få som har blitt verre. Og en som nå ser dobbelt.

Så jeg kjenner mange som er fornøyde, noen som angrer på pengebruken (da synet er temmelig likt eller litt bedre/verre ) og andre som angrer på hele operasjonen.

Anonymous poster hash: 11fe8...03b

Skrevet

Jeg gjorde det for 15 år siden. Synet var perfekt helt til jeg ble gravid, da raste det, og nå bruker jeg -2 på begge øynene. Jeg anbefaler deg å vente til synet er helt stabilisert, så operere.

Anonymous poster hash: 9f9b8...76c

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg hadde gjort det igjen, om jeg hadde tatt sjansen på godt resultat. Men jeg er veldig glad jeg gjorde det nå som det faktisk gikk bra. Synet er perfekt, og det gjorde hverdagen en del lettere. Spesielt etter at vi fikk barn og jeg har vært mye oppe om nettene er jeg glad jeg slapp og famle etter briller. Ikke minst var det herlig å slippe å alltid være sår og tørr på øynene. Jeg brukte kontaktlinser altfor mye. De første ukene følte jeg meg handicapet, det var det negative. Var ikke trygg på å kjøre bil, og måtte ha ting og folk helt nært for å se.

Skrevet

Har ikke angret et minutt! Men nå har alderen tatt meg, så nå bruker jeg briller igjen, progressive sådan.

Anonymous poster hash: 93217...c46

Skrevet

Jeg fikk vite på forundersøkelsen at jeg var lett å fikse og at resultatet var nesten garantert å bli veldig bra, noen det gjorde. Er rundt 12-13 år siden jeg gjorde det. Verdt hver krone, det er det i alle fall ikke tvil om.

Skrevet

Jeg har veldig skeive (eller sjeive)? Hornhinner, +2.5 på begge øyne, så d er ikke krise.. Men jeg MÅ bruke briller, og jeg hater d!

Hi

Skrevet

Jeg har veldig skeive (eller sjeive)? Hornhinner, +2.5 på begge øyne, så d er ikke krise.. Men jeg MÅ bruke briller, og jeg hater d!

Hi

Skjeve hornhinner er mer problematisk å fikse enn f.eks. nærsynthet, bare slik at du er obs på at synet kanskje ikke blir så bra som du håper. 

Anonymous poster hash: b3eb6...ac7

Skrevet

Søren, d var d jeg fryktet :/

Skrevet

Hi

Vent tiø du er ferdig med å få barn, men etter det ville jeg bare kjørt på.. Jeg tok før jeg fikk barn, og dikk merkbart dårligere syn etter graviditetene.

Skrevet

Gjorde det for 7-8 år siden. Synet var nok ikke helt stabilt og etter et svangerskap er jeg nok tilbake langt nedi minus. Hakke turt å sjekke enda

Anonymous poster hash: 89544...82d

Skrevet

Mamma opererte, og ble mye verre enn før. De har prøvd ulike prosedyrer i ettertid,(annen laser, lagt inn linser m.m) men synet blir ikke bra igjen. Nå har hun tåke og dobbeltsyn hele tiden, overhodet ikke kjøre bil når det er mørkt, og ser "kanten" rundt linsene som ble lagt inn og øynene blir tørre og slitne. Dette skulle være en enkel ting å fikse, nesten så garantiene haglet..<br />Hun synes det er bittert i dag, at hun brukte penger på å gjøre seg selv mer invalid.<br />Jeg hadde også tenkt å fikse på øynene, men ikke sjans etter å ha fulgt henne!

Anonymous poster hash: 4c3eb...201

Skrevet

Jeg opererte for lenge siden, måtte reise til volvat da for dem var eneste som gjorde det på den tiden. Dyrt men ikke angret et sekund, bruker fortsatt ikke linser/briller. Hadde -3. Må vel være ca 16 år siden.

Anonymous poster hash: 6edc0...8b2

Skrevet

Jeg gjorde det for syv år siden. Var nærsynt, -6. Hadde perfekt syn i to år, så begynte det å bli litt uklart i kantene. Etter mindre enn tre år måtte jeg ha linser (imidlertid viste det seg at øynene var blitt mer følsomme etter operasjonen, så det er bare noen ytterst få (selvsagt de dyreste) linsene jeg kan bruke). Nå har jeg -2 og er helt avhengig av linser igjen. 

Anonymous poster hash: 68ce7...94e
Skrevet

Gjorde det for 8 år siden. Fra minus 7 til minus 0,5 etter operasjon. Korrigerte skjeve hornhinner i tillegg. Var hos synslaser.no i trondheim, da min øyenlege anbefalte de da denne kirurgen på synslaser faktisk avviste de som ikke var opererbare. Brillefri.no hadde visstnok en policy med å operere alt som kom inn dørene i Trondheim.. Men det resultat at mange ble misfornøyde.

Er fornøyd, men bruker idag briller på minus 1, fordi det er mer behagelig for øynene. Egentlig hadde jeg nok bare behøvd briller ved bilkjøring ;)

Har spart inn kostnaden på operasjon. Bruker nå slike billigbriller fra bokhandler etc. til femtilappen.

Hadde gjort det igjen.

Anonymous poster hash: c1338...4ae

Skrevet

Jeg gjorde det i 2005 og etter tre barn har jeg forsatt like klart syn som etter operasjonen. Det er helt fantastisk!

Anonymous poster hash: 23188...c6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...