Gå til innhold

Noen her har lært seg til å kjøre manuellgir igjen etter mange år med automat?

Anbefalte innlegg

Har ikke kjørt manuellgir siden jeg tok lappen i 2003. Og allerede den gangen hadde jeg lett for å kvele motoren eller surre med girene. Er det mulig for meg i alder av 32 å lære meg å gire? Har mistanke om at mannen ikke har så lyst til å lære meg det, så må få hjelp av ei venninne eventuelt. Noen med erfaring?

Anonymous poster hash: 68a72...2e7

Fortsetter under...

Har ikke kjørt manuellgir siden jeg tok lappen i 2003. Og allerede den gangen hadde jeg lett for å kvele motoren eller surre med girene. Er det mulig for meg i alder av 32 å lære meg å gire? Har mistanke om at mannen ikke har så lyst til å lære meg det, så må få hjelp av ei venninne eventuelt. Noen med erfaring?

Det klarer du og lære deg. Ikke noe problem. Det er ikke vanskelig.

Anonymous poster hash: 4da73...5e8

Hvorfor må du lære det igjen? Kan du ikke kjøre bil med automat? Bytta til automat og det er så digg ( og jeg har aldri hatt problemer med å kjøre manuelt gir altså) bare så mye deiliger med automat.

Anonymous poster hash: dcacc...f44

Hvorfor må du lære det igjen? Kan du ikke kjøre bil med automat? Bytta til automat og det er så digg ( og jeg har aldri hatt problemer med å kjøre manuelt gir altså) bare så mye deiliger med automat.

Anonymous poster hash: dcacc...f44

Fordi alle 7-setere som ligger i vår prisklasse har manuellgir. Vi har rett og slett ikke råd til automatgir når vi MÅ ha 7-seters bil. Har nå sjanse til å kjøpe en veldig bra bil for svært rimelig pris, men den er med manuellgir.

Det kommer du til å klare helt fint. Er du virkelig i tvil, så bestill en time hos en Trafikkskole å kjør i sentrum så du får giret mye opp og ned så mye som mulig. Kan få mange gode tips som du kanskje har glemt! Lykke til!

Anonymous poster hash: 68813...6ac

Å gire er ikke det vanskelige med kjøringa :) . Det kommer til å gå helt fint, men jeg synes at tipset om å spandere på deg en time eller to på en kjøreskole var godt. Sikkert lettere for en proff å hjelpe deg, enn en venninne.

Annonse

Synes det er et mareritt å kjøre manuelt etter å ha kjørt automat i mange år, selv om jeg kjørte manuelt i nesten 10 år før vi skiftet bil. Ville aldri byttet.

Anonymous poster hash: b22a2...065

Jeg gikk til manuelt etter mange år med automat.

Veldig kjekt med automat når det er kø, men synes selve kjøre opplevelsen er bedre med manuelt gir.

Dette går bra HI.

Anonymous poster hash: 3fd5f...de1

Jeg gjorde det, og da var det bare 4 år siden jeg hadde kjørt opp med manuell. Jeg satte meg bak rattet på bilen og var helt blank. Kom ikke på hvordan man startet bilen en gang :-p Men en liten time med ei venninne som læremester satt det igjen. Kom raskt tilbake :-)

Anonymous poster hash: 74a90...ca6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...