Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #1 Skrevet 28. oktober 2015 Har skrevet her før, TSH på 10,94 og ble foreskrevet 50 mikrogram Levaxin daglig, ganske lav dose - opplevde med en gang bivirkninger som vektoppgang, vannansamlinger daglig hodepine og slapphet/trøtthet. Har økt dosen selv (orker ikke å vente i 4 uker til med disse bivirkningene) til 100 mikrogram, og vips! så forsvant hodepinen. Har gått over 1 kilo ned (regner med at det er vann) og fått mye mer energi. Vet at med så høy TSH er ikke 100 mikrogram noen overdose, har noen flere erfaring med at bivirkningene forsvant når man økte dosen? Anonymous poster hash: 7f3ec...d45
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #2 Skrevet 28. oktober 2015 Dette ville jeg tatt med lege/endokrinolog og ikke her.... Det tar tid å finne riktig dosering på levaxin, og ikke lurt å øke mye på kort tid. Jeg hadde tsh på 50, og har brukt tre år på å finne riktig balanse.... Ikke glem å se på andre nivåifhtsh stoffskiftet i tillegg til tsh! Anonymous poster hash: 94466...c83
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #3 Skrevet 28. oktober 2015 Nei, uansett dose sugde. Men jippi for deg Anonymous poster hash: c9a52...2e5
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #4 Skrevet 28. oktober 2015 Dette ville jeg tatt med lege/endokrinolog og ikke her.... Det tar tid å finne riktig dosering på levaxin, og ikke lurt å øke mye på kort tid. Jeg hadde tsh på 50, og har brukt tre år på å finne riktig balanse.... Ikke glem å se på andre nivåifhtsh stoffskiftet i tillegg til tsh! Anonymous poster hash: 94466...c83 Jeg skal ikke til lege før om 4 uker på kontroll igjen. Jeg spør heller ikke om medisinsk råd, men om noen har samme ERFARING som meg. Spør ikke om jeg skal kutte ut, øke dosen eller noe. Ville bare høre om flere har opplevd det samme som meg. Har ikke fått opplyst noen andre nivåer enn TSH av legen, men skal spørre neste gang jeg er på kontroll. Økte dosen som plutselig innfall fordi jeg ikke fungerte i hverdagen og begynte å ese ut på 50 mikrogram. Jeg har ansvar for flere små barn og har ikke "råd" til å ligge med migrene hver dag. Anonymous poster hash: 7f3ec...d45
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #5 Skrevet 28. oktober 2015 Jeg har aldri fått med meg verdier osv, men jeg har aldri hatt noen bivirkninger av levaxin. Enda jeg begynte rett på 100/150 mikrogram. Anonymous poster hash: 9a08e...746
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #6 Skrevet 28. oktober 2015 Jeg har aldri fått med meg verdier osv, men jeg har aldri hatt noen bivirkninger av levaxin. Enda jeg begynte rett på 100/150 mikrogram. Anonymous poster hash: 9a08e...746 Har hørt hos flere at det er den laveste dosen som gir flest bivirkninger, derfor prøvde jeg å øke. Anonymous poster hash: 7f3ec...d45
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #7 Skrevet 28. oktober 2015 Har ikke hatt noen bivirkninger på levaxin. Går på 50. Vet heller bikke th Anonymous poster hash: 23eb5...606
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #8 Skrevet 28. oktober 2015 Grensen min for bivirkninger er 75 mg. Vet ikke hvilke nivåer jeg har da.. Anonymous poster hash: 1f3f9...876
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #9 Skrevet 28. oktober 2015 Hvis jeg går på for høy dose da får jeg høy puls. Og ekstra hjerte slag. Ikke gjør noe annet enn det legen sier Anonymous poster hash: cf2f5...dbc
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #10 Skrevet 28. oktober 2015 Hvis jeg går på for høy dose da får jeg høy puls. Og ekstra hjerte slag. Ikke gjør noe annet enn det legen sier Anonymous poster hash: cf2f5...dbc Hvis jeg gjør det legen sier så fungerer jeg ikke i hverdagen, da må jeg søke om avlastning via barnevernet eller noe. Da har jeg migrene hver dag hele dagen, er slapp og sovner nesten bak rattet. I tillegg så begynte jeg å legge på meg voldsomt, noe som heller ikke er så positivt. Har sjekket puls jevnlig i går og i dag, og merker ingen forandring. Siste gang jeg gikk på Levaxin (samme lave dosen) så måtte jeg kutte den ut grunnet de samme bivirkningene. Anonymous poster hash: 7f3ec...d45
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #11 Skrevet 28. oktober 2015 Jeg synes helt klart du kan prøve deg fram selv. Men husk å bruke lang tid på doseforandringen, kroppen kan bruke mange uker før den responderer skikkelig. Trapp forsiktig opp, trapp forsiktig ned og bruk uker på hver forandring. Anonymous poster hash: c9a52...2e5
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2015 #12 Skrevet 28. oktober 2015 Jeg synes helt klart du kan prøve deg fram selv. Men husk å bruke lang tid på doseforandringen, kroppen kan bruke mange uker før den responderer skikkelig. Trapp forsiktig opp, trapp forsiktig ned og bruk uker på hver forandring. Anonymous poster hash: c9a52...2e5 Takk for svar. Jeg skal ikke øke noe mer før kontroll, men skal nok fortsette med 100 mikrogram. Å være smellfeit uten å kunne gjøre noe med det frister absolutt ikke, i tillegg til den uutholdelige hodepinen Anonymous poster hash: 7f3ec...d45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå